• Lyckofrö

    Inspirerande/relaterbara instagramkonton?

    Hej alla!

    Min första tråd här på FL - får erkänna att jag kämpar med formatet iaf på telefonen - men jag har en fråga jag inte kan ställa till någon annan.

    Sitter ni inne på några tips på instagramkonton som är antingen inspirerande eller relaterbara (eller båda!) för oss som har svårt att bli gravida? Tänker både generiskt och följa individer!

    Det finns SÅ mycket för England och USA, men eftersom det ser lite annorlunda ut i Sverige så hade jag så gärna velat hitta konton som är relaterbara. Vi verkar inte heller ha en lika bra förkortningshashtag (ttc = trying to conceive) heller.

    Anledningen? Jag antar samma som att skriva i dessa forum - det är en väldigt speciell tid som för mig ofta känns väldigt ensam med mycket tråkiga tankar, det hjälper att hitta fler som är i samma situation. Lika mkt som att dela det svåra och få tips från andra, så även att emellanåt kunna få skratta lite till situationer som enbart andra i samma sits råkar ut för.

    Så. Vad sitter ni inne på för guldkorn??

  • Svar på tråden Inspirerande/relaterbara instagramkonton?
  • UndrandeSökare

    Hej ! Jag är inte med på instagram så har tyvärr inget tips där, men om du vill prata med andra på svenska som är i samma sits som dig, dvs försöker bli gravid och har svårt att få barn, så finns det många aktiva trådar här på Familjeliv. Tex en tråd som jag är mycket aktiv i som heter " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Du är varmt välkommen dit om du vill, där är vi många som kämpar tillsammans.

  • Anonym (Insta)

    vulverinekoos

    Hon är en fertilitetsexpert som skriver mycket bra tips om vad man ska tänka på. Så kanske inte inspiration så som du menar, men mycket bra konto att följa!

  • UndrandeSökare
    instagramkonto @missfallraknas

    Efter missfallet: Emily samlar vittnesmål för att bryta tabut
    "Jag hade ingen aning om att så många i min omgivning varit med om detta".
    Här samlar Emily kvinnors vittnesmål om missfall läste jag i Metro tis den 22 januari 2019. Vet inte om det är intressant för dig, men det är ett tips iallafall.
Svar på tråden Inspirerande/relaterbara instagramkonton?