• Äldre 11 Jan 22:02
    535 visningar
    9 svar
    9
    535

    Vad är det för fel på min kropp?

    Hej!

    Den 16 januari i år var det exakt 1 år sedan jag bestämde mig för att sluta äta p-piller.. har fortfarande inte stabiliserat mig i kroppen. Fattar inte vad felet är???? Har inte fått en enda mens av mig själv utan läkarna har i princip tvingat i mig tabletter som gör att jag ska få mens..

    Inte nog med det, varje månad får jag mensvärk.. men det kommer aldrig något blod!! Det har varit såhär i ca 7 månader nu. Jag ringer till läkaren och ber om att få hjälp.. hur kan det liksom kännas exakt som mens men jag blöder inte? Då är svaret att det är tarmarna som bökar. En gång i månaden? Jovisst.. tarmarna är det som gör ont. Mensen kommer när den är redo får jag höra. Samtidigt säger dom att jag ska ta Provera (eller vad tabletterna nu heter) för att jag ska få en blödning för det är bra för kroppen att blöda ibland, men nu då senaste månaderna har jag vägrat!

    Dom vill heller inte ta nya hormonprover på mig, för senast det togs var för 6 månader sedan och "ingenting kan ha förändrats på så kort tid". Så jag sitter här och mår skit. Finnar utav själva fan och får ingen hjälp! Läcker ur bröstet har jag gjort sedan april, och bara från ett bröst. Aldrig varit gravid och är inte det heller.. får ingen förklaring till det spektaklet heller. Känner mig inte alls sexig.. hjälp!

  • Svar på tråden Vad är det för fel på min kropp?
  • Äldre 12 Jan 22:29
    #2

    Tack! dom har redan gjort detta och hittade ingenting. Har säkert tagit 50 blodprover förra året då jag haft såna extrema besvär av allt möjligt pga att jag slutade med p piller.. dom vill inte ta nya prover nu heller. Ska ändå be dom göra det. Avskyr läkarna alltså. Har du fått tumör?

  • Äldre 12 Jan 22:52
    #4

    Åh tur! Ska ringa på måndag morgon!!

  • Äldre 13 Jan 12:55
    #6

    Jo precis. Jag har tagit provera någon gång men så fort jag inte tar så får jag ingen mens. Och nu är det ca 100 dagar sedan min senaste mens med provera pga att jag vägrar ta mera tabletter av den. Vill fungera själv.. inte bara mha medicin.

    Min hårbotten ska vi inte prata om. Den gör så ont, till och med min frisör undrar vad som händer nu sen ett år tillbaka då jag slutade med p pillerna. Jag har sår överallt och hela huvudet kliar och tappar mer hårstrån än någonsin förut. Mitt ansikte blommar av finnar. Så fort jag har ätit Efamol (nattljusolja) några dygn så förändras allt till det bättre men försvinner gör det ju aldrig helt. Ett tag ville jag inte ens gå utanför dörren för jag va helt bubblig i hela ansiktet. Fett hår har jag också hela tiden hur jag än tvättar. Köpt specialschampo för det men fungerar ändå inte :(

    Igårkväll / inatt fick jag plötslig smärta i hela magregionen. Blev stenhård exakt överallt, ville inget annat än att göra nummer 2 men det gick liksom inte. Sen satt jag och tryckte ändå och då blev jag spyfärdig, likblek och skrek efter min sambo. Han fick hålla i mig då jag höll på att svimma. Somnade sedan med värmepåse på magen och vaknade idag. Pust väck med den konstiga smärtan. Liknade smärtan man får vid matförgiftning?? Nu sitter jag här istället ensam hemma på min mormors födelsedag jag fick ställa in pga min vanliga jäkla mensvärk istället..

  • Äldre 13 Jan 22:41
    #9

    Äggstockar syns genom vaginalt ultraljud va? Isf va det inget konstigt med dom senaste gången dom undersöktes. De va ca 2 månader sedan. Har faktiskt läst om pcos. :) ska ringa både vårdcentral och kvinnokliniken imorgon. Ska be om akuttid!

    Svar till anonym Lo: jag har tagit Yasmin ett tag. Daylette tror jag den senaste hette innan jag bestämde mig för att sluta. Så fort jag kom till apoteket för o hämta ut mer kartor så sa dom alltid ?du ska inte ha ***** istället? Den är mycket billigare. Så jag tackade alltid ja till det.. men just daylette har jag minne av. Om det ens är ett ppiller ????. Ska googla på det du skrev där! Tack! ??

Svar på tråden Vad är det för fel på min kropp?