• Anonym (hopp för Sverige)

    Alliansen är död! Äntligen:)

    Fler än jag som jublar över att Sverige nu väljer en annan väg än högerextremismens?

    Detta är det viktigaste steg vårt land kan ta även om socialdemokratin fått sälja ut sin själ i många stora frågor. Men hellre det än SD och högern som hade gjort vårt land oigenkännbart och ökat klyftorna och fattigdomen på ett skrämmande sätt. Nu kan äntligen vänstern få chans att blomstra ordentligt och även den riktiga socialdemokratin.

  • Svar på tråden Alliansen är död! Äntligen:)
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (.) skrev 2019-01-14 06:15:51 följande:

    när får vi reda på Vänsterpartiets beslut? väntar med spänning


    Man ska ju rösta på onsdag. Först då får du veta. Fram till dess vet man inte om det är dimridåer eller inte. Själv tror jag inte att V vill spela SD i händerna på det sättet.
  • Anonym (Hmmm....)
    Thereisthat skrev 2019-01-13 11:31:49 följande:
    Det är iof sant. Men å andra sidan tror jag att de mest inbitna Centerpartisterna hellre föredrar Kristersson eftersom att han driver en mer liberal politik, vilket är Centerns fundament.
    Enligt en undersökning från IPSOS som kom för ett par veckor sedan föredrog en majoritet av C-väljarna Löfvén istället för Kristersson. Så jag tror att du har fel. Det finns mycket socialliberal politik både hos C och L och C och S regerar ihop i flera kommuner sedan lång tid tillbaka.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-01-14 09:34:05 följande:
    Man ska ju rösta på onsdag. Först då får du veta. Fram till dess vet man inte om det är dimridåer eller inte. Själv tror jag inte att V vill spela SD i händerna på det sättet.
    ...genom att göra så att det blir nyval alltså.
  • RebeckaZ70
    Anonym (.) skrev 2019-01-14 09:54:04 följande:
    men det är väl regeringen som avgör inte kommunala politiker.
    Regeringen avgör väl inte hur V:s partistyrelse ska rösta? Det sitter flera ledamöter från malmödistriktet (som är ett av de största) i partistyrelsen.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Pope Joan II
    Anonym (.) skrev 2019-01-14 09:54:04 följande:
    men det är väl regeringen som avgör inte kommunala politiker.
    Regeringen? Det är partistyrelsen som fattar beslut om detta efter en intern process under vilken de förstås försöker nå så stor enighet inom partiet som möjligt. 
  • Thereisthat
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-01-14 09:35:59 följande:

    Enligt en undersökning från IPSOS som kom för ett par veckor sedan föredrog en majoritet av C-väljarna Löfvén istället för Kristersson. Så jag tror att du har fel. Det finns mycket socialliberal politik både hos C och L och C och S regerar ihop i flera kommuner sedan lång tid tillbaka.


    Det är möjligt, men då får du också ha med i beräkning att Kristersson högst motvilligt enbart kan regera med stöd av SD, vilket inte Löfvén behöver göra. Detta är troligen den starkaste orsaken till att C-väljarna hellre samarbetar med S. Men det intressanta blir snarare hur stödet för C kommer att se ut om några månader, om vi utgår från att det blir en andra Löfvénregering, när realpolitiken kommit. För om C inte får starkt inflytande så kommer Lööf att bli tvungen att stå till svars för detta beslut.

    Vi ska dock vara försiktiga än så länge med att ropa hej. Vi vet ju faktiskt inte hur V kommer att ställa sig till regeringen som Löfvén lägger fram.
  • Anonym (Von van Knopp)
    nihka skrev 2019-01-12 21:31:14 följande:

    Fast Dansk Folkeparti är inte "systerparti" till SD. DF har inget ursprung i vit makt rörelsen till skillnad från SD.

    Är det förbjudet att inte stödja SD eller?


    DF och SD för samma politik och det är väl det som är det viktiga? Vilken politik alla partier står för IDAG!!! Om vi ska låta det förflutna råda över dagens politik finns det anledning för partierna att tala med små bokstäver. T.ex V som har sin grund i en ideologi som kostat minst 300 milj människor livet. Långt fler än nazismen......Och bland adeln och politikerna fanns det gott om folk som beundrade Hitler. Även Löfvens morfar var nazist. Och trots kriget fanns det ett rasbiologiskt institut i Sverige ända till 70-talet. Ett institut som var mall för det rasinsitut som nassarna införde efter makttillträdet. Allt till S goda minne....

    Nej. Det är inte förbjudet att inte stödja SD. Har jag påstått det?
  • nihka
    Anonym (Von van Knopp) skrev 2019-01-14 17:20:27 följande:
    DF och SD för samma politik och det är väl det som är det viktiga? Vilken politik alla partier står för IDAG!!! Om vi ska låta det förflutna råda över dagens politik finns det anledning för partierna att tala med små bokstäver. T.ex V som har sin grund i en ideologi som kostat minst 300 milj människor livet. Långt fler än nazismen......Och bland adeln och politikerna fanns det gott om folk som beundrade Hitler. Även Löfvens morfar var nazist. Och trots kriget fanns det ett rasbiologiskt institut i Sverige ända till 70-talet. Ett institut som var mall för det rasinsitut som nassarna införde efter makttillträdet. Allt till S goda minne....

    Nej. Det är inte förbjudet att inte stödja SD. Har jag påstått det?
    Ja, vi var rasistiska i Sverige. Var. Alla partier stod gemensamt bakom rasbiologiska institut. Idag är bara ett parti rasistiskt. SD. Nu.

    DF och SD skiljer sig åt på så vis att DF inte har rötter i vit makt-rörelsen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Ramma
    nihka skrev 2019-01-14 20:54:02 följande:
    Ja, vi var rasistiska i Sverige. Var. Alla partier stod gemensamt bakom rasbiologiska institut. Idag är bara ett parti rasistiskt. SD. Nu.

    DF och SD skiljer sig åt på så vis att DF inte har rötter i vit makt-rörelsen.
    Pratar vi om SD eller SSU? Konstigt det där Anna Sjödin kunde slåss på krogen kalla vakten jävla blatten men hon var minsann inte rasist ,SSU Malmö hatade både judar och homosexuella men dom är inte rasister

    Väldigt konstigt det där sossar kan göra vad dom vill men dom är aldrig rasister ,väldigt olika måttstockar man använder

    Alla är lika mycket värda? I helvete häller du är värd så länge du tycker rött då har du ett värde annars är man bara nazist och en rasist

  • Anonym (Hur bli det nu?)

    Såg nyss på Svtplay att V och S nu kommit överens och V kommer släppa fram Löfven och det blir Stadsministeromröstning nu på fredag. Så nu kommer vi snart få en ny regering 4 månader efter valet !

    Då slipper vi nyval (ett nyval skulle kosta över 300 miljoner kronor enligt vad det stod på texttv för några dagar sen).

  • Anonym (G)

    Lite ot men varför säger så många Stadsminister?

    Är skillnad mellan stad och stat otydligt?

  • RebeckaZ70
    Ramma skrev 2019-01-16 12:20:15 följande:
    Pratar vi om SD eller SSU? Konstigt det där Anna Sjödin kunde slåss på krogen kalla vakten jävla blatten men hon var minsann inte rasist ,SSU Malmö hatade både judar och homosexuella men dom är inte rasister

    Väldigt konstigt det där sossar kan göra vad dom vill men dom är aldrig rasister ,väldigt olika måttstockar man använder

    Alla är lika mycket värda? I helvete häller du är värd så länge du tycker rött då har du ett värde annars är man bara nazist och en rasist
    När SS-u hatar judar och homosexuella är det inte fel. Tänker på nåt gammalt ordspråk, "När far super är det rätt" eller nåt sånt.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • nihka
    Ramma skrev 2019-01-16 12:20:15 följande:
    Pratar vi om SD eller SSU? Konstigt det där Anna Sjödin kunde slåss på krogen kalla vakten jävla blatten men hon var minsann inte rasist ,SSU Malmö hatade både judar och homosexuella men dom är inte rasister

    Väldigt konstigt det där sossar kan göra vad dom vill men dom är aldrig rasister ,väldigt olika måttstockar man använder

    Alla är lika mycket värda? I helvete häller du är värd så länge du tycker rött då har du ett värde annars är man bara nazist och en rasist
    Klart det var ett rasistiskt uttalande, men det ramlar in in sådan fall lika tätt och med samma förbluffande regelbundenhet från något annat håll än från just SD.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    Ramma skrev 2019-01-16 12:20:15 följande:

    Pratar vi om SD eller SSU? Konstigt det där Anna Sjödin kunde slåss på krogen kalla vakten jävla blatten men hon var minsann inte rasist ,SSU Malmö hatade både judar och homosexuella men dom är inte rasister

    Väldigt konstigt det där sossar kan göra vad dom vill men dom är aldrig rasister ,väldigt olika måttstockar man använder

    Alla är lika mycket värda? I helvete häller du är värd så länge du tycker rött då har du ett värde annars är man bara nazist och en rasist


    Varför påstår du att sossar kan göra vad som helst? Om vi tar det exempel som du lyfter fram då tvingades Anna Sjödin att avgå efter krav från både SSU och LO.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Thereisthat
    KillBill skrev 2019-01-16 22:06:42 följande:

    Varför påstår du att sossar kan göra vad som helst? Om vi tar det exempel som du lyfter fram då tvingades Anna Sjödin att avgå efter krav från både SSU och LO.


    Jag tror han menade att S kan göra vad som helst utan att bli anklagade för rasism.
  • KillBill
    Thereisthat skrev 2019-01-16 22:28:45 följande:

    Jag tror han menade att S kan göra vad som helst utan att bli anklagade för rasism.


    Då valde hen ett dåligt exempel. Anna Sjödin tvingades av SSU och LO att avgå pga av händelsen på krogen då hon fällt rasistska kommentarer.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Thereisthat
    KillBill skrev 2019-01-16 22:41:39 följande:

    Då valde hen ett dåligt exempel. Anna Sjödin tvingades av SSU och LO att avgå pga av händelsen på krogen då hon fällt rasistska kommentarer.


    Fast jag tror att hen (inte han som jag tidigare sa) menar att S som parti sällan får stå till svars eller blir anklagade för rasism p.g.a. såna enstaka händelser som SD. Och det tycker jag faktiskt kan vara relevant att fråga, men inte utefter en premiss om att SD skulle vara helt oskyldiga från rasism.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-01-16 22:41:39 följande:
    Då valde hen ett dåligt exempel. Anna Sjödin tvingades av SSU och LO att avgå pga av händelsen på krogen då hon fällt rasistska kommentarer.
    DÅ borde hela SS-u i Skåne tvingas avgå. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
Svar på tråden Alliansen är död! Äntligen:)