• Anonym (Less)

    Hur mycket lägger sig din partner i?

    Hur mycket lägger sig er partner i hur ni klär och sminkar er?

    Riktigt less hur min man alltid granskar mig innan vi går ut, kritiserar kläder han inte gillar trots att jag inte bett om hans åsikt tex.. Men det jobbigaste är hur tydlig han är med att han vill att jag sminkar mig och blir upprörd om jag inte vill det. Han insisterar på hur mycket bättre man känner sig när man ?fixar till sig?, trots att jag inte alltid vill sminka mig och han verkar ha någon idé att man även ska göra sig fin för alla andra, typ dekorera deras värld...

  • Svar på tråden Hur mycket lägger sig din partner i?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2019-01-12 16:05:59 följande:

    Jag påpekar aldrig hans utseende på något negativt sätt och skulle aldrig kritisera något jag vet att han är nöjd med.


    Nehepp, men nu är det dags för dig att börja med det. Eller ska du bara ta ta ta och ta? Ge igen lite! Var ingen mes som bara tar massa skit utan att säga något tillbaka. Pika honom för hans vikt. Och inte bara när han sagt något först. Säg från ingenstans att du tänder inte på tjockisar, oså kollar du på hans kropp. Och om han blir arg eller nått så säger du bara att Vadå jag har väl inte sagt att du är tjock eller? Om du väljer att ta åt dig får du stå för det.

    Ungefär! Var lite jävla elak mot honom.
  • Drottningen1970
    Tecum skrev 2019-01-12 16:30:49 följande:

    Väldigt bra formulerat! Tänk om du kunde få andra kvinnor att anamma det synsättet, då skulle mycket vara vunnet när det gäller att undvika dysfunktionella män.


    Tror de flesta kvinnor har det synsättet och det är därför de flesta kvinnor klarar sig från att bli halvt ihjälslagna. Man lämnar tidigt när dysfunktionella män börjar visa sina sidor. Sen finns det tyvärr allt för många som stannar och normaliserar och råkar hemskt illa ut. Men tyvärr är det tabu att prata om vari skillnaden ligger och hur man kan stärka alla kvinnor/flickor då det blivit en sanning som ej får ifrågasättas att ?alla kan råka ut för normaliseringsprocessen? och att kvinnan är helt maktlös i i detta. Det är synd.
  • Tecum
    Drottningen1970 skrev 2019-01-12 17:30:36 följande:
    Tror de flesta kvinnor har det synsättet och det är därför de flesta kvinnor klarar sig från att bli halvt ihjälslagna. Man lämnar tidigt när dysfunktionella män börjar visa sina sidor. Sen finns det tyvärr allt för många som stannar och normaliserar och råkar hemskt illa ut. Men tyvärr är det tabu att prata om vari skillnaden ligger och hur man kan stärka alla kvinnor/flickor då det blivit en sanning som ej får ifrågasättas att alla kan råka ut för normaliseringsprocessen och att kvinnan är helt maktlös i i detta. Det är synd.
    Nja, nu träffar ju de flesta kvinnor helt normal män från början och behöver inte bekymra sig om att råka illa ut. Men det här kollektiva utsmetandet av skuld gör som du säger att man inte får nämna att det finns skillnader och att ens förhållningssätt gör det möjligt att undvika det som vissa ser som oundvikligt....
  • Drottningen1970
    Tecum skrev 2019-01-12 17:41:04 följande:

    Nja, nu träffar ju de flesta kvinnor helt normal män från början och behöver inte bekymra sig om att råka illa ut. Men det här kollektiva utsmetandet av skuld gör som du säger att man inte får nämna att det finns skillnader och att ens förhållningssätt gör det möjligt att undvika det som vissa ser som oundvikligt....


    Tror ändå flesta kvinnor nån gång under ett normallångt datingliv träffar på en av dessa dårar men att de blir avpolletterade i olika stadier av tidigt...
  • Drottningen1970
    Drottningen1970 skrev 2019-01-12 18:18:13 följande:

    Tror ändå flesta kvinnor nån gång under ett normallångt datingliv träffar på en av dessa dårar men att de blir avpolletterade i olika stadier av tidigt...


    .. eller att dåren själv lägger ned tidig då han fort inser att han aldrig kommer att kunna nå dit han vill med en kvinna som inte låter sig kontrolleras...
  • Drottningen1970
    Drottningen1970 skrev 2019-01-12 18:18:13 följande:

    Tror ändå flesta kvinnor nån gång under ett normallångt datingliv träffar på en av dessa dårar men att de blir avpolletterade i olika stadier av tidigt...


    .. eller att dåren själv lägger ned tidig då han fort inser att han aldrig kommer att kunna nå dit han vill med en kvinna som inte låter sig kontrolleras...
  • Akira Öken
    Anonym (Hanna) skrev 2019-01-12 17:27:13 följande:
    Nehepp, men nu är det dags för dig att börja med det. Eller ska du bara ta ta ta och ta? Ge igen lite! Var ingen mes som bara tar massa skit utan att säga något tillbaka. Pika honom för hans vikt. Och inte bara när han sagt något först. Säg från ingenstans att du tänder inte på tjockisar, oså kollar du på hans kropp. Och om han blir arg eller nått så säger du bara att Vadå jag har väl inte sagt att du är tjock eller? Om du väljer att ta åt dig får du stå för det.

    Ungefär! Var lite jävla elak mot honom.
    Jag kan förstår dina förslag och tanken om att ge igen. Men två fel leder aldrig till ett rätt.
    TS, sjunk inte till hans låga nivå, utan klargör istället tydligt för honom vad som är acceptabelt för dig och vad som kommer att hända om han fortsätter med sitt respektlösa beteende.
  • Anonym (Hanna)
    Akira Öken skrev 2019-01-12 18:21:41 följande:

    Jag kan förstår dina förslag och tanken om att ge igen. Men två fel leder aldrig till ett rätt.

    TS, sjunk inte till hans låga nivå, utan klargör istället tydligt för honom vad som är acceptabelt för dig och vad som kommer att hända om han fortsätter med sitt respektlösa beteende.


    Fast helt ärligt. Ts kommer inte att lämna sin man. Det förstår alla här. Ska hon dag ut och dag in bara ta ta och ta? Hon kommer brytas ner till ingenting, om hon inte lämnar. Vilket hon inte kommer göra tyvärr.

    Så jo, jag tycker att det är bättre att hon ger igen. Pikar och är elak mot honom. Det kommer stärka henne, hon kommer känna att hon har någon slags styrka. Inte bara vara ett litet stackars offer.
  • Drottningen1970
    Anonym (Hanna) skrev 2019-01-12 18:41:15 följande:

    Fast helt ärligt. Ts kommer inte att lämna sin man. Det förstår alla här. Ska hon dag ut och dag in bara ta ta och ta? Hon kommer brytas ner till ingenting, om hon inte lämnar. Vilket hon inte kommer göra tyvärr.

    Så jo, jag tycker att det är bättre att hon ger igen. Pikar och är elak mot honom. Det kommer stärka henne, hon kommer känna att hon har någon slags styrka. Inte bara vara ett litet stackars offer.


    Problemet med det tipset är väl att hon riskerar att åka på en jävla massa stryk...
  • Anonym (Less)
    Drottningen1970 skrev 2019-01-12 18:42:46 följande:

    Problemet med det tipset är väl att hon riskerar att åka på en jävla massa stryk...


    Vad pratar du om? Han har aldrig visat minsta tendens till något sånt.
Svar på tråden Hur mycket lägger sig din partner i?