• Anonym (Rädd)

    Igångsättning med andra barnet ? Hål på hinnorna

    Hej ! Imorgon kommer jag att sättas igång 39+0 . Detta på grund av förlossningsrädsla efter min första förlossning. Idag var jag på en så kallad bedömning där man kände på tappen och jag verkar vara redo för att enbart ta hål på hinnorna. Någon mer som blivit igångsatt på det viset ? Hur lång tid tog hela processen ? Har förstått att det går snabbare om man är omföderska . Läkaren menade också att detta är det mest ?naturliga? sätt att sätta igång en förlossning genom att endast ta hål på fosterhinnorna . Ser framemot att läsa om era erfarenheter .

  • Svar på tråden Igångsättning med andra barnet ? Hål på hinnorna
  • Anonym (Igångsatt)
    Anonym (Rädd) skrev 2019-01-09 16:25:54 följande:

    Hej ! Imorgon kommer jag att sättas igång 39+0 . Detta på grund av förlossningsrädsla efter min första förlossning. Idag var jag på en så kallad bedömning där man kände på tappen och jag verkar vara redo för att enbart ta hål på hinnorna. Någon mer som blivit igångsatt på det viset ? Hur lång tid tog hela processen ? Har förstått att det går snabbare om man är omföderska . Läkaren menade också att detta är det mest ?naturliga? sätt att sätta igång en förlossning genom att endast ta hål på fosterhinnorna . Ser framemot att läsa om era erfarenheter .


    Jag blev igångsatt med andra barnet, dock ca en vecka senare än du och av andra orsaker.
    Det började med att de tog hål på hinnorna, det hände absolut ingenting. Efter flera timmar (4-5) satte de värkstimulerande dropp och då satte det igång så det stod härliga till.

    Efter det väl startat så var allt över på bara några timmar. Snabbt och intensivt.
  • Fjäril kär

    Fem timmar tog det för mig med andra barnet efter igångsatt med ta hål på hinnan. Vilket är exakt samma tid som första barnet.

  • Fjäril kär

    Fem timmar tog det för mig med andra barnet efter igångsatt med ta hål på hinnan. Vilket är exakt samma tid som första barnet.

  • Anonym (Rädd)

    Tack föf svar ! Hur upplevde ni förlossningen ? Tog ni någon smärtlindring?

  • Fjäril kär
    Anonym (Rädd) skrev 2019-01-09 17:38:27 följande:

    Tack föf svar ! Hur upplevde ni förlossningen ? Tog ni någon smärtlindring?


    Använde bara lustgas och var nöjd med det
  • Anonym (Igångsatt)
    Anonym (Rädd) skrev 2019-01-09 17:38:27 följande:

    Tack föf svar ! Hur upplevde ni förlossningen ? Tog ni någon smärtlindring?


    Bara lustgas, det gick hur bra som helst.

    Första gången födde jag helt utan bedövning, dock blev jag inte igångsatt då.
Svar på tråden Igångsättning med andra barnet ? Hål på hinnorna