• Anonym (Prins­essa)
    Äldre 10 Jan 19:42
    728 visningar
    61 svar
    61
    728

    Skulle ni gifta in er i kungahuset?

    Om ni träffade valfri svenskt prins eller prinsessa, och ni verkligen blev förälskade i varandra, skulle ni då välja att fortsätta förhållandet och gifta er in i kungafamiljen?

  • Svar på tråden Skulle ni gifta in er i kungahuset?
  • Äldre 12 Jan 13:34
    #31

    Nej, jag vill inte leva det livet utan styra själv, även om det betyder färre åkturer i förgyllda vagnar.

    Jag fattar inte varför inte minst hälften av kungliga världen över avsäger sig sitt arv för att få sin frihet.

    Vissa tappar ju sin titel- t.ex. de japanska prinsessorna, men de har ju inte haft något val om de inte vill gifta sig med hyfsat nära släktingar eller förbli ogifta.

    Så man kan vara xenofob eller man kan förvägra kvinnor rätten till tronföjd/behålla titel om de gifter sig icke-kungligt, men gör man både och får man se sin regentfamilj krympa.

    www.abc.net.au/news/2018-11-02/why-japanese-princesses-leave-the-royal-family-after-marriage/10446452


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Anonym (C)
    Äldre 12 Jan 13:38
    #32

    Definitivt. Har alltid velat vara kunglig och det ger mig en väldigt speciell känsla att bara så mycket som gå inne (eller utanför) på slottet.

  • Anonym (Hepps­son)
    Äldre 12 Jan 14:01
    #33
    Anonym (Prinsessa) skrev 2019-01-10 19:42:07 följande:

    Om ni träffade valfri svenskt prins eller prinsessa, och ni verkligen blev förälskade i varandra, skulle ni då välja att fortsätta förhållandet och gifta er in i kungafamiljen?


    Ja om jag verkligen älskade killen... Och han var långt från tronen = fick vara ifred.
  • Anonym (MM)
    Äldre 12 Jan 15:51
    #34

    Nej jag hade aldrig låtit det gå så långt att jag skulle bli förälskad i en kunglighet. Jag vill ha ett privatliv. 

  • Äldre 12 Jan 17:56
    #35
    +1

    Tänk att få bära diamantblixtrande tiaror, aftonkreationer av Valentino och Engsheden, få blombuketter vart jag än går, bli fotad och omskriven i veckopressen och att klippa sidenband...

    Vilken sabla mardröm!

  • Äldre 12 Jan 18:27
    #36

    Nej eftersom man måste ge upp sitt privatliv och är ständigt påpassad även att man i offentligheten hela tiden måste spela en roll,och att ha politiska åsikter är förbjudet område.

  • Äldre 12 Jan 18:40
    #37
    Tiina87 skrev 2019-01-11 11:01:23 följande:
    Är det något speciellt med att vara medlem i kungahuset?
    Brukar ditt, din mans och era barns julförberedelser tv-sändas? Har era barn livvakter? Skjutsas de till skolan av Säpo? Görs det årsböcker om er som försäljs till menigheten? Får de presenter av främlingar? Vill okända döpa sina barn efter dina? Osv, osv, osv. 

    Det är många saker som är speciella med att tillhöra kungahuset. Mängder. 
  • Tiina8­7
    Äldre 12 Jan 23:58
    #38
    Pope Joan II skrev 2019-01-12 18:40:26 följande:

    Brukar ditt, din mans och era barns julförberedelser tv-sändas? Har era barn livvakter? Skjutsas de till skolan av Säpo? Görs det årsböcker om er som försäljs till menigheten? Får de presenter av främlingar? Vill okända döpa sina barn efter dina? Osv, osv, osv. 

    Det är många saker som är speciella med att tillhöra kungahuset. Mängder. 


    Man kan faktiskt väljas själv hurvida man vill ha kändisskap, vara med k tv etc etc även inom kungahuset.
  • Tiina8­7
    Äldre 12 Jan 23:59
    #39
    Anonym (MM) skrev 2019-01-12 15:51:46 följande:

    Nej jag hade aldrig låtit det gå så långt att jag skulle bli förälskad i en kunglighet. Jag vill ha ett privatliv. 


    Vilket fungerar alldeles utmärkt även om man gifter in sig i kungahuset.
  • Äldre 13 Jan 00:02
    #40

    Och DNA-testet visade att närmsta släkting trots total avsaknad av blodsband var Donald Trump.

Svar på tråden Skulle ni gifta in er i kungahuset?