• Äldre 11 Jan 12:34
    975 visningar
    9 svar
    9
    975

    Kallar mig tjock

    Min familj/släkt kallar mig tjock och att jag borde gå ner i vikt. Jag själv tycker inte att jag är överviktig lägre då jag har gått ner i vikt (ca 20kg , väger 54kg och är 155cm lång ) men min familj forsätter säger att jah borde gå ner i vikt och ingen kommer att älska mig eller vilja vara ihop med mig. Bli ledsen när det säger så men de forsätter och lyssnar inte på att jag blir ledsen. Har till och med gått så långt att jag får ångest av mat och när jag ska

    äta, vet inte hur jag ska får dem att sluta

  • Svar på tråden Kallar mig tjock
  • Äldre 11 Jan 12:49
    #1

    Låter som ett sjukt skämt från deras sida?!

  • Äldre 11 Jan 12:55
    #2
    Klkei skrev 2019-01-11 12:34:53 följande:

    Min familj/släkt kallar mig tjock och att jag borde gå ner i vikt. Jag själv tycker inte att jag är överviktig lägre då jag har gått ner i vikt (ca 20kg , väger 54kg och är 155cm lång ) men min familj forsätter säger att jah borde gå ner i vikt och ingen kommer att älska mig eller vilja vara ihop med mig. Bli ledsen när det säger så men de forsätter och lyssnar inte på att jag blir ledsen. Har till och med gått så långt att jag får ångest av mat och när jag ska

    äta, vet inte hur jag ska får dem att sluta


    Tror du måste säga till på skarpen! Visa att du faktiskt tar åt dig och att det inte är ok. Du har definitivt inget att vara orolig över med den vikten. Var stolt över dig själv och ta ingen skit!!!
  • Äldre 11 Jan 13:08
    #3

    Har sagt till flera gånger men dem vill inte lyssa och tycker att det kan säga så.

    Försöker inte ta åt mig men ibland blir det för myvket när man alltid får kommentaren om

    Ens vikt. Speciellt pappas sida är värst , köpte ett par Jeans som jag tyckte om jätte mycket. Men då kommenterade familjen att jag var stor och skulle aldrig få på mig Jensen ( fast byxorna är i min storlek) så nu kan jag inte använda byxorna utan att få lite små ångest.

    Dem skulle aldrig kalla någon annan för tjock eller att ingen kommer att älska mig så förstår inte varför de säger sånt till mig.

  • Pentra
    Äldre 11 Jan 13:42
    #4

    Lider med dig. Det är verkligen inte ok av dem att säga så. De du har runt omkring dig verkar varken bryr sig om dig eller villja ditt bästa. Och, än värre är det att det är din egen familj som håller på så. De är inte bara genuint elaka när de säger att du är tjock, de mobbar och ljuger ju dessutom. Det spelar ingen roll att de anser sig ha rätt att upprepat hålla på att säga som de gör; för det är trakasserier, mobbing och psykisk misshandel de håller på med mot dig, och det är ALDRIG ok. Jag brukar inte dra det kortet; men, kan det vara så att de eg är svartsjuka/avundsjuka på att du kämpat, vunnit och lyckats att gå ner till normal vikt? Din familj och dina släktingar borde ist glädjas över din framgång, om de är normalt fungerande individer, och krama om dig och säga GRATTIS! ... Även om BMI bara är ett riktvärde, så ligger ditt absolut inom den normala ramen. Så, du kan ju sätta det under näsan på dem, svart på vitt, att ett BMI på 22.48 är fullständigt normalt, och inte ens i närheten av att peka mot någon form av övervikt. ... Bor du hemma, och hur gammal är du? Kan du få stöttning av någon utomstående? ... Sköt om dig, och se till att du får i dig dina nyttigheter så att du inte hamnar i ätstörningsträsket pga din familjs idiotiska kommentarer. ... Lycka till. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Pepp)
    Äldre 11 Jan 13:48
    #5
    Klkei skrev 2019-01-11 12:34:53 följande:

    Min familj/släkt kallar mig tjock och att jag borde gå ner i vikt. Jag själv tycker inte att jag är överviktig lägre då jag har gått ner i vikt (ca 20kg , väger 54kg och är 155cm lång ) men min familj forsätter säger att jah borde gå ner i vikt och ingen kommer att älska mig eller vilja vara ihop med mig. Bli ledsen när det säger så men de forsätter och lyssnar inte på att jag blir ledsen. Har till och med gått så långt att jag får ångest av mat och när jag ska

    äta, vet inte hur jag ska får dem att sluta


    Går man på BMI är du väldigt normalviktig! Du måste inse att det är din familj som är sjuk. Kanske bäst att klippa banden?
  • Äldre 11 Jan 14:01
    #6

    Ibland är släkten värst. Känner igen problemet från min hustrus släkt. Min hustrus pappa är sån. Har alltid varit sån och kommer alltid att vara sån. Jag har känslan av att nåt saknas i hans hjärna - han tänker ofta inte på konsekvenserna av vad han säger. Är förövrigt ett superego i allt han säger och gör också. Är snäll när det gagnar honom men skiter annars i om han gör andra människor illa. Men nu sitter han där gammal och sjuk och illa omtyckt av alla och tycker synd om sig själv..  Men fattar ingenting.
    Tyvärr är det svårt att komma ifrån sånt där, det går inte att ändra på människors personlighet. Du måste intala dig att det är dom det är fel på. 

  • Äldre 11 Jan 16:12
    #7

    Tack för alla fin stöttning! Vet att det inget fel på mig

    Utan min släkt, är 20 och håller på att flytta hemifrån. Kanske blir bättre när jag har flyttat och har lite avstån från dem

  • Äldre 11 Jan 17:35
    #8

    Vilka idioter! Inte konstigt att kvinnor känner att de kroppsligen inte duger när människor håller på så! Blir så förbannad!! ALLA duger, smal, tjock, lång, kort. Inget är bättre än det andra! Var den du är och var stolt!

  • Anonym (Z)
    Äldre 12 Jan 06:58
    #9
    Klkei skrev 2019-01-11 16:12:01 följande:

    Tack för alla fin stöttning! Vet att det inget fel på mig

    Utan min släkt, är 20 och håller på att flytta hemifrån. Kanske blir bättre när jag har flyttat och har lite avstån från dem


    Din familj är puckad, så säger man inte och du har ju dessutom en helt normal vikt! Skapa distans till familjen och säg ifrån om de fortsätter. Är det din mamma också, eller bara pappa?
Svar på tråden Kallar mig tjock