• Anonym (Toppe­n på isberg­et)
    Äldre 12 Jan 13:08
    456 visningar
    27 svar
    -1 +1
    27
    456

    Socialtjänsten det farligaste som finns för barn

    Vad är det med Socionomer som gör att det drar till sig så många med helt fel syn på människor och då framför allt små människor.

    Uppdrag granskning visade i veckan ytterligare ett i raden av skrämmande reportage från verklighetens Sverige där Socionomers agerande förstör barn för livet och i vissa fall till och med bidrar till att barn dödas.
    www.svtplay.se/video/20643444/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-20-for-barnens-basta

    Aftonbladet 2019-01-12
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRoJ4n/enhetschef-pa-socialforvaltning-misstanks-for-narkotikabrott


    Enhetschef på socialförvaltning misstänks för narkotikabrott
    Arbetar med missbruksfrågor ? polisen gjorde knarkrazzia
    En kvinnlig chef inom en socialförvaltning i Mellansverige misstänks för narkotikabrott.
     
    Polisen slog till mot hennes lägenhet och hittade hasch.
     
    ? Personen är nu avstängd från sitt jobb, jag kan inte ha en anställd i tjänst som har den här misstanken mot sig, säger kommunens socialchef.
    Polisen genomförde flera narkotikatillslag under tisdagen. Räderna var en del av en aktiv insats som pågått under en längre tid mot narkotikabrottsligheten i det aktuella länet.
     
    En av razziorna var riktade mot en kvinnlig enhetschef inom socialförvaltningen i en kommun i Mellansverige, enligt uppgifter till Aftonbladet.
     
    När narkotikapolisen slog till mot hennes lägenhet hittades misstänkt hasch som gömts i ett cigarettpaket, enligt Aftonbladets uppgifter. Hon misstänks även ha använt narkotika.
    Enligt uppgifter till Aftonbladet kom polisen henne på spåren efter ett tips från allmänheten.
     
    Polisen bekräftar för Aftonbladet att man genomfört en husrannsakan hos en kvinna i 55-årsåldern.
     
    ? Kvinnan är misstänkt för ringa narkotikabrott genom innehav. Hon var också narkotikapåverkad enligt vår bedömning och misstänks därför för narkotikabrott genom eget bruk, säger en poliskommissarie på narkotikagruppen.
     
    ? Vi genomförde förhör och tog saker i beslag, men jag vill inte säga vad hon har sagt.
     
    ?Oerhört allvarligt?
    Enhetschefen jobbar med barn, ungdomar och familjer i den aktuella kommunen och ansvarar bland annat för missbruksfrågor, våld i nära relationer och andra utredningar där minderåriga är inblandade.
     
    ? Jag kan bara säga att jag fått ta del av de uppgifterna sent på eftermiddagen och att vi inlett en utredning. Personen är nu avstängd från sitt jobb. Jag kan inte ha en anställd i tjänst som har den här misstanken mot sig, säger kommunens socialchef.
     
    Hon jobbar själv mot missbruk, hur ser ni på det här?
     
    ? Jätteallvarligt såklart, oerhört allvarligt. Det är därför vi stänger av henne från arbetet för att göra en utredning.
     
    Polisen uppger att man väntar på analysresultatet av narkotikafyndet och av proverna som tagits på kvinnan. Ärendet kommer senare att lämnas över till en åklagare som kommer att besluta om man ska väcka åtal mot henne eller inte.
     
    Aftonbladet har utan framgång sökt enhetschefen för en kommentar.
  • Svar på tråden Socialtjänsten det farligaste som finns för barn
  • Anonym (X)
    Äldre 12 Jan 13:13
    #1
    +1

    Idioter och missbrukare finns i alla yrken, och enstaka personer är inte ett bevis att hela yrkeskategorin är kass.

  • Anonym (...)
    Äldre 12 Jan 13:14
    #2
    Anonym (X) skrev 2019-01-12 13:13:34 följande:

    Idioter och missbrukare finns i alla yrken, och enstaka personer är inte ett bevis att hela yrkeskategorin är kass.


    Detta.

    TS är bara pinsam...
  • Anonym (Toppe­n på isberg­et) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 13:30
    #3

    Att soppa problemet under mattan har gjort att så många barn har farit illa under så otroligt många år.

    Mörkertalet är mycket stort

  • Anonym (Toppe­n på isberg­et) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 13:39
    #4
    Anonym (X) skrev 2019-01-12 13:13:34 följande:

    Idioter och missbrukare finns i alla yrken, och enstaka personer är inte ett bevis att hela yrkeskategorin är kass.


    Jag har inte sagt att ALLA är kass, men när det gäller ett yrke med sådan enorm makt över andra människors liv så ställer åtminstone jag betydligt högre krav en den som jobbar i kassan på ICA.
  • Anonym (Toppe­n på isberg­et) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 13:40
    #5
    Anonym (...) skrev 2019-01-12 13:14:50 följande:
    Detta.

    TS är bara pinsam...
    Den som är tragisk är nog du som uppenbarligen tycker att det är helt ok med det som framför allt barn utsätts för av dessa personer.
  • Anonym (H)
    Äldre 12 Jan 13:41
    #6

    Pinsam tråd.

  • Anonym (A)
    Äldre 12 Jan 13:44
    #7
    Anonym (X) skrev 2019-01-12 13:13:34 följande:
    Idioter och missbrukare finns i alla yrken, och enstaka personer är inte ett bevis att hela yrkeskategorin är kass.
    Helt rätt. 
  • Anonym (X)
    Äldre 12 Jan 14:17
    #8
    Anonym (Toppen på isberget) skrev 2019-01-12 13:39:29 följande:
    Jag har inte sagt att ALLA är kass, men när det gäller ett yrke med sådan enorm makt över andra människors liv så ställer åtminstone jag betydligt högre krav en den som jobbar i kassan på ICA.
    Ja, och det är ju inte så att hon fick fortsätta, tvärtom.
  • Anonym (Toppe­n på isberg­et) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 14:26
    #9
    Anonym (X) skrev 2019-01-12 14:17:40 följande:
    Ja, och det är ju inte så att hon fick fortsätta, tvärtom.
    Men hur många barnärenden har hon hunnit varit med och beslutat om fram till nu?
  • Anonym (X)
    Äldre 12 Jan 14:34
    #10
    Anonym (Toppen på isberget) skrev 2019-01-12 14:26:23 följande:

    Men hur många barnärenden har hon hunnit varit med och beslutat om fram till nu?


    Hon är ju inte ensam i processen.
Svar på tråden Socialtjänsten det farligaste som finns för barn