• Anonym (trashaggan)

    Är min pojkvän pedofil?

     


    Min pojkvän blir alltid mycket populär hos alla barn. Då vi är bortbjudna försvinner han bort med barnen och han är ofta barnvakt till sina kompisars barn och med dom går han på bio, på museum eller bara leker. Till detta kan skrivas att han ofta filmar barnen när de leker eller tar kort. Det i sig är kanske inte märkligt. Vidare kan berättas att han är mycket fokuserad på min son - han vill alltid att sonen ska vara med när vi träffas - och om han inte är det - frågar han efter honom. Han kommunicerar med min son via sms - oskyldigt kanske - men ändå. Fick härom dagen reda på att han när han var 35 år blev tillsammans med en skolflicka som gick nian. På detta regaerade jag inte nämnvärt, då han sa det - dock har jag tänkt på det oavbutet seanste dygnet. Ytterligare en omständighet är att han inte kan få orgasm. Han säger att han aldrig fått det med en tjej i hela sitt liv. Han äter antideppressiva men han säger att orgasmen uteblivit hela hans liv. Jag vet inte om jag överanalyserar - men jag tycker jag ser en indiciekedja här som känns obehaglig. Är det så att han helt enklet inte kan få orgasm för att det inte är kvinnor han tänder på? Kan han ha böjelser av otillåten karaktär?

  • Svar på tråden Är min pojkvän pedofil?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (fa) skrev 2019-01-11 10:46:16 följande:
    Jag hade gjort slut med en gång.
    Men om du vill bli ännu säkrare: Blockera hans nummer på din sons mobil och låt honom inte få träffa sonen. Då får du se hur intressant du blir för honom när han inte längre får tillgång till din son.
    Dåligt förslag. Mannen kan ju lika bra bli sårad beroende på bristande förtroende, och göra sluta på grund av det.
  • Olivera

    Oacceptabelt att han haft så dåligt omdöme att vara med ett barn när han själva var ordentligt vuxen. 35 år!!! Hade han varit 20 vid tidpunkten hade man väl kunnat skylla på omogenhet bara, men en 35åring är ju en helt fullvuxen man. Det måste ju inte betyda att han är ?biologiskt? pedofil för det, det kan ju ha varit en 15 åring som ser ut som en 18-åring (det kan ju vara väldigt olika) så att attraktionen inte byggde på att hon var ett barn. Men ett barn var hon ju oavsett, så omdömesmässigt är det ju vansinnigt att han valt att vara ihop med ett barn.

  • Anonym (Jag)
    Olivera skrev 2019-01-13 09:29:57 följande:

    Oacceptabelt att han haft så dåligt omdöme att vara med ett barn när han själva var ordentligt vuxen. 35 år!!! Hade han varit 20 vid tidpunkten hade man väl kunnat skylla på omogenhet bara, men en 35åring är ju en helt fullvuxen man. Det måste ju inte betyda att han är ?biologiskt? pedofil för det, det kan ju ha varit en 15 åring som ser ut som en 18-åring (det kan ju vara väldigt olika) så att attraktionen inte byggde på att hon var ett barn. Men ett barn var hon ju oavsett, så omdömesmässigt är det ju vansinnigt att han valt att vara ihop med ett barn.


    Han skulle inte varit pedofil om hon såg ut som en 15-åring heller. Annars skulle inte gränsen för sex varit satt vid 15 års ålder. De flesta är sexuellt mogna kring den  åldern. Så det handlar inte om ett barn ur sexuellt perspektiv.
  • Anonym (Alltså)
    Anonym (S) skrev 2019-01-13 01:40:59 följande:

    Tycker det var intresserat och säkert relevant för fallet i fråga. Min bror har Aspergers och han är väldigt speciell. Svår att ha en relation till som ger något som helst utbyte. Han dras till yngre tjejer. Han hade en relation i många år (runt 7 han också tror jag) med en tjej från att hon var 15 år när han var bra mycket äldre. Min mamma sa alltid (hon gillade det såklart inte) att det är väl självklart för han är ju inte på en vuxens nivå. Klart han är på en vuxens nivå på ett sätt, men ingen vuxen kvinna skulle finna tillräcklig stimulans eller substans i honom och falla för honom. En vuxen kvinna skulle aldrig bli charmad av hans sätt, men ett barn - absolut. Och han känner sig nog mycket mer bekväm med småtjejer just för att han är medveten om detta på något plan. Att han smälter in bättre bland dom är bland vanliga vuxna.


