• Äldre 12 Jan 12:22
    86 visningar
    3 svar
    3
    86

    Gravidförsäkring??

    Är nu vid stadiet då jag ska teckna gravidförsäkring, kommer har en plus försäkring för bästa skydd, men vilket bolag ska man välja?

    Vill ni komma med för/nackdelar med de olika bolagen? Min tanke är att eventuellt ha lvar barnförsäkringen i samma bolag sen :)

  • Svar på tråden Gravidförsäkring??
  • Äldre 12 Jan 13:20
    #1
    +1

    Du ska absolut försöka välja ett bolag som du även vill ha barnförsäkring i. Ofta funkar ju den dyrare försäkringen så att det man betalar blir en rabatt på försäkringen för barnet. Och för att slippa fylla i särskilda papper om barnets hälsa (och riskera att bli nekad) är det väldigt smidigt att barnet automatiskt blir försäkrat vid födseln.

    Så har jag för mig att Trygg hansa funkar.

    Kan också rekommendera konsumenternas.se för att göra jämförelser.

  • Anonym (Tips)
    Äldre 12 Jan 16:11
    #2

    Jag har haft trygg hansa och Folksam. Jag har tagit den utökade bägge gångerna.

    Jag tycker båda är bra. På grund av komplicerade graviditeter som inte har gått bra så har jag fått bra stöd och ekonomisk hjälp.

  • Anonym (Maria­)
    Äldre 11 Feb 14:52
    #3

    Jag hade trygg hansa, mest för att jag har trygg hansa i allt annat också. Den kostade 1250 tror jag och det får man rabatt med om man tecknar barnet i samma bolag. Fick även ersättning då jag fick grad 3 bristning så jag är glad att jag tecknade den. Har du en olycksfallsförsäkring får du även ersättning dom dagar du ligger på BB, toppen tycker jag!

Svar på tråden Gravidförsäkring??