• Tigerkvinna

    Vad innebär tripplad?

    Var idag på ett VUL för att se om jag ska börja med letrozol i nästa cykel och för att följa cykeln för att få en uppfattning om vi redan nu behöver ställa oiss på IVF listan. Men idag sågs en ledande follikel på 14 mm och en annan på 10 mm. När jag var där sa hon att det såg bra ut och att vi ska mysa ordentligt innan jag ska tillbaka på ett VUL på måndag. Men när jag gick in och läste min journalanteckning så stod det att Uterus visar tunn slemhinna 0.3-0.4 cm dock tripplad. En ledande follikel som mäter 14 mm...



    Det jag fastnade på var dock tripplad...Är inte detta bra? Är på dag 7 i cykeln. Eller är det en dålig indikation att den är 3-skiktad innan ÄL, att jag redan kan ha haft ÄL? Vill ju verkligen att vi ska få en ordentlig chans denna gången....

  • Svar på tråden Vad innebär tripplad?
  • Tigerkvinna
    UndrandeSökare skrev 2019-01-09 22:10:53 följande:
    Jag tror tripplad slemhinna i det här fallet betyder 3-skiktad slemhinna, vilket är bra !
    Tror också det syftar till 3-skiktad vilket jag läst ska vara bra, men hakade juste upp mig på ordet dock? Det låter ju som att det skulle vara något mindre bra med det just nu innan ÄL?
Svar på tråden Vad innebär tripplad?