• Äldre 9 Jan 23:22
    920 visningar
    13 svar
    13
    920

    Abort-fruktansvärt rädd

    Hej tog första pillret imorse vid 10 tiden, känner ingenting hittills. Imorgon förmiddag ska jag föra upp slidpillerna o är så fruktansvärt rädd så jag hyperventilerar. Är i vecka 6+2 enligt UL. Kommer jag se embryot?:((((,

  • Svar på tråden Abort-fruktansvärt rädd
  • Anonym (Sara)
    Äldre 9 Jan 23:26
    #1

    Vad är du rädd för? Lättare att förstå din oro om du berättar exakt vad det är du är rädd för. Smärtan? Att du ska förblöda? Att du ska se embryot? Jag har gjort två medicinska aborter i veckorna 6 och 7. Jag såg bara blod och blodklumpar.

  • Äldre 9 Jan 23:35
    #2
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-09 23:26:33 följande:

    Vad är du rädd för? Lättare att förstå din oro om du berättar exakt vad det är du är rädd för. Smärtan? Att du ska förblöda? Att du ska se embryot? Jag har gjort två medicinska aborter i veckorna 6 och 7. Jag såg bara blod och blodklumpar.


    Rädd för smärtan och för vad som kommer ut:( . Min första abort så jag är helt förstörd. Läst i timmar nu om abort. Hade du mycket ont?
  • Anonym (Sara)
    Äldre 9 Jan 23:47
    #3
    Mamma EB skrev 2019-01-09 23:35:53 följande:

    Rädd för smärtan och för vad som kommer ut:( . Min första abort så jag är helt förstörd. Läst i timmar nu om abort. Hade du mycket ont?


    Ja, det hade jag. Speciellt första gången. Då låg jag bara i sängen och vred på mig. Kunde inte göra annat. Kanske kunde ha tagit någon värktablett, men det gjorde jag aldrig. Hade väldigt ont ett par timmar, sedan kändes det lite bättre. Blödde också otroliga mängder. Trodde nästan jag skulle förblöda ett tag. Var ensam hemma. Men det gick bra. Förlåt om jag oroar dig ännu mer nu med min text.
  • Anonym (OoO)
    Äldre 10 Jan 00:51
    #4

    Jag har gjort en abort var i vecka 7. Alltså jag fick starka verktabletter som jag tog så jag sov typ igenom de, vist gjorde ont men inte så jätte ont.

  • Anonym (LA)
    Äldre 10 Jan 02:32
    #5

    Alla upplever olika o du behöver inte alls ha ont eller du kan få jätteont. Innan du tar slidpillret så ta två alvedon oxå. Min dotter blödde knappt o hade som mensvärk. När jag gjorde en medicinskt så blödde jag jättemkt o hade faktiskr jätteont. Men jag hade gått lite längre oxå. Va inte ensam ha någon hos dig. Å passa på å vila.

  • Anonym (Jaggg­)
    Äldre 10 Jan 07:16
    #6

    Har inte gjort abort men fick ett mf i v 7. Hade inte ont men blödde väldigt mycket. Såg inget embryo. Bara levrat blod och klumpar.

  • Anonym (Jill)
    Äldre 10 Jan 07:27
    #7
    Mamma EB skrev 2019-01-09 23:35:53 följande:

    Rädd för smärtan och för vad som kommer ut:( . Min första abort så jag är helt förstörd. Läst i timmar nu om abort. Hade du mycket ont?


    Exakt därför jag valde kirurgisk.
  • Äldre 10 Jan 08:03
    #8

    Tack för svar, får väl helt enkelt bara ta mig igenom detta. Har sovit oroligt inatt pga rädsla o oro:(.

  • Anonym (Sara)
    Äldre 10 Jan 08:43
    #9
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-09 23:47:08 följande:

    Ja, det hade jag. Speciellt första gången. Då låg jag bara i sängen och vred på mig. Kunde inte göra annat. Kanske kunde ha tagit någon värktablett, men det gjorde jag aldrig. Hade väldigt ont ett par timmar, sedan kändes det lite bättre. Blödde också otroliga mängder. Trodde nästan jag skulle förblöda ett tag. Var ensam hemma. Men det gick bra. Förlåt om jag oroar dig ännu mer nu med min text.


    Inser nu att jag skrev fel. Jag fick ju lite värktabletter från sjukhuset. Hade glömt det. Jag tog smärtstillande men hade ändå väldigt ont. Men som sagt, den värsta smärtan avtog efter ett par timmar.

    Vissa kvinnor känner knappt någonting medan andra får jätteont. Min väninna var tvungen att få morfinspruta mot smärtan till och med. Hade jag kanske också behövt egentligen, men jag var ju ensam hemma. Hade jag gjort abort på sjukhuset hade jag kunnat få det. Ska du vara hemma eller på sjukhus, ts?
  • Äldre 10 Jan 09:55
    #10
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-10 08:43:20 följande:

    Inser nu att jag skrev fel. Jag fick ju lite värktabletter från sjukhuset. Hade glömt det. Jag tog smärtstillande men hade ändå väldigt ont. Men som sagt, den värsta smärtan avtog efter ett par timmar.

    Vissa kvinnor känner knappt någonting medan andra får jätteont. Min väninna var tvungen att få morfinspruta mot smärtan till och med. Hade jag kanske också behövt egentligen, men jag var ju ensam hemma. Hade jag gjort abort på sjukhuset hade jag kunnat få det. Ska du vara hemma eller på sjukhus, ts?


    Jag är hemma med maken så känns bra. Har nu tagit smärtstillande och om ca 30 min ska slidpillerna tas:(, ligger i sängen o gråter....
  • Anonym (Färdi­g)
    Äldre 15 Jan 11:54
    #11

    Hur har det gått, TS?

  • Anonym (Hm)
    Äldre 15 Jan 17:15
    #12

    Hur har det gått?

  • Tue 9 Jul 2019 11:25
    #13

    Hej ursäkta för sent svar men har mått så himla dåligt psykiskt efter aborten.
    Aborten gick "bra", gjorde väldigt ont men tog mig igenom det. Det psykiska måendet är värst nu, jag ångrar aborten så fruktansvärt mycket..skulle aldrig ha gjort det och förstår inte hur jag kunde göra det..känns som att det inte var jag just då. Det är som det är nu och inget jag kan göra åt det men gör aldrig om det igen, det var fruktansvärt.

Svar på tråden Abort-fruktansvärt rädd