• 920506

    V. 11 och funderingar!

    Hej!

    Jag är i v.11 (10+3) och mår än så länge tacksamt bra. (hade kunnat känna mig piggare)

    I början hade jag växtvärk konstant, men det har lagt sig nu. Däremot kan jag känna att det nästan krampar i ena sidan, främst när jag går i högre tempo. Är det någon som vet varför man känner så och jag hoppas det är ofarligt!?

    Morgonillamående har jag fått slippa, däremot kan jag känna av det på kvällen, men det har nästan avtagit helt. Jag har fått slippa spy. För er andra, när kom ert illamående?

    På morgonen ser jag bara svullen ut, som man kan göra när man har mens ungefär.

    Men under den senaste veckan som gått så har jag sett riktigt stor ut på eftermiddagarna efter ett jobbpass och jag rört på mig. kan inte i närheten ha mina byxor knäppta. Kollegor kollar skeptiskt och jag vill än så länge dölja det tills första ultraljudet. Blir ni också väldigt svullna under dagen?

    Ha det gott!

  • Svar på tråden V. 11 och funderingar!
  • brallison

    Grattis!
    Jag har aldrig fått nåt illamående. Eller rättare sagt det kom ett par gånger under e.m. då jag var hungrig, så efter det kunde jag undvika det genom att äta nåt innan. Att du inte knäppa byxorna - det hade jag också, fr o m ca v. 9-10. Det är antagligen gaser i magen, då det är för tidigt för "gravidmage", så jag var tvungen att byta byxor och ha på mig lite friare kläder (och det är med tanke på att jag aldrig använder såna i vanliga fall )

  • 920506

    Tack snälla!

    Då kanske jag också har turen att slippa illamåendet, men håller med dig att man blir det såfort man behöver mat.

    Ja, än så länge är det nog bara gaser, men man blir så chockad när man ser så stor ut! Köpte stora tjocktröjor idag för att dölja, men magen putar så synligt ut ändå, haha! Det är svårt att dölja.

    Tack så mycket för ditt svar! :)

  • Evelinama
    920506 skrev 2019-01-11 14:29:58 följande:

    Hej!

    Jag är i v.11 (10+3) och mår än så länge tacksamt bra. (hade kunnat känna mig piggare)

    I början hade jag växtvärk konstant, men det har lagt sig nu. Däremot kan jag känna att det nästan krampar i ena sidan, främst när jag går i högre tempo. Är det någon som vet varför man känner så och jag hoppas det är ofarligt!?

    Morgonillamående har jag fått slippa, däremot kan jag känna av det på kvällen, men det har nästan avtagit helt. Jag har fått slippa spy. För er andra, när kom ert illamående?

    På morgonen ser jag bara svullen ut, som man kan göra när man har mens ungefär.

    Men under den senaste veckan som gått så har jag sett riktigt stor ut på eftermiddagarna efter ett jobbpass och jag rört på mig. kan inte i närheten ha mina byxor knäppta. Kollegor kollar skeptiskt och jag vill än så länge dölja det tills första ultraljudet. Blir ni också väldigt svullna under dagen?

    Ha det gott!


    Hej!
    Jag har knappt haft något illamående heller, litegrann då och då genom hela graviditeten men aldrig så pass att jag behövt spy, himla skönt tycker jag!
    Tröttheten har i princip varit värst för mig också, ca v.5 - 15 och sen har jag fått en ordentlig släng nu på slutet igen..
    Jag kan inte minnas att det syntes så tydligt på mig (men jag är inte heller jättesmal så kan vara därför), men kommer ihåg att jag känt mig väldigt uppblåst från och till under hela graviditeten.. Känns lite som att man går och trycker ut magen hela tiden haha!
    Jag vet inte varför det krampar när du går, men hela tiden har jag haft "ont" i magen på alla möjliga sätt, "kramp" på olika ställen, "mensvärk", "magknip"...
    Är idag i v. 38+0 med en väldigt livlig en som de säger mår prima! Så har inte varit några konstiga tecken för min del det där! :)
    Tror inte du ska oroa dig om det inte känns väldigt mycket helt plötsligt, då borde du ju såklart kolla upp det. Ta upp det med din barnmorska vid nästa tillfälle så får du förhoppningsvis några lugnande ord om vad det kan bero på :)
  • Omstart2019

    Att det gör ont i sidan kan ju vara smärta i ligamenten som man kan få som gravid. Det kan riktigt dra till på mig ibland särskilt vid hastiga rörelser, t ex om jag nyser. Det gör riktigt ont, men är ofarligt.

Svar på tråden V. 11 och funderingar!