• Anonym (JIMMY DEAN! OH, JIMMY DEAN!)

    Utseendet nästa alltid extremt viktigt vid relationer?

    Oavsett ålder - har inte nästan alltid utseendet extremt stor betydelse?

    Vad tycker Ni?

    Eller kan du bortse från ett utseende du tycker är sådär därför personen har så fina egenskaper och har helt "rätt" intressen och framtidsvisioner m.m?

  • Svar på tråden Utseendet nästa alltid extremt viktigt vid relationer?
  • Anonym (A)

    Ja, utseendet är extremt viktigt. I alla fall för mig.

  • Anonym (JIMMY DEAN! OH, JIMMY DEAN!)
    Anonym (A) skrev 2019-01-12 19:17:20 följande:

    Ja, utseendet är extremt viktigt. I alla fall för mig.


    Ålder och kön? Frivilligt att svara.
    Och vi bortser från mindre attraktiva egenskaper när utseendet är attraktivt, eller hur?
  • EmberEyes
    Anonym (JIMMY DEAN! OH, JIMMY DEAN!) skrev 2019-01-12 19:14:56 följande:

    Oavsett ålder - har inte nästan alltid utseendet extremt stor betydelse?

    Vad tycker Ni?

    Eller kan du bortse från ett utseende du tycker är sådär därför personen har så fina egenskaper och har helt "rätt" intressen och framtidsvisioner m.m?



    Utseendet är fullkomligt oviktigt i en relation.
    Däremot så är det kanske svårare att komma till stadiet "relation" om du ser ut som "kom och hjälp mig" vid första dejten.

  • Anonym (JIMMY DEAN! OH, JIMMY DEAN!)
    EmberEyes skrev 2019-01-12 19:28:24 följande:

    Utseendet är fullkomligt oviktigt i en relation.
    Däremot så är det kanske svårare att komma till stadiet "relation" om du ser ut som "kom och hjälp mig" vid första dejten.
    Jo, är det jag egentligen menar. Utan The Look kommer man sällan dit.
  • Meriall

    Klart att det är viktigt att personen har något attraktivt med sitt utseende och ingenting som är totalt avtändande. Men om resten är sisådär gör det inget.

    Tex snälla ögon kommer man långt med.

  • Drottningen1970

    Inte för mig. Det som avgör hur attraktiv man är för mig är hur man för sig, vilka signaler man sänder ut. Hel och ren, trygg, humoristisk, stark och jordnära och empatisk med goda värderingar gör en man attraktiv för mig.

  • EmberEyes
    Anonym (JIMMY DEAN! OH, JIMMY DEAN!) skrev 2019-01-12 19:34:40 följande:
    Jo, är det jag egentligen menar. Utan The Look kommer man sällan dit.
    Med "the Look" tolkar jag det som du menar se ut som en fotomodell.

    När jag skriver "kom och hjälp mig" menar jag komma med smutsiga kälder och lukta svett och inte ha borstat tänderna på en vecka. Eller för all del, har du en extra näsa kan det också vara problematiskt (även om det skulle kunna vara en tvärt om).

    Men en "normal" människa, kanske lite tunnhårig, kanske lite acne-ärr, kanske något kilo för mycket eller för lite, kanske en krokig näