• Hejhoppjuli

    Orolig

    Hej alla där ute!!Cool


    Sitter här och är gravid för första gånger i mitt liv och BF är 7 juli.
    Jag är nu i v.15 (14+4) och jag har inga symtomer kvar, känner inget (vilket är förståeligt) men jag har inte gått upp ett gram i vikt och mig mage har inte blivit något större heller...
    Söker därför kanske lite tips om det är aktuellt att kontaktat någon eller om detta är ett vanlig "kännetecken"?

    Hälsningar en förvirrad själ

  • Svar på tråden Orolig
  • Erla

    Det är helt normalt att må bra/som vanligt även som gravid :) speciellt i andra trimestern. Att du inte fått mage än är inte heller konstigt. De flesta börjar få mage runt vecka 20. Vissa får knappt någon mage alls och andra får mage tidigare. Oavsett behöver du inte vara orolig :)

  • Anonym (a)

    När jag var gravid sist, så varken märkte jag eller syndes det något förens i kanske 18.. men sen där i vecka 19-20 hände det en del. Kunde må illa någon enstaka gång om jag inte åt frukost på flera timmar efter jag klivit upp, Sen om jag nös eller hosta kunde det hugga till lite. men annars absolut ingenting. Jag gick även ner 5 kilo Från 64 till 59 (utan att spy en enda gång).. Så tror du verkligen kan vara lugn :) 

  • Jossch98

    Jag är gravid med första barnet också, går in i v. 18 på söndag!
    Sedan några veckor tillbaka (v. 13-14) så har jag inte heller känt något särskilt. Innan dess mådde jag illa till och från under några veckor, hade ömma bröst samt hade mer problem med magen än vanligt osv. Men de värsta symptomen försvann sedan, har inte heller gått upp något i vikt, utan har gått ner 6 kg sen jag blev gravid, har inte fått någon mage heller.

    Men många säger att det är så kallade "spökveckor" fram tills typ v. 20 då man kanske kan börja ana en mage eller börjar känna bebisen där inne Glad I vilket fall så är det helt normalt att inte känna så jättemycket i början av andra trimestern så du behöver inte vara orolig!

Svar på tråden Orolig