Inlägg från: Anonym (Blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomman)

    Fel av mig eller min dejt?

    Har dejtat en kille i ca 2 månader, vi bor 15 mil ifrån varandra men försöker ses så ofta det går. Vi har bestämt att dejta exklusivt o pratar med varandra som om vi vore ett par så börjar nog närma oss det. Iaf så hade vi bestämt att vi skulle ses igår/ jag skulle komma till han o detta hade vi båda längtat efter hela veckan. Redan på morgonen skriver han att han jätte gärna till träffa mig men att han känner sig sjuk o vill inte att jag ska träffa honom när han känner sig tråkig. Han börjar diskutera andra dagar men jag kan ingen av dessa. Jag blev såklart besviken samtidigt som jag förstod honom o jag skulle åndå behöva åka hem dagen efter så tänkte det kanske var lika. Bra. Så jag bestämmer mig för att åka hem till en kompis som har fest. När jag är påväg dit skriver min dejt att han dka sova lite så kanske vi kan ses sen. Då det är så pass långt så hade jag ju velat komma iväg så tidigt som nöjligr o inte komma dit kl 9 för att behöva åka hem kl 10 dagen efter. När jag få skriver att nu har jag ju bestämt annat blir han smått sur o säger att han inte trodde vi hade bestämt att inte ses men han sa det var hans fel att det blivit missförstånd.

    Så jag åkte ju till denna festen där det nästan bara var killar, dvs mina killkompisar. Under hela kvällen försöker min dejt få mig att lämna festen o komma till honom. Han frågar hur de kan vara viktigare än honom när jag säger att jag inte vara kan lämna sådär.

    Jag höll på o koka av ilska då han helgen innan var med en tjejkompis än mig trots vi inte hade setts på länge.

    Gjorde jag något fel? O hur kan man lägga upp det för honom? Jag tycker att han inte alls prioriterar mig o det har jag inte gjort något väsen av men han verkar tro att jag kan åka 30 mil för vara någon timme...

  • Svar på tråden Fel av mig eller min dejt?
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (koihojimo) skrev 2019-01-12 17:15:08 följande:

    Jag instämmer med föregående talare. (skrivare) Dessutom lägger jag till att du ska vara på din vakt med den här killen. Visa direkt att du inte tänker dansa efter hans pipa och att du faktiskt har ett eget liv utan honom. 

    Förklara att du uppfattade det som att han inte orkade ses/inte ville ses pga att han kände sig dålig och då tänkte du att då passar du på att träffa dina kompisar istället. 

    När han sen ändrade sig så var du ju redan upptagen och då ville du vara kvar. Det handlar inte om att de är viktigare än han, utan helt enkelt att du ville umgås med vännerna just då, eftersom han, som sagt, var krasslig och inte ville ses. 

    Gnäller han, överväg att avsluta. En kille som alltid vill komma först no matter what är en asdålig kille. Dessutom, skaffar du i framtiden barn med honom kommer han att känna sig förfördelad när du ägnar tid åt barnen och så kommer ni troligen att skiljas. Förhoppningsvis innan han är otrogen. 


    Bra skriver! Det känns bra att han ändå medgav att det var hans fel. Har träffat killar förr son i det läget skulle lagt allt på mig. Sen förklarade jag tydligt att nu har jag ju bestäm med mina vänner o har man blivit bjuden tull någon sticker man inte bara, samma som att jag inte vlir sur ifall han bestämt mwd en kompis , då kräver ju inte jag stt han ska avboka det för o träffa mig.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (koihojimo) skrev 2019-01-12 21:57:31 följande:

    Bra att du har 'tentaklerna' ute   Hoppas han inser hur fjantigt han betedde sig. Kan ju ha varit för att han var sjuk, en del killar (läs 99.9%) blir ju jäkligt gnälliga när de mår lite dåligt.


    Haha ja så kan det ju ha varit! Var nästan lite som att han blev svartsjuk. Han avbokade o trodde la jag skulle sitta hemma bara, men ist var jag på en fest med typ 8 killar o 3 tjejer! O detta berodde ju på att han valt att avboka
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (koihojimo) skrev 2019-01-13 19:06:31 följande:

    Bra där Många killar behöver inse att deras partners liv inte upphör när de inte har lust/kan ses och/eller att de inte sitter och bara väntar på att de ska höra av sig. 

    De förhållandena brukar hålla bäst där killarna får 'jaga' lite då och då så de vet att uppskatta vad de har.  

    Min man kan vara ganska nonchalant tidvis och bete sig som om livet kretsar kring honom och hans önskningar/intressen, men det ger sig snabbt när han inser att det finns andra män där ute som kan tänkas vara intresserade. Nu är han tex plötsligen väldigt intresserad av min nya hobby. Den har tagit en del tid i anspråk och det är mest män där. Så plötsligt har han varit ett under av huslighet och gjort det som är hans uppgifter, men som han 'inte orkat' göra på ett ett tag så det föll på mig. 


    Är hemma hos honom nu o ska vara i 2 nätter. När jag går till hans sovrum ligger det en hårsnodd där på bordet.. jag frågar lite retsamt om han haft tjejbesök varav han svarat nej vadå? Så säger jag att det ligger ju en snodd där. Han säger att han haft syrran på besök..dka jag tro på det eller fråga mer...?
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Stella) skrev 2019-01-14 10:25:59 följande:

    Brukar han umgås med sin syster och om det sitter något hårstrå kvar, stämmer färgen? 


    Nej jag har svårt o tro att hans syster skulle ha sovit där.. vet inte så mycket om henne då detta är såpass nytt. Min första tanke var att bara släppa det o inte vara jobbig men ju ner jag tänker på det känns det som det inte stämmer. Jag funderar på att bara fråga rakt ut senare idag ryp: du får vara ärlig nu, jag har svårt att tro att din syster skulle ha sovit här?

    Vill samtidigt inte vara jobbig.. kan man säga så?
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (mmm) skrev 2019-01-14 10:41:19 följande:

    Men hon behöver väl inte ha sovit där för att det ligger en snodd där. Om han syrra varit inne på ett kort besök kan hon väl ha tagit ur snodden ur håret och glömt?

    Eller en kompis kan ha varit där och gjort detsamma. Varför ska allt innebär att någon varit där över natt? 

    Tror nog du förstör det ni har genom att fråga så. Du vill väl inte verka lika avundsjuk som han, när du var på fest? 

    Om du har något mer att gå på, då kan du fråga. 


    Jag tänker la mer att den låg på nattygsbordet. O just att han svarade så fort när jag frpgade. Liksom säg att det är hans syrras, håller han verkligen koll på att det är hennes då? Könns mer som om han då borde ha trott att det var min eller nått.
  • Anonym (Blomman)
    Kjell2 skrev 2019-01-14 11:05:28 följande:

    Så vad tänker du göra nu? Han lär inte säga att han haft en annan tjej där oavsett vad du frågar.


    Nä jag vet ju inte det... nä han lär väl inte erkänna det. Tänker la bara OM det nu inte är så. Va ska jag göra då? Bara börja ignorera honom o åka hem o säga vad?
  • Anonym (Blomman)
    Kjell2 skrev 2019-01-14 11:22:14 följande:

    Vad skulle han kunna säga för att göra dig lugn?

    Du måste ta ett eget beslut hur du ska gå vidare med detta.


    Nä jag vet inte.. vet bara inte va jag skulle säga till honom. Han visar att han bryr sig om mig genom att ringa varje dag o så så vet inte va jag skulle säga till honom varför jag plötsligt dkulle vilja åka hem
  • Anonym (Blomman)
    Kjell2 skrev 2019-01-14 11:33:58 följande:

    Du har flera alternativ

    Ring upp systern

    Tro honom och fortsätt som ingenting har hänt

    Inse att han varit med någon annan, dump och dra

    Korsförhör honom, fortsätt att leva i ovisshet och bli ihop.


    Ringa systern kan jag inte då jag aldrig träffat henne. Men om jag skulle dumpa honom, va skulle jag haft för anledning då? Han vill ju veta varför isf...
  • Anonym (Blomman)
    Kjell2 skrev 2019-01-14 11:53:35 följande:

    Du behöver ingen anledning. Varför måste du försvara ditt beslut?

    Säg bara något i still med: "Det här kommer inte funka. Jag bryter nu och åker hem. Ha ett bra liv" Sen blockar du honom mm.


    Men tänk OM det är sant det han däger då?
  • Anonym (Blomman)
    Kjell2 skrev 2019-01-14 12:24:31 följande:

    Då har du gjort fel.


    Ja o jag vill ju inte riskera att avsluta något som inte borde avslutas?
Svar på tråden Fel av mig eller min dejt?