• la anonyma

    Nattlinser

    Jag har läst lite om orto-K-linser/nattlinser och funderar på att testa. Någon som använder eller har använt sådana och vill berätta vad ni tycker om dem? :)

  • Svar på tråden Nattlinser
  • Anonym (nyfiken)

    Ska följa tråden med spänning eftersom jag själv överväger att testa. Enda minuset för mig är priset. Ca 2500 kr i startkostnad, sedan ca 400/mån exklusive vätskor och annat. Ganska dyra alltså och passar tydligen inte alla. Vore så skönt att slippa ha glasögon och linser dagtid som gör ögonen så torra och röda.

  • la anonyma
    Anonym (nyfiken) skrev 2019-01-09 20:04:11 följande:

    Ska följa tråden med spänning eftersom jag själv överväger att testa. Enda minuset för mig är priset. Ca 2500 kr i startkostnad, sedan ca 400/mån exklusive vätskor och annat. Ganska dyra alltså och passar tydligen inte alla. Vore så skönt att slippa ha glasögon och linser dagtid som gör ögonen så torra och röda.


    Kul att det är fler som funderar på det! Får hoppas att någon som använder det hittar hit; men har ingen aning om hur vanligt det egentligen är i Sverige. Ja, priset gör ju helt klart att det tar emot. Men typ allt annat tycker jag verkar bra utifrån vad jag har läst om det. Dock har jag typ bara hittat info från optiker så det vore ju bra att även få höra något från någon som inte har något att tjäna på att prata gott om det. :) 
Svar på tråden Nattlinser