• Anonym (J)

    Drogtest på jobbet

    Funderar på om någon råkat ut för misstanke om missbruk på arbetsplats och fått göra ett urintest? Hela situationen för min den är sp absurd, jag vill inte gå in för mycket på vad som hänt då man aldrig vet vem som läser.

    Kort och gott. Jag har blivit intvingad på pissprov som skickats ivög till karolinska för analys.

    Jag har sömnmediciner utskrivet från läkare (stilnoct), men tog några imovane av en kompis för att se om dom funkade bättre. Har haft även dom på recept tidigare, så det är inget nytt, men ibland vänjer sig kroppen med det man har och stilnocten fungerar inte lika bra längre.

    Frågan är nu om det här kommer att synas? Jag kan ju bevisa att jag har recept på stilnoct men inte imovane. Gör dessa mediciner utslag? Och ser man exakt vilken av dom som man tagit?

  • Svar på tråden Drogtest på jobbet
  • Anonym (Beppe)

    Stilnoct ger utslag som ngn form av drog men när jag fått göra test på ångestmottagning har de inte fäst ngn vikt vid det utslaget då jag sagt att jag tagit stilnoct. Är imovane samma typ av läkemedel? Samma eller liknande substans? Då borde det vara lugnt gissar jag.

Svar på tråden Drogtest på jobbet