• Banuni
    Äldre 11 Jan 17:57
    630 visningar
    6 svar
    6
    630

    CB visade Gravid 1-2, sedan Inte Gravid

    Hej.

    Några har kanske redan sett, men jag vill för både min egna och andras skull sammanfatta detta och hoppas att nån som råkat ut för samma sak kan dela med sig.

    I onsdags plussade jag med CB digitalt och fick ?Gravid 1-2?, testade med en Babyplan sticka i samma urin som gav 2 fina linjer.

    Bifogar bilder på båda dessa.

    Idag, på bim, tog jag ett nytt CB digitalt för att se om den skiftat till 2-3 för nyfikenhetens skull och fick istället ?Inte Gravid?. Stickan visade dock 2 streck men svagare streck än stickan i onsdags.

    KK (lite småsur tant) tyckte att jag skulle avvakta i 2v och se om en blödning uppstår alltså missfall, eller om inte så ska jag ta ett nytt test då de inte hade kunnat se något på vul innan dess.

    Men jag har alla gravsymtom kvar och ingen blödning i sikte.

    Tror ni det är ett missfall på g eller kan det bara vara så låga hcg halter att urinet idag är för utspätt? Det känns helt sanslöst att få en sådan chock. Jag mår så så dåligt.

    Har NÅGON varit i samma sits?

    Bilderna i vänsterspalten är från i onsdags, bilderna i högerspalten är från idag.

    Jag är självklart inställd på missfall. Och tack till alla er fina som försökt förklara i den andra tråden <3

  • Svar på tråden CB visade Gravid 1-2, sedan Inte Gravid
  • Banuni
    Äldre 11 Jan 23:32
    #4

    Hej. Tack för ditt tips! Ska kika på det.


    UndrandeSökare skrev 2019-01-11 19:14:02 följande:

    Tog du båda testen med morgonurin? Isåfall kan det vara något av följande:

    1. Fel på test nr 2 (ovanligt, men kan hända)

    2. Kemisk graviditet (embryot fäster men släpper sen)

    Jag skulle rekommendera dig att vänta några dagar och ta ett nytt urintest. Eller om du inte litar på urintester så köp en blodprovsremiss och ta blodprov och mät hcg (Graviditetstest genom blodprov) genom Werlabs eller Blodkollen, det brukar jag göra. Blodprov är säkrare än urinstickor.


  • Banuni
    Äldre 11 Jan 23:32
    #5

    Åh Orättvist.


    Anonym (Antagligen missfall) skrev 2019-01-11 20:41:19 följande:

    Låter dessvärre som ett tidigt missfall/kemisk graviditet.

    Har själv varit med om samma sak.


  • Banuni
    Äldre 11 Jan 23:35
    #6

    Hej! Oj, 2! Detta kändes ändå ovanligt. Men är det 100% kört för ägget att fästa i efterhand då? Hahah om det ändå svävar runt där befruktat och redo varför inte fästa då? Har du börjat blöda än om det ändå var några dagar sedan du upptäckt detta? Vad händer om man inte börjar blöda? Skrapar de då?

    A okej! Ja mina symtom kanske avtar också. :( har du testat fler ggr? På något sätt vill jag ändå hoppas.

    Ja samma här! Alltid på bim från och med Nu. Detta är så känslomässigt utmattande att inom loppet av 3-5 dagar tro att man ska bli mamma till att plötsligt inte bli det.

    Tack för fint svar <3


    Anonym (Besviken) skrev 2019-01-11 22:37:24 följande:

    Så lustigt att läsa om två personer som varit med om detta precis samtidigt som mig. Fick två streck på nyårsafton. Det var ca bim - 5. Det var väldigt svagt. Testade sen - 4 och - 3 för att se stegring (hade bruna flytningar från bim - 7 och var orolig, hade missfall i v 8 i slutet på november) blev ingen stegring. Så redan bim - 3 var jag rätt säker på att det var kört (haft väldigt fina stegringar vid tidigare graviditeter.) På bim - 1 fick jag en negativ sticka. Alla test är tagna med extra känsliga test som mäter hcg 25.

    Skulle haft min mens i lördags. Slutade ha bruna flytningar på bim - 2. Hade extremt tydlig molvärk bim - 7 till bim ca. Har haft lite känning i magen då och då senaste veckan. Tog ett geavtest i onsdags bim +3, helt negativt.

    Ursäkta rörigt inlägg med tusen siffror!

    Det var första ägglossningen sen missfallet. Skulle haft mens för en vecka sen. Liksom vad händer? Ligger det ett befruktat ägg i min livmoder (som släppt) och gör löst sällskap med min slemhinna och båda bara vägrar komma ut? Så jobbigt! Vi vill inget annat än att bli gravida!

    Men jag har lärt mig min läxa nu. Nästa gång testar jag på bim. Inte innan.


Svar på tråden CB visade Gravid 1-2, sedan Inte Gravid