• Anonym (intresserad tjej)

    Svensk tillsammans med kurd? Någon som har erfarenhet?

    Hej! Skulle verkligen uppskatta era erfarenheter kring detta ämne. 

    Jag har smått börjat dejta en kille som är kurd men som nu såklart bor i Sverige. Han har inga föräldrar med i bilden längre då dem bor kvar i hemlandet så skulle säga att hans närmsta familj är hans äldre bror med familj + kusiner här i Sverige.

    Vi har varit på några dejter och jag frågade rakt ut om han var troende när vi hade träffats ett tag, vilket han var. Han sa inte så mycket om det förutom att han tror på Gud. Börjar verkligen tycka om honom och han behandlar mig redan bättre än många killar jag varit i förhållande med tidigare. Känner mig trygg och genuint "lycklig" med honom. Men en liten skrämmande tanke finns såklart då man hört så mycket om att religionen kan förstöra ett förhållande (är ej själv troende). 

    Är det nån av er som är tillsammans med en kurd eller har varit och hur fungerade ert förhållande? Jag har hittills inte märkt någonting som jag tycker verkar konstigt eller jobbigt. Är bara intresserad och vill lära mig mer. 

    Jag är 20 och han 22 ifall någon undrar. 
    Jättetacksam för svar <3 

  • Svar på tråden Svensk tillsammans med kurd? Någon som har erfarenhet?
  • OlgaElvira

    Det beror på VILKEN religion han har. Är han yazdanist, kristen, shia eller sunni? Det påverkar en hel del.

  • Anonym (Stearin)

    Händer det att tjejerna tycker svenska killar är attraktiva eller är det något som aldrig sker 

  • Anonym (Alla är olika)

    Hej. Jag har varit tillsammans med en kurd från turkiet. Vi var tillsammans i 3 år. Jag fick fly från Sverige pga att han misshandlade mig både fysiskt och psykiskt. Han hade många släktingar som hotade med att hämta tillbaka mig om jag lämnade honom, och att om jag hade gett mig in i leken så får jag leken tåla. Men!! Jag är övertygad om att alla är olika, och att det berodde på hans personlighet och släkt. Han var otroligt charmerande i starten och var överbeskyddande. Det gick över i att han styrde och ställde och körde över mig totalt. Han blev svartsjuk och jag fick tillslut inte träffa någon och om jag var tvungen att träffa någon så var han i andra ändan av telefonluren för att lyssna och hålla koll. Sa jag något fel så slog han mig, brände mig, drog av mitt hår ja listan kan göras lång.

    Hade jag träffat en kurd idag så hade jag gett honom en chans men jag hade varit noga med att titta efter ägandebeteende och stark svartsjuka. Det förstörde hela mig och jag har fortfarande svårt att känna trygghet och tillit till män.

  • Anonym (Fly)

    Avsluta finns inga vidrigare män än dom! Du kommer bli slagen,.och nerverdrad pga av unken.kvinnosyn samt kommer han ligga runt, du är bara ett tidsfördriv elg biljett att få stanna i landet. FLY!!!

  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Stearin) skrev 2019-01-12 01:04:10 följande:

    Händer det att tjejerna tycker svenska killar är attraktiva eller är det något som aldrig sker 


    Mitt ex har blivit ihop med en 41-årig kurdisk kvinna som bara bott i Sverige 8 år. Jag är bekymrad helt ärligt, kände väl inte för att få in en människa med sådant bagage som hon har in i våra barns liv... Men som det verkar tycker HON att han är kanon; han slår henne inte och har god ekonomi. Så jodå; de kan tycka svenska män är attraktiva - fast av vilken anledning liksom...
  • Anonym (Stearin)
    Anonym (Jodå) skrev 2019-01-12 18:11:21 följande:
    Mitt ex har blivit ihop med en 41-årig kurdisk kvinna som bara bott i Sverige 8 år.
    Är förhållandet ganska nytt. Har du träffat henne är ditt ex jämngammal med kvinnan 
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Stearin) skrev 2019-01-13 01:22:55 följande:
    Är förhållandet ganska nytt. Har du träffat henne är ditt ex jämngammal med kvinnan 
    Har träffat henne en gång, kan inte dra slutsatser från det direkt. De är ganska jämngamla och förhållandet är ju relativt nytt (vet inte exakt när de började träffas).
  • Anonym (Stearin)
    Anonym (Jodå) skrev 2019-01-13 14:22:21 följande:
    Har träffat henne en gång, kan inte dra slutsatser från det direkt. De är ganska jämngamla och förhållandet är ju relativt nytt (vet inte exakt när de började träffas).
    kunde ni kommunicera med varandra. så båda är nöjda  
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Fly) skrev 2019-01-12 06:58:27 följande:

    Avsluta finns inga vidrigare män än dom! Du kommer bli slagen,.och nerverdrad pga av unken.kvinnosyn samt kommer han ligga runt, du är bara ett tidsfördriv elg biljett att få stanna i landet. FLY!!!


    Vilket trams!
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Stearin) skrev 2019-01-14 13:36:13 följande:
    kunde ni kommunicera med varandra. så båda är nöjda  
    Nix, hon talar ju svenska på låg nivå och jag talar av uppenbara skäl inte kurdiska.
  • Anonym (Njaaa)

    Kurder kan vara väldigt "protektionistiska". Se hur det gick för Fadime och för hennes pojkvän!

  • Anonym (Alla är olika)

    Ja mitt ex var släkt med Fadime ?ahindal. De kom också från samma by i Turkiet. Så det beror helt på släkt, kultur men framförallt personen i sig.

  • Anonym (Njaaa)
    Anonym (Alla är olika) skrev 2019-01-15 22:03:27 följande:

    Ja mitt ex var släkt med Fadime ?ahindal. De kom också från samma by i Turkiet. Så det beror helt på släkt, kultur men framförallt personen i sig.


    Kurder har ofta extra krångliga släkter, och det spelar ingen roll om personen i sig är bra om man får släkten "på köpet" - oberoende av ens respektives vilja. 
  • Anonym (Stearin)
    Anonym (Jodå) skrev 2019-01-15 20:16:53 följande:
    Nix, hon talar ju svenska på låg nivå och jag talar av uppenbara skäl inte kurdiska.
    Hur kommunicerar din exman med henne då
  • Anonym (Stearin)
    Anonym (Jodå) skrev 2019-01-12 18:11:21 följande:

    Så jodå; de kan tycka svenska män är attraktiva - fast av vilken anledning liksom...


    Visa kanske tycker om svenska killars personlighet förutom utseendet
Svar på tråden Svensk tillsammans med kurd? Någon som har erfarenhet?