    Det måste ha med hans intelligens att göra om han känner sig på samma nivå med en 15åring?
  • Anonym (S)
    Anonym (Alltså) skrev 2019-01-13 10:06:22 följande:

    Det måste ha med hans intelligens att göra om han känner sig på samma nivå med en 15åring?


    Du läste väl att han har Aspergers? Den påverkar såklart han person, hans uppfattning, hans tankar och känslor osv.
  • Anonym (Alltså)
    Anonym (S) skrev 2019-01-13 10:19:09 följande:

    Du läste väl att han har Aspergers? Den påverkar såklart han person, hans uppfattning, hans tankar och känslor osv.


    Jag läste det, men Aspbergers brukar inte vara mindre intelligenta rent generellt (beror säkert på) så att mäta sig med tex en 15årig rent interlektuellt, då är måste väl intelligensen vara ngt lägre?
  • Anonym (Alltså)
    Anonym (Alltså) skrev 2019-01-13 11:08:32 följande:

    Jag läste det, men Aspbergers brukar inte vara mindre intelligenta rent generellt (beror säkert på) så att mäta sig med tex en 15årig rent interlektuellt, då är måste väl intelligensen vara ngt lägre?


    Aspergers skulle det stå. :)
  • Anonym (...)
    Anonym (Alltså) skrev 2019-01-13 11:08:32 följande:

    Jag läste det, men Aspbergers brukar inte vara mindre intelligenta rent generellt (beror säkert på) så att mäta sig med tex en 15årig rent interlektuellt, då är måste väl intelligensen vara ngt lägre?


    Han har kanske lättare att smälta in bland yngre pga saker som har med social skills att göra tex. Varför skulle det nödvändigtvis ha med intelligens att göra.
  • Drottningen1970

    [quote=79358145][quote-nick]Anonym (Jag) skrev 2019-01-13 09:53:19 följande:[/quote-nick]Han skulle inte varit pedofil om hon såg ut som en 15-åring heller. Annars skulle inte gränsen för sex varit satt vid 15 års ålder. De flesta är sexuellt mogna kring den  åldern. Så det handlar inte om ett barn ur sexuellt perspektiv.[/

    Nej man behöver inte vara pedofil om man som 35 åring ligger med en 15 åring. Men man är utan tvekan en hänsynslös sexuell predator, som endast följer sina egna begär och inte för en minut tar i beaktande att även om 15 åringen är kroppsligt utvecklad så är hon fortfarande ett barn som befinner sig i kraftigt psykiskt och känslomässigt underläge jämfört med en vuxen man och ett sexuelt möte dem emellan omöjligt kan ske på lika villkor. ÄVEN om 15 åringen är villig eller rent av drivande så tackar den normalfungerande mannen nej. Även om många vuxna män säkert kan attraheras av en tonårings fysiska attribut så är det ett fåtal vidriga individer som faktiskt ger efter för begäret. 15 års gränsen är till för att jämnåriga ungdomar på lika villkor ska kunna ligga lagligt. Den är inte till för att medelålders äcklon ska känna att det är fritt fram att sätta på 15 åringar. Lagen utgår från att vuxna män ska ha sunt förnuft och empatisk förmåga. Tyvärr är så inte alltid fallet.0

  • Anonym (Jag)
    Drottningen1970 skrev 2019-01-13 14:42:07 följande:

