• Anonym (Jenny­)
    Äldre 9 Jan 18:51
    10184 visningar
    39 svar
    +1
    39
    10184

    Nakenstrand utomlands

    Jag skulle så gärna vilja prova att gå på en nakenstrand med min man för att försöka få lite mer spänning i vårt sexliv. Vi har aldrig varit på nån nakenstrand (åtminstone inte vad han berättat för mig) men jag tror det skulle tända honom att ligga bland all nakenhet. Och definitivt skulle det tända mig att ligga där med honom.

    Finns det några bra nakenstränder utomlands där det bara är vuxna och anses okej att ha sex lite diskret om man blir sugen?

    Och hur är det på nakenstränder, är det mest snygga vältränade människor? Vi är båda lite överviktiga (inte jättetjocka men inte smala) och mellan 30-50 år. Det vore ju inte så kul om man ligger och känner sig helt felplacerad.

    Har ni nåt tips?

  • Svar på tråden Nakenstrand utomlands
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 9 Jan 21:13
    #2
    Anonym (Cap d'Agde i Frankrike!) skrev 2019-01-09 19:59:37 följande:

    Finns bara ett ställe ni ska åka till och det är Cap d'Agde i Frankrike.

    Har varit där två gånger med min tjej och haft public sex. Helt galet ställe.

    Sök på Cap d'Agde + sex!


    Tack för tipset!

    Har läst lite och det verkar vara en hel naturistby, stämmer det? Och kan man i så fall bara besöka stranden utan att bo där?

    Ser ju definitivt trevligt ut på bilderna ;-D även om vi (eller iaf han) inte är intresserade av att ha sex med andra utan bara med varandra.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 9 Jan 21:59
    #6
    Anonym (.) skrev 2019-01-09 21:14:10 följande:

    Tycker det är ungefär samma typ av folk på nakenstränderna som vanliga stränder, det är inte bara snygga 25åringar direkt.

    Ni passar nog fint in där.

    Finns nakenströnder i typ i alla länder, på tridadvisor brukar man kunna hitta nakenstränder på olika resmål, om ni inte åker till Cap d'agde. Sex är väl inte alltid uppskattat, men kolla hur naturen är på den aktuella stranden.. brukar emellanåt finnas sanddynor och liknande.


    Jag vill helst åka nånstans där det ändå anses okej att ha sex (om det nu finns) om man känner för det. Inte där man behöver smyga iväg någon annanstans. Jag vill kunna ligga och ta på min man utan att någon tittar snett för att han blir hård. Och runka och suga honom en stund utan att behöva göra en jättegrej av det och tassa iväg. Då försvinner spänningen i det tycker jag.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 9 Jan 22:01
    #7
    +1
    CrilleTheCroc skrev 2019-01-09 21:19:17 följande:

    Finns gott om nudiststränder i Sverige. Där händer trevliga grejor där. Inte lika öppet som Frankrike dock


    Det vet jag men där finns det större risk att träffa någon man känner. Och jag föredrar helst att inte ha en kuk i munnen när nån jag känner går förbi.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 9 Jan 22:07
    #8
    Anonym (Carina) skrev 2019-01-09 21:41:12 följande:

    Jag kan rekomendera att åka till Kroatien och Dubrovnik. Finns en ö utanför som heter Lokrum, där finns en jättefin nudiststrand!

    Vi har varit där tre gånger nu. Första gångerna stannade det med kel med min man men nu när vi var där i sommras träffade vi två yngre killar som också var från Sverige som båda två fick knulla mig. Dock höll vi det lite diskret.

    Kan tillägga att jag inte är vältränad och smal utan har övervikt och stora hängiga bröst.


    Låter ju underbart. Hur gamla är du och din man om jag får fråga?

    Var det så att man fick gå undan för att ha sex eller var det okej att ligga kvar och ha sex där man var? Hur reagerar folk?

    Jag är inte alls ute efter att ha nån ring av människor runt mig som står och ska titta på men jag vill inte heller behöva smyga. Vill lite mer kunna låta det som händer hända liksom.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 07:11
    #10
    Lelle4 skrev 2019-01-10 00:06:18 följande:

    Biarritz vid Atlantkusten. Superfint Jag såg ett par som smög sig ned bakom en sanddyn några meter från havet Snart ställde sig frun ? upp Hon var nedsprutad på hela framsidan Hon gick lugnt ner i vattnet o tvättade sig ren. tillbaka hos mannen så fortsatte de )))


    Låter härligt! Verkar som att det finns många spännande platser runt om i världen.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 10:50
    #14
    villhatrekant skrev 2019-01-10 10:29:18 följande:

    Så du skulle kunna tänka dig att ha sex med en annan? Har du frågat honom om han skulle vara öppen för det? Om det vore min fru skulle jag definitivt vara villig att testa bara vi pratade om det innan.


