• Äldre 9 Jan 16:39
    247 visningar
    5 svar
    5
    247

    P-staven är kass

    25 år. Har haft P-stav sedan hösten 2013. Har bytt två gånger. De första två omgångarna av P-stav fungerade det helt fantastiskt. Mensen försvann och det gjorde även min helt "psykotiska" PMS.
    Men nu i augusti satte jag in P-stav nr. 3 och jag har nu fått mer och mer mens. Mycket mer än vad jag hade innan jag hade P-stav. Det blöder rikligt och min PMS är sinnes. Skulle kunna slänga mig framför ett tåg när jag är som mest upprörd.
    Varför blev P-stav 3 såhär? Är det något fel på den?? Har bokat tid med barnmorska men skulle gärna vilja veta hur ni tänker? Eller vad ni har för skydd som fungerar bäst. Bäst (för mig) = minst biverkningar och ingen/lite lite mens.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden P-staven är kass
  • Anonym (Sssss­ss)
    Äldre 9 Jan 18:08
    #1

    Hormonspiral. Enligt mig finns det inget bättre. Helt blödningsfri, man byter efter 5 år.

  • Äldre 9 Jan 18:14
    #2

    Okej. Då är det absolut något jag ska diskutera med min barnmorska!

  • Äldre 9 Jan 18:16
    #3
    happypuff skrev 2019-01-09 18:14:38 följande:

    Okej. Då är det absolut något jag ska diskutera med min barnmorska!


    Gört. Hade också hormonspiral och blödde nästan ingenting under 5 år. Var kanske något yttepytte (typ så man behövde trosskydd en dag eller två) som kunde komma med kanske 3-4 månaders mellanrum, men annars ingenting. 

    Vet att syrran prövade p-stav och hon likt dig bara blödde och blödde hon med.
  • Äldre 9 Jan 19:02
    #4

    Fy fan. Men är det typ ståltrådar i hormonspiral som med kopparspiral? För min kille har känt av tråarna två gånger tidigare på sina ex. Så lite orolig över det.

  • Anonym (...)
    Äldre 9 Jan 23:53
    #5
    +1
    happypuff skrev 2019-01-09 19:02:12 följande:

    Fy fan. Men är det typ ståltrådar i hormonspiral som med kopparspiral? För min kille har känt av tråarna två gånger tidigare på sina ex. Så lite orolig över det.


    Det är typ plasttrådar. Kan känna dem nån gång, men jag gör i alla fall inte illa mig på dem. Tjejen har haft spiral i 10år.
Svar på tråden P-staven är kass