    [quote=79358145][quote-nick]Anonym (Jag) skrev 2019-01-13 09:53:19 följande:[/quote-nick]Han skulle inte varit pedofil om hon såg ut som en 15-åring heller. Annars skulle inte gränsen för sex varit satt vid 15 års ålder. De flesta är sexuellt mogna kring den  åldern. Så det handlar inte om ett barn ur sexuellt perspektiv.[/

    Nej man behöver inte vara pedofil om man som 35 åring ligger med en 15 åring. Men man är utan tvekan en hänsynslös sexuell predator, som endast följer sina egna begär och inte för en minut tar i beaktande att även om 15 åringen är kroppsligt utvecklad så är hon fortfarande ett barn som befinner sig i kraftigt psykiskt och känslomässigt underläge jämfört med en vuxen man och ett sexuelt möte dem emellan omöjligt kan ske på lika villkor. ÄVEN om 15 åringen är villig eller rent av drivande så tackar den normalfungerande mannen nej. Även om många vuxna män säkert kan attraheras av en tonårings fysiska attribut så är det ett fåtal vidriga individer som faktiskt ger efter för begäret. 15 års gränsen är till för att jämnåriga ungdomar på lika villkor ska kunna ligga lagligt. Den är inte till för att medelålders äcklon ska känna att det är fritt fram att sätta på 15 åringar. Lagen utgår från att vuxna män ska ha sunt förnuft och empatisk förmåga. Tyvärr är så inte alltid fallet.0


    Det stämmer ju inte alls. Du måste utgå från lagens ordalydelse och dess förarbeten. Dina egna personliga värderingar är inte giltiga juridiskt. Det är fullt lagligt för en 35-åring att ha sex med en 15-åring. Det är möjligt att det ofta inte är lämpligt, men det kan säkert fungera om 35-åringen är väldigt lyhörd. Jag är 40 år och knullade nyligen en 19-årig tjej.
  • Drottningen1970
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-13 16:56:31 följande:

    Det stämmer ju inte alls. Du måste utgå från lagens ordalydelse och dess förarbeten. Dina egna personliga värderingar är inte giltiga juridiskt. Det är fullt lagligt för en 35-åring att ha sex med en 15-åring. Det är möjligt att det ofta inte är lämpligt, men det kan säkert fungera om 35-åringen är väldigt lyhörd. Jag är 40 år och knullade nyligen en 19-årig tjej.


    Ja du sa det. Se mitt svar ovan. Inte för att jag tror att du är förmögen att ta till dig nåt....skämmas har du ju tydligen inte vett till...bara det faktum att du benämner det som :knullade en tjej ... säger ju det mesta.
  • Anonym (Jag)
    Drottningen1970 skrev 2019-01-13 17:56:13 följande:
    Ja du sa det. Se mitt svar ovan. Inte för att jag tror att du är förmögen att ta till dig nåt....skämmas har du ju tydligen inte vett till...bara det faktum att du benämner det som :knullade en tjej ... säger ju det mesta.
    Ja, och både du och jag har rätt till vår åsikt. Jag kan ta mig till vad du säger men det innebär inte att jag måste ändra min åsikt. Däremot har du fel förhållningssätt till lagen. Det vet jag. Jag kan hur juridiken är uppbyggd. För att jag använder ordet "knullade" har inget att göra med om till vilken grad jag respekterar henne. Den graden är hög. Vi har varit öppna mot varandra och det har varit på varandras villkor. Det är bara extra tändande att det är lite "förbjudet" med en tjej i den åldern.
    Hon tänder själv på äldre. Det är faktiskt inte helt ovanligt i hennes ålder.
  • Pilsner
    Anonym (Jag) skrev 2019-01-13 19:54:26 följande:
    Hon tänder själv på äldre. Det är faktiskt inte helt ovanligt i hennes ålder.
    Just det, men de flesta (äldre) män förstår att det bara är en grej som tjejer i övre tonåren ofta får för sig under en period. Sedan finns en och annan stackars man som faller för flörtandet och tror att det är någon sorts riktiga känslor bakom. Men det finns dessutom sådana män som utnyttjar situationen...