    Jag skulle tycka det var sexigt att ha sex med en annan kille medan min man såg på eller helst smekte mig under tiden. Men det vet jag att är uteslutet från hans sida att jag skulle få göra.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 10:52
    #15
    Anonym (Sexologen) skrev 2019-01-10 10:02:25 följande:

    Norsta Auren på Fårö har en typ av sanddynor som medger att ligga avskilt. Håller man bara lite uppsikt på förbipasserande så är det nog inget program att ha lite lättare sex.


    Tack, men tanken var just att slippa ligga undangömd. Då kan man lika gärna bara åka till en enskild strand och ha sex där. Det är just det där med att ligga bland massa andra nakna människor som känns sexigt och spännande.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 11:22
    #19
    Jonnynilsson skrev 2019-01-10 11:04:54 följande:

    Sex on the beach!

    Vi har bara varit på nakenstranden på Playa del Inglés. Vi knullade inte på stranden men hade lite slick och sug. Men kände att uppståndelsen blev lite väl häftig. Det stod nog minst 20 runkgubbar och glodde.

    Så vi gick i vattnet en stund och när dom skingrat sig smög vi upp i dynerna och fortsatte. Vi fick en liten publik, bland annat två killar som la sig ner några meter i från oss och hade trevligt på egen hand :) Jag var så sugen på att be dom vara med så jag fick suga lite kuk men vågade inte då frugan inte känner till mina böjelser och skulle förmodligen bli väldigt chockad.

    En mycket trevlig upplevelse som vi upprepade ett par gånger under tiden vi på ön.


    Jaga, finns det en där också?! Det visste inte jag.

    Det är precis sådär jag menar. Jag är inte ute efter en ring av folk som tittar på men gärna några som ligger nära och ser. Och gärna att vi har möjlighet att se andra som har det skönt också utan att det blir så stor grej av det.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 12:49
    #21
    villhatrekant skrev 2019-01-10 11:50:52 följande:

    Hur vet du att han inte skulle gå med på det? Har du frågat? Jag tror fler män än man tror skulle tycka det var sexigt så länge det inte påverkade relationen i övrigt.


    Han har gjort väldigt klart att han inte anser att det känns okej ens att fantisera om att ha sex med andra när man är i förhållande så att faktiskt ha det känns väldigt uteslutet.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 20:50
    #26
    Anonym (Carina) skrev 2019-01-10 12:58:08 följande:

    Vi är båda I 45-års åldern.

    Tror nog att det är okej att ligga kvar om man vill det. Vi låg öppet och tillfredställde varandra med händerna (även flera andra par) och ingen reagerade över det mer än lite blickar då och då.

    Dock när vi hade fått kemi med dom här killarna valde vi att gå lite åt sidan då jag kände mej mer bekväm så. Det är ett lummigt område med mycket träd och buskar lite överallt.


    Låter ju fantastiskt. Precis så som jag vill ha det. Att kunna ta litegrann på varann, kanske suga lite och titta på andra. Tusen tack för tipset.
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 20:52
    #27
    CrilleTheCroc skrev 2019-01-10 18:29:43 följande:

    Jag o min tjej har haft sex många gånger på nudiststränder. Väldigt eggande. Denna varma sommaren blev det många tillfällen. Hade sällskap av ett par diskreta män


    Härligt! Vilken / vilka nudiststränder var det?
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 16:54
    #32
    Anonym (Agde) skrev 2019-01-11 10:03:35 följande:

    Info om Cap d Agde som jag läste i en annan tråd och som jag sparade för kommande resa,

    hoppas det är ok att jag kopierar in vad "Glad i livet" skrev:

