• Äldre 12 Jan 00:06
    822 visningar
    17 svar
    17
    822

    Har alla rätt att få veta att jag blivit förälder?

    Jag blev nyligen förälder till en liten tjej. Däremot har jag inte längre något förhållande med pappan. Jag kommer från ett mycket litet samhälle där alla känner alla och där det skvallras MYCKET. Mina föräldrar bor inte kvar så jag är i princip aldrig där längre.

    Nu till min fråga. En av mina bästa vänner hävdar att hennes familj har rätt att få veta att jag har fått barn. Jag tycker däremot att de inte har med det att göra. Jag har ingen som helst kontakt med hennes familj och jag lever numera mitt liv i en helt annan stad. Om hon berättar för sin familj kommer det definitivt att skvallras eftersom jag inte är tillsammans med pappan till min dotter. Jag har orkar helt enkelt inte med skvallrandet!! Har jag rätt att ?förbjuda? min vän att berätta för sin familj?

  • Svar på tråden Har alla rätt att få veta att jag blivit förälder?
  • Äldre 12 Jan 06:31
    #6

    Jag fattar att det låter skumt, men det här familjen snackar så mycket skit och som nybliven mamma orkar jag helt enkelt inte med skvallret just nu.

    Tänker bara att andra inte har en skyldighet att få veta vad som händer i ens liv när de inte är en del av det.. Men kanske måste stålsätta mig helt enkelt och ta det. Och ja, ställer är sjukt konservativt!!

  • Äldre 12 Jan 22:41
    #13

    Grejen är att när min mamma valde att ta ut skilsmässa från min pappa så gick den lilla orten i taket. (Ingen otrohet eller liknande, kärleken var helt enkelt borta bara, men min pappa förstörd så klart). Mamma frystes ut och blev hårt ansatt, helt utan anledning!! Min väns familj var rätt drivande i detta och talade illa om min mamma trots att de egentligen inte visste något.

    Rädslan att detta ska hända igen har nog gjort mig livrädd, även om jag vet att jag borde vara stolt över mig själv och min fantastiska dotter.

Svar på tråden Har alla rätt att få veta att jag blivit förälder?