Inlägg från: Bebis201901 |Visa alla inlägg
  • Bebis201901

    Bipolär och gravid, någon annan?

    Hormonomställningen kan göra en icke bipolär tokdeprimerad så jo visst är det graviditeten som påverkar dig. Prata med läkarna så att du får prova dig fram till något som funkar för dig!

    I svtserien Min mage och jag är det en tjej som är bipolär och hon pratar just om sin medicinering och att läkarna sagt att det är viktigt att hon mår bra i det hela.

    Hoppas du får bra hjälp så du kan få ordning på hormonerna! Graviditet kan vara asjobbigt och pest och pina hur planerad och hur önskat barnet än är!

  • Bebis201901
    Anonym (Va) skrev 2019-01-12 13:36:18 följande:

    Det är ett jätte känsligt ämne men man måste våga lyfta det! Dessutom att vara så ung och planera barn när man behöver arbeta på sig själv först är galet. 23 år är ingen ålder alls och mår man så dåligt som TS borde hon lagt några år mer på sig själv.


    Men hallå. Vad hon borde gjort och inte är väl helt otroligt ovidkommande nu. Att du ska sitta anonym bakom en dataskärm och berätta hur folk borde leva sitt liv är ju bara pinsamt och säger mer om dig än nån annan. Tror definitivt inte ditt liv tål den granskningen. Snacka om att ha saker att jobba på.

    Nu är läget som det är och det är det hon pratar om. Och hon har ju ändrat medicinen på doktors inrådan och det har lett till att hon nu mår som hon gör.

    Hoppas att du varken är förälder eller tänker bli för enligt dina mått borde du ta några år och förhoppningsvis utveckla både hjärta och empati. Vore väldigt synd om ditt barn annars.
  • Bebis201901
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-01-12 17:21:36 följande:

    Tror hon bara menade att det är viktigt man mår bra själv. Men jag vet inte vad jag själv tycker alls.


    Självklart är det viktigt att man mår bra själv men att komma och berätta för folk vad de BORDE ha gjort TIDIGARE är bara korkat, sorgligt och tyder på en stor brist på empati.

    Ts berättar att hon är gravid och beskriver ju att hon drog ner medicinen på doktorns inrådan och då började må väldigt dåligt. Att då komma med pekpinnar om att hon borde gjort saker innan hon blev gravid är så korkat och nåt som bara händer när nån sitter anonym bakom datorn. Läget är som det är och det är det vi pratar om.
Svar på tråden Bipolär och gravid, någon annan?