    "Den som tror att detta intresse är ovanligt eller sjukt kan ju kolla upp Cap d Agde i Frankrike. Där är det vid högsäsong 30 - 40 000 (!) människor årligen i denna lilla stad vid staden, där nästan alla är swingers men även en hel del andra inriktningar, och de flesta har det som sin livsstil, åtminstone under några korta sommarveckor.Här är alla nakna. Mångfald, öppenhet och acceptans av alla olika människor är mer påtaglig än vad jag upplevt någon annanstans.Men det är ganska dyrt så det innebär väl att en del människor måste avstå av den orsaken?Ett fantastiskt fenomen är att jag som kvinna respekteras till den grad som jag aldrig kunde drömma om. Jag kan gå naken hela dagarna, till och med ensam, utan minsta risk att bli antastad eller dåligt bemött. På kvällar och nätter kan jag klä mig sexigare än jag egentligen vågar, gå på restauranger, barer nattklubbar som jag i andra städer inte skulle våga besöka ens fullt påklädd. Jag som de flesta tjejer/kvinnor går gärna utan trosor i kort-kort, i mina allra högsta klackar, med genomskinlig blus utan BH. Trots att mina mogna bröst har börjat hänga en aning, att jag tycker att jag har några valkar eller för tjocka lår, så kan jag känna mig helt naturlig och tillfreds med mig själv. Klädd på detta sätt men utan någon risk att bli antastad.Flitigt uppvaktad, ja visst! Men med mycket stor respekt och ett nej är alltid ett nej. Oftast behöver jag inte ens uttala ordet nej utan om jag inte vill så avvisar jag bara tyst på avstånd med handen eller att skaka nekande på huvudet, och hittills under mina fem år där har jag alltid genast blivit åtlydd, utan minsta lilla motargument. Detta gäller även på nattklubbar kl 3 på natten!Om jag vill kan jag senare ändra mig. Enbart med ett ögonkast, ett leende och en lätt nickning eller blinka med ena ögat kan jag få någon av männen jag tidigare nekade att komma fram till mig och jag kan räkna med att han alltid bemöter mig artigt och mycket intresserat. Så länge jag nu föredrar att bli artigt bemött...Det finns många fler platser i Frankrike, och i världen, och massor med kryssningar och andra aktiviteter för livsstilen. Men Cap d Agde är nog en av de största och den jag känner bäst till.Pool-party med disco och skumparty, som finns ett par olika, är en helt otrolig upplevelse. Här lämnar samtliga alla sina kläder och mobiltelefoner i garderoben. Strikt fotoförbud råder och respekteras! Hög stämning redan tidigt på eftermiddagen, dansgolvet är fullt av nakna glada dansande människor och täcks regelbundet helt av skum, nästan ända upp till huvudet, och dolda av skummet kan det gå mycket hett till. Precis allt du i din vildaste fantasi kan föreställa dig kan faktiskt hända och det förekommer! Det är superhett att kunna känna andras nakna kroppar och jag gillar mycket när andra människor låter sina händer smeka över min kropp. Om jag vill kan jag t ex låta mina händer undersöka och smeka fler kukar än jag hittills har känt under hela livet. Och jag kan låta fler människor skönt smeka min nakna kropp än vad som dittills har känt på mig under alla mina år.Och om det blir för mycket så tar jag bara tio steg åt sidan så får jag vara helt i fred, om jag vill.I denna livsstilen är det mycket vanligt, en av de vanligaste inriktningarna, att männen gillar att se sina kvinnor ha sex med andra män, och med andra kvinnor.Jag har turen att min man gillar det, och jag gillar det mycket, även om vi sällan låter det gå hela vägen. Men atmosfären och upplevelsen är så inspirerande att jag och min egen man har massor av härliga sexuelle äventyr enbart med oss själva under dessa veckor. Vi gillar att titta på andra och vi, mest jag då, gillar jättemycket att visa upp oss och att andra tittar på oss.Och ibland väljer vi alltså även att gå hela vägen när jag och vi har hittat en extra speciell man som jag finner extra attraktiv, och om allt i övrigt känns helt rätt för oss båda, så får jag uppleva ett härligt äventyr.Förlåt min långa text, men jag hoppas att min berättelse kan förklara lite av livsstilen i vår egen tappning. Resten av året lever vi nästan helt vanligt Svensson-liv. Hoppas även att kanske kunna inspirera TS och någon annan?"

    (Kopierat från Glad i livet, i tråden Nyskild och så kåt att jag håller på att dö)


    Tusen tack för det fantastiska inlägget. Man blir onekligen sugen på att åka dit. ;-P
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 18:08
    #36
    Anonym (Agde) skrev 2019-01-12 17:51:29 följande:

    Lång text för dig och för dem som är intresserade av Agde försöker jag ge lite mera info:

    Stranden är jättelång, flera kilometer.

    Om man inte vill trängas, om man inte vill ha något sex inom synhåll så behöver man inte.

    Oftast är det möjligt finna en egen plats där det inte är någon annan närmare än kanske 50 meter.

    Stranden är naturligt uppdelad i olika delar.

    Först den absolut helt lugna familjedelen, allra först barnfamiljer och pensionärer, många med badkläder. Sedan familjedelen utan badkläder, barnfamiljer och andra i en normal blandning. Här förekommer inget sexuellt överhuvudtaget utan jag förmodar att det här handlar om s k äkta naturister som ser nakenhet som något helt naturligt utan någon sexuell touch.

    Sedan kommer en nästan lika lugn del med par och andra i alla åldrar, där alla är nakna. Många här är kanske en aning friare och sexigare människor men som inte är typ swingers.

    Sedan, på avstånd från tidigare nämnda delar av stranden, kommer den lite mer "busy" delen, som vissa kallar swingers beach.

    Det handlar om kanske en 500 m lång del av stranden. Även inom detta område kan man välja var man lägger sin handduk, ju närmare centrum ju trängre blir det om plats och desto sexigare blir det.

    Närmast saluvagnarna, inom en ganska liten geografisk plätt, händer sådant som vissa har sett smygfilmade sekvenser. På eftermiddagarna kan det gå ganska hett till och man kan få se det allra mesta, om man så önskar.

    Om man skulle vilja har man nog rätt stor chans att få deltaga, om man är kvinna får man garanterat deltaga om man är ett par finns nog mycket stora chanser.

    Men om man är en singel man så är chansen nästan obefintlig och det råder extremt stor konkurrens bland ensamma män.

    Inom denna plätt är det nog många som knyter kontakter och bestämmer en träff, hemma eller på någon klubb.

    Här finns det säkerligen några tusen personer. De allra flesta är nog helt normala par som håller sig till varandra och inte är utpräglade swingers. Men några är kanske öppna för något litet äventyr. Sedan finns nog hela skalan av olika människor och alla varianter man kan tänka sig.

    I Augusti är det riktigt trångt om plats då det är mycket populärt att placera sin handduk inom detta lilla område, i centrum kan det nog liknas vid sardinburk. Men de allra flesta är så vana vid sexuella aktiviteter på någon handduk alldeles intill att man lugnt fortsätter läsa sin bok, eller samtalar fullt normalt om vardagliga ting med nyvunna vänner, medan att par har sex någon meter, eller decimeter, ifrån.

    Många tittar inte ens upp från sin bok när det kommer ett orgasmskrik från en handduk intill. Ibland får några en kraftig applåd och då tittar många åt det hållet innan de återgår till sin egen aktivitet.

    När man varit där några gånger så är det inte längre så himla märkvärdigt.

    Men jag tycker atmosfären ger en fantastiskt härlig frihetskänsla och jag bestämmer helt utifrån mina känslor och min dagsform var jag vill lägga min handduk i dag.

    Om jag går till swingers beach men väljer lägga min handduk kanske bara 200 m från nämnda centrala plätt så behöver jag inte ligga alldeles tätt intill någon annan, så kan jag och min man mysa med varandra och göra lite sexiga saker utan att någon fluktare/runkande gubbe bryr sig. Inte heller de närmaste grannarna bryr sig mer än med uppskattande leenden om vi blir riktigt livliga, om inte vi själva väljer att ta kontakt med någon.

    Första gången jag besökte Agde var det skönt att ligga en bit ifrån för att lugnt iakttaga och för att bli inspirerad. Snart flyttade jag stegvis närmare. Efter några år så händer det en eller ett par dagar, elelr kanske bara någon timma av dagen, att jag lägger min handduk rätt nära centrum. Det är ganska läckert och rätt så häftigt...

    Efter denna del av stranden blir det återigen ganska glest med folk och där finns också en del där det främst finns homosexuella.

    De videoklipp man kan se är inte särskilt representativa. Det är jämförelsevis extremt ovanligt att någon klarar att fota eller filma i smyg, om man beaktar att det finns massor av fotoobjekt hela tiden och varje dag.

    Alla är överens om att strikt fotoförbud råder.

    Jag har flera gånger sett att den som smygfilmat har blivit konfronterad av en grupp erfarna besökare, de beslagtar helt enkelt telefon eller kamera och gemensamt slänger gruppen den resolut i havet(!)

    För mig är detta fotoförbud en av de saker jag uppskattar allra mest med hela fenomenet Agde. Jag kan leva och göra precis vad jag vill utan risk att hamna på nätet (nästan helt utan risk...).

    Bland alla människor på stranden, alla väskor och ryggsäckar, finns ju en liten risk att bli smygfilmad men jag förutsätter att det finns mycket mer intressanta fotoobjekt än jag. Så risken är minimal.

    Från skumpartyn och nattklubbar finns i princip inga foton eller videos, trots att det finns mängder av aktiviteter varje dag och i flera år. På dessa ställen är man mycket noga med att alla telefoner lämnas i garderoben innan man får tillträde.

    Säkerheten är imponerande och det som imponerar allra mest på mig personligen är den fantastiska respekt jag som kvinna möts av.


    Tack för ännu ett jättebra uttömmande svar. Det låter helt fantastiskt. Blir verkligen sugen på att åka dit. Kan man besöka stranden utan att bo i själva naturistbyn?
Svar på tråden Nakenstrand utomlands