• Anonym (Black)

    Dejting vid 49

    Jag är en 49-årig man som ligger i skilsmässa (på begäran av min fru). Nu när den värsta chocken har lagt sig så börjar man fundera på om det är möjligt att träffa någon ny, man vill ju ha någon att krama och mysa med i soffan på fredag kväll...

    Jag har visserligen hållit mig någorlunda i form, men spanar man på vackra damer på krogen känner man ju sig som ett gubbslem. ????

    Hur gör man när man blivit gubbe och vill träffa någon? Det var länge sedan man raggade.

    Hur gör man numera?????

    Har funderat på dejtingsidor, men jag blir så bedrövligt ful på kort!????

  • Svar på tråden Dejting vid 49
  • Meriall

    Varför känner du dig som ett gubbslem för att du vill träffa någon på krogen? Spana på de som ser ut att vara 45+ så kommer ingen tänka så om dig.

  • Anonym (Hyfsat normal?)

    Om du uppför dig hyfsat normalt behöver du inte känna dig som ett gubbslem. Om du inte har planer på att ragga på 18-åringar... Då är det en annan sak.

    Uttrycket "vackra damer" får iaf mig (44-årig kvinna) att må lite illa.

    För att möta en ny var öppen och intresserad. Låt inte din enda inriktning vara krogen. Det finns kvinnor överallt! Våga chansa men kolla av situationen först. Om du dejtar någon på jobbet måste ni tänka att ni ska kunna ha en arbetsrelation även om det spricker. Ligg inte runt bland dina kollegor, det är ganska äckligt. Dejta helst inte kollegor över huvud taget om du kan undvika det.

    Innan du stressar ihop det med en ny kvinna i ditt liv så låt allt få smälta en tid. Den första du möter nu behöver inte vara rätt. Dejta på ett snyggt sätt, var rak och ärlig utan att trampa på någons känslor. Kanske det blir perfekt att vara särbo och bara träffas på helgerna? Prova dig fram och var lyhörd för andra.

    Om du möter en kvinna runt 35-40 som inte har barn så tänk redan nu igenom om du vill ha (fler?) barn. Var extremt ärlig i den frågan och se till att den lyfts redan tidigt i det nya förhållandet. Då vet ni båda var ni står och inget behöver bli fel av den anledningen.

    Du skriver att du blivit gubbe. "Gubbe" låter inte särskilt attraktivt. Om det är så illa att du faktiskt gubbat till dig, tänk på ett nytt sätt. Vad är det som gör dig gubbig? Har du slutat bry dig om dig själv? Klär du dig illa? Har ett gubbigt jobb? Har du någon sexlust? Går du omkring och muttrar och gnäller på allt och alla? Vad kör du för bil? (Gör inte det klassiska tönt-misstaget att köpa någon fånig sportbil bara för att du har blivit singel och är orolig för din ålder. Kör en normal bil.)

    När det gäller dejtingsidor kan det nog funka med just jag tror mer på "riktiga" möten. Men alla är vi olika...

    Lycka till!

Svar på tråden Dejting vid 49