• Anonym (Crepes1)

    Är jag svartsjuk eller är hon på väg vidare?

    Hej vill börja med att säga att mitt inlägg är fullt seriöst.

    Jag och min sambo som båda är i cirka 25-års åldern har nu varit ihop i straxt 8 år.

    Under den senaste tiden har hon dock blivit mer och mer av en "partyprinsessa" och vill inte alls spendera lika mycket tid med mig längre.

    På nyåret var vi på en gemensam fest och hon drack alldeles för mycket och var rätt "klängig på andra" men vi bråkade inte om något där.

    Vid ett annat fest tillfälle var hon rätt tydlig med att "vi måste utveckla vårat sexliv" och det kom hämtat från ingenstans?

    Jag är absolut inte främmande för att ta något steg vidare men då måste jag ha krav att bemöta.

    I vårat hem finns en dator och nyligen har det ploppat upp mer och mer sex/porr sidor med både det ena och det andra.... Nej jag spionerar inte men det syns liksom i sökfältets historik.

    Har inget emot att hon skulle porrsurfa men detta känns så långt ifrån henne...

    Jag gav ett förslag på bio för några helger sedan men då skulle hon med väninnor på någon privatfest. Jag gav en pik och sa att hon såg riktigt vacker ut men även att jag undrade om mini yoga-pants? , bara linne och högklackat passade när det var 10 minusgrader ute var det optimalaste klädvalet.... Hon blev rasande...

    Samma kväll kom hon hem och pratade om alla inviter hon fått och vad folk uppvaktat henne med...

    Vi samtalar generellt bra hemma och försöker prata om saker o ting men oftast sopar hon detta under en tjock matta. Så JA jag har försökt prata med henne.

    Vad vill hon få sagt eller är jag nojig? Är jag för tofflig?

  • Svar på tråden Är jag svartsjuk eller är hon på väg vidare?
  • Anonym (Pelle)

    Kanske hon inte riktigt själv vet hur hon känner och agerar?

    Känns som att hon tar igen ungdomsåren just nu med fest,flams och flirt. Det som man annars gör som glad singel i 18-22 års ålder typ.

    Att vara ihop i 8 år i er ålder är lång tid och mycket tid i era ungdomsår har ju "försvunnit" på att leva "tråkigt vardagsliv" om du förstår hur jag menar.

    Hon kanske saknar det liv hennes vänner lever och är avundsjuk och svartsjuk på att hon inte kan/får leva oansvarigt med flirt, fritt sexliv och uppmärksamhet från andra män. Hon har ju aldrig gjort det.

    Är hon iväg ifrån dig? Vet inte, men risken är att hon en dag vill ha mer än du kan ge och då kanske hon lämnar dig. Förhoppningsvis under kloka former och inte i ångest efter att ha hamnat i fel säng....

  • Annonymsynnonym

    Tofflig? mini yoga pants? Du bör hitta någon som bryr sig om dig. Det kan vara pga att ni varit tillsammans så länge i sådan tidig ålder och kan vara därför hon tar dig för givet. Väldigt svårt, det finns en ?matchmaker? som hade kunnat svara på dina frågor bättre, kostar ca 600-800 per timme. Använd google då jag ej får rekommendera någon!

  • Anonym (Tat)

    Ni måste sätta er ner och diskutera detta NU!! Redan ikväll!

    Skriv upp stolpar om vad du vill ta upp och håll dig lugn och sansad, men inte omänsklig. Blir du arg så blir du, blir du ledsen så blir du. Inget stenansikte men inte heller brusa upp och prata i mun på henne.

    Trolugtvis saknar hon något i dig eller ert förhållande. Istället för att prata med dig om det (du fattar ju inget ändå tycker hon) i normal samtalston där ni faktiskt kan komma fram till något och ventilera era könslor, så kör hon sitt race för att du ska reagera.

    För henne är du nog bara en tråkig hemmasittande. En toffel utan äventyr. Min gissning är att hon är yngre än dig?!

  • Anonym (A)
    Anonym (Tat) skrev 2019-01-11 15:48:35 följande:
    Ni måste sätta er ner och diskutera detta NU!! Redan ikväll!
    Skriv upp stolpar om vad du vill ta upp och håll dig lugn och sansad, men inte omänsklig. Blir du arg så blir du, blir du ledsen så blir du. Inget stenansikte men inte heller brusa upp och prata i mun på henne.

    Trolugtvis saknar hon något i dig eller ert förhållande. Istället för att prata med dig om det (du fattar ju inget ändå tycker hon) i normal samtalston där ni faktiskt kan komma fram till något och ventilera era könslor, så kör hon sitt race för att du ska reagera.
    För henne är du nog bara en tråkig hemmasittande. En toffel utan äventyr. Min gissning är att hon är yngre än dig?!
    Verkligen, ni behöver prata med varandra.
  • Anonym (Milflover)

    Det låter som att hon vill knulla fler än dig. Dra och skaffa någon som uppskattar dig!

  • EmberEyes

    "Jag är absolut inte främmande för att ta något steg vidare men då måste jag ha krav att bemöta."
    Vad menar du med krav att bemöta? Om hon vill utveckla ert sexliv hade väl den naturliga följdfrågan/diskussionen dagen efter varit "Okay, hur hade du tänkt då? Jag är sugen på att utforska XYZ, kanske lite ABC, hur ställer du dig till det?" och faktiskt ha en konversation.

    Om du tycker hennes porrsurfande känns märkligt (inte passar med den person du lärt känna) så borde väl du närma dig henne och fråga om det.

    Hur låter era konversationer när du försöker prata med henne? Vad säger du, vad säger hon?

  • Anonym (Johan)

    Du har helt klart anledning att vara orolig. Du är varken för nojig eller för tofflig.

    Var med om liknande beteende från min sambo. Det gick tre månader från att jag märkte att detta startade till att jag satt själv i en villa som jag belånat i enbart mitt namn för 3 miljoner.

  • Anonym (Crepes1)

    Oj tack för alla svar.

    Vet ej om och hur jag skall svara på alla men låter som jag måste ta tag i detta lite mer "seriöst"

    Att hon kollar den porr hon gör är inte problemet, utan hela sambandet med allt.

    När någon fråga vad jag menar med mini-yoga pants så har jag ingen jättebra okulär förklaring på hur dem ser ut! Dock inte viktigt utan mer statement att jag tyckte att det var lite för sexigt? och att jag blev lite arg... Svårt att förklara

  • Anonym (Crepes1)
    Anonym (Johan) skrev 2019-01-11 18:10:29 följande:

    Du har helt klart anledning att vara orolig. Du är varken för nojig eller för tofflig.

    Var med om liknande beteende från min sambo. Det gick tre månader från att jag märkte att detta startade till att jag satt själv i en villa som jag belånat i enbart mitt namn för 3 miljoner.


    Tack
  • Anonym (Man)

    Detta var inte lätt....

    Hon kanske tar dig för given....och känner att hon kan

    göra som hon vill.

    Hur skulle hon reagera om du tog en helg med grabbarna ?

    Då kanske hon skulle "tänka till" lite.

    Utveckla sexlivet...javisst...det är väl en bra idé. Min sambo och

    jag hittar ofta på nytt.

  • Anonym (.)

    Jag har varit din sambo 2 ggr till och med. Båda ggr slutade det med att jag blev förälskad i andra. Jag tror att en anledning till varför det blev som det blev var dels att jag var väldigt ung. Sen blev jag sambo vid 16 år och sedan förälder vid 17. Jag gick sedan direkt från det första förhållandet till min man. Jag var då 18 år. Vi fick snabbt flera barn och när barnafödandet var över och det bara var en tråkig vardag saknade jag att bara få vara ung. Så jag började gå ut med mina kompisar varje helg och fick även uppmärksamhet av andra män vilken för mig då var oerhört smickrande och jag kände mig väldigt bekräftad. Tyvärr slutar det sällan bra och jag träffade någon jag blev förälskad i. Dock lyckades jag och min man ta oss igenom detta och idag 10 år senare har vi det bra.

    Men av egen erfarenhet så bådar det inte gott om någon av parterna börjar att hellre hänga på krogen med kompisar på helgen än att vara med sin partner

  • Anonym (EE)

    Jag tror du har anledning att vara orolig. Jag har gjort lika som din tjej. Och föll för en annan. Nu ligger jag i skilsmässa. Jobbigt för min exman som är van att jag sköter allt, barn, städ, ekonomi och jobbar heltid. Själv känner jag att jag kan börja andas igen. Och är lyckligare än på länge.

  • Anonym (Tat)
    Anonym (EE) skrev 2019-01-19 00:02:28 följande:

    Jag tror du har anledning att vara orolig. Jag har gjort lika som din tjej. Och föll för en annan. Nu ligger jag i skilsmässa. Jobbigt för min exman som är van att jag sköter allt, barn, städ, ekonomi och jobbar heltid. Själv känner jag att jag kan börja andas igen. Och är lyckligare än på länge.


    Skönt för dig att du lyckats slita dig ifrån en olycklig relation.

    Hände liknande för min del. Jag blev kär i en vän, och han i mig. När jag förstod det så skilde jag oxå mig.
Svar på tråden Är jag svartsjuk eller är hon på väg vidare?