    Jag är några år äldre än dig och det händer rätt ofta att unga tjejer flörtar med mig (rätt så gulligt, jag blir faktiskt lite smickrad), men det innebär inte att jag får för mig att göra något, hur snygga eller sexiga de än är.
  • Anonym (Jag)
    Pilsner skrev 2019-01-13 20:08:18 följande:
    Just det, men de flesta (äldre) män förstår att det bara är en grej som tjejer i övre tonåren ofta får för sig under en period. Sedan finns en och annan stackars man som faller för flörtandet och tror att det är någon sorts riktiga känslor bakom. Men det finns dessutom sådana män som utnyttjar situationen...

    Jag är några år äldre än dig och det händer rätt ofta att unga tjejer flörtar med mig (rätt så gulligt, jag blir faktiskt lite smickrad), men det innebär inte att jag får för mig att göra något, hur snygga eller sexiga de än är.
    Det finns ännu fler tjejer i åldern kring 25 som gillar äldre, så att det bara skulle vara en period, är ju ingen generalisering du kan göra. Låter man båda tänka efter ordentligt först, är det ingen som blir utnyttjad. Det är inte rimligt att ansvara för att någon möjligtvis, kommer ha en annan inställning om fem-tio år. Alla förändras med åren. Exakt hur, beror på individuella erfarenheter. Därav går det inte att förutsäga på individuell nivå. Gör du som du vill, så gör jag som jag vill. Fast jag kan säga att jag haft ånger för att jag inte haft sex med någon; inte för att jag haft sex med någon. Förmodligen för att jag aldrig varit otrogen eller ljugit om mina intentioner.
  • Anonym (trashaggan)
    Anonym (jobbat) skrev 2019-01-12 12:42:07 följande:

    Jobbat som kriminalvårdare och träffat på många dömda pedofiler.

    De brukar inte vara intresserade av barn so är så stora att de går i nian, långt ifrån. På sin höjd i begynnande pubertet/förpubertala. Dvs yngre än 12 eller däromkring.

    De brukar inte filma eller fota barn så att andra ser eller vet.

    De brukar vara väldigt "smidiga" och skickliga med att inte väcka frågor likt dina.

    Sammantaget, baserat på uppgifterna TS, skulle jag säga att han inte förefaller vara pedofil. Såvida han inte är mindre begåvad på något sätt. Däremot är han annorlunda, kanske avvikande. Det finns andra avvikelser förutom ren pedofili. Jag skulle dragit mig undan tror jag.

    Det finns män som inte är pedofiler men som dras till barn på ett avvikande sätt, mer än att de är barnkära. Ofta är det män (precis som kvinnor) som inte känner att de passar in socialt med vuxna. De kan uppfattas som blyga, men släpper loss och är underbara kring barn. Kanske är han sån? men att inte efterfråga ensamtid med dig och uttryckligen uppskatta detta, är verkligen udda. För udda enligt mig.

    Pedofiler kan ibland vara av den blyga sorten, men de är inte de vanligaste.


    Nejdå - han är inte mindre begåvad. Han är högintelligent. Jag tror det är så som du säger att han känner sig obekväm med vuxna och lever upp när han är med barn. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Alltså) skrev 2019-01-13 11:08:32 följande:

    Jag läste det, men Aspbergers brukar inte vara mindre intelligenta rent generellt (beror säkert på) så att mäta sig med tex en 15årig rent interlektuellt, då är måste väl intelligensen vara ngt lägre?


    Nej jag tror inte han har lägre intelligens. Men hur han uppfattar omvärlden och hur han beter sig är ju mer likt en omogen person än en vuxen ansvarsfull person. Han är ju inte som en vuxen, han har inte de beståndsdelar i livet som en vuxen har. För 15-åringarna är det lugnt om han inte har körkort o bil, inte har ett eget boende osv. För det har inte deras jämnåriga vänner heller. Medan en 35-årig kvinna nog inte gärna skulle vilka åka hem till hans föräldrar för att träffa honom osv.
Svar på tråden Är min pojkvän pedofil?