• osaltad

    Varning! Coop försämrar kortvillkoren kraftigt, vilseleder kunderna!

    Coop har nyss skickat ut information till alla som har Coop Mer-kortet och berättat att de ska få "Nytt Kort - Nya Möjligheter", och att du kommer att få massa fördelar som att kunna betala med blipp!.

    Vad de missar att tydligt berätta är att:
     - Poängintjäningen hos Coop halveras till 0,5 poäng extra/per krona.


     - Ett valutapåslag om 1,75% införs.
     - En uttagsavgift om 1,5% (minst 35kr) införs på alla kontantuttag, även i Coop-butik.
     - Årsavgiften höjs för de som har extrakort kopplat till sitt konto, och en aviavgift om 29kr/månad tillkommer för de som inte betalar med e-faktura.

    På Facebook har missnöjet börjat sprida sig, se bland annat här: www.facebook.com/100000139536273/posts/2545640028783957/ eller på Inlägg från besökare på deras egen Facebook-sida.

    Upprörande hur de verkar räkna med att majoriteten av kunderna inte kommer att upptäcka det här förrän långt i efterhand!
  • Svar på tråden Varning! Coop försämrar kortvillkoren kraftigt, vilseleder kunderna!
  • Aniiee
    Noname00 skrev 2019-01-13 11:44:22 följande:

    Jag har bara poängkortet,  är det halverad påäng på det också.


    Som jag har fattat så gäller det bara kreditkortet/n. Poängkortet och konto-kortet (det man bara kan använda på Coop) ska inte påverkas, om jag förstod dem rätt.
    I have a growing lack of disgust for you
  • nytt eller gammalt

    Hur är ICAs kort i jämförelse? Någon som orkar göra en jämförelse? Skulle vara intressant.

  • Themis
    nytt eller gammalt skrev 2019-01-13 16:50:22 följande:

    Hur är ICAs kort i jämförelse? Någon som orkar göra en jämförelse? Skulle vara intressant.


    Nu är jag för all del Ica-kund själv, men jag skulle tro att det är dyrare priser på Ica på de flesta håll, så villkoren på det kortet lär inte vara det som avgör hur man handlar billigast mat.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Aniiee
    snedtak skrev 2019-01-14 19:44:30 följande:

    Jag tycker villkoren har blivit bättre, men jag har Coop Betala Efter och inte Mer.


    Det blir du snart av med.....
    I have a growing lack of disgust for you
  • snedtak
    Aniiee skrev 2019-01-14 22:03:25 följande:
    Det blir du snart av med.....
    Hur menar du? Betala Efter-kortet har också fått nya villkor, men ska inte sägas upp vad jag vet.
  • Aniiee
    snedtak skrev 2019-01-14 22:18:38 följande:
    Hur menar du? Betala Efter-kortet har också fått nya villkor, men ska inte sägas upp vad jag vet.
    Du har nog rätt. Kortet ska bytas ut, men inte sägas upp. Jag är förvirrad med alla kort de håller på strula med....
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Varning! Coop försämrar kortvillkoren kraftigt, vilseleder kunderna!