• Äldre 10 Jan 13:56
    88 visningar
    9 svar
    9
    88

    Lesbiska vettiga tjejer

    Min tråd försvann, eller så råkade jag radera????

    Skriver en ny gnälltråd!

    Vart finns vettigt gay folk?

    Har bara varit singel 6 månader och vill inte ge mig ut på "marknaden". Det lilla jag sett på nätet och gaykrograr räcker. "Allt" kretsa kring sex. Missförstå mig rätt, sex är absolut trevligt men inte det jag söker i första hand. Så hur träffar jag en vettig brud? Ge mig förslag..

    Tror ibland jag skrämmer bort eller så har jag för höga krav?

    Personen ska vara intellektuell och utmana mina tankemönster (en djup diskussion går jag igång på), gärna en högre utbildning (upplevelsen är att de personerna har förmåga att analysera och relatera på ett annat sätt) mitt ex var brandman (kvinna) så absolut inget krav. Spontan utan att vara totalt galen, se möjligheter isf hinder.

    Har jag för höga krav? Och vart hittar jag henne?

    Fick tips i tråden som försvann att jag skulle omvända en hetrobrud, och det ligger nästan närmast till hands ????

  • Svar på tråden Lesbiska vettiga tjejer
  • Äldre 11 Jan 09:00
    #2

    Håller med dig i att jag ska ha de kraven som passar mig. Jag är ju jag! Det är lite svårt att förklara... Känner nog mest att merparten av befolkningen och lediga flator i synnerhet, inte passar mig. De som gör det kanske inte rör sig ute eller är aktiva på tex QX? Är väl synd att säga att jag är det heller.. Upplevelsen är att det är mkt drama... Och då tänker jag att jag letar på fel ställen. Vart finns de intellektuella och drivna? Kanske inte på krogen. Samtidigt så kan det absolut vara roligt att festa loss med...

    Med skrämmer bort, så vet jag att jag uppfattas som rak och tydlig, har svårt att lulla in saker. Ibland säkert som "översittare". Och det är tråkigt, något jag är medveten om och tänker på. Bryr mig på riktigt om mina medmänniskor och älskar att ha roligt och skratta. Ironi och snabb tanke är underbart.

  • Äldre 11 Jan 11:06
    #4

    Högre studier är inget krav ???? bara det att där finns oftast det jag söker i en person. Det kan absolut finnas utan att personen pluggat. Har du levt med kvinnor? El är det "bara" funderingar? Jag har barn med en man, men är trots det sedan många år övertygad om att jag är flata...

    Tyvärr ingen på jobbet..

  • Äldre 11 Jan 11:45
    #6

    Var inte meningen med frågetecken... Gjorde en glad gubbe, trodde jag... Visst kan det bli känsloutbrott, men det kan det bli i hetrorelationer med. Så många andra fördelar, förutom det självklara, att man är förälskad i någon av samma kön. Absolut jämställt och inga underliggande normer av vem som byter däck el lagar mat..

  • Äldre 11 Jan 17:10
    #8
    Anonym (:)) skrev 2019-01-11 16:50:04 följande:

    Ja...om du kan tänka dig en bitjej så kan du dejta mig om du finns i Göteborgsområdet? ;) Kanske att jag bryter mot FL:s regler genom att skriva såhär men vad fasen. Låter som om jag stämmer in på dina kriterier förutom just gaybiten. 

    Mycket driven vältränad singelakademiker med barn...har en profil på QX men tycker inte att det passar mig alls, gillar mest att hitta folk irl, men på jobbet kan bli trixigt på olika sätt. Det brukar inte stoppa mig men ändå :)


    Men absolut! Bor ca 14 mil från gbg, mitt i Skaraborg. Har barn vv... Så du vet... Och hur får man kontakt härifrån? Kan man skicka mail etc? Du vet ju vad jag heter här isf
Svar på tråden Lesbiska vettiga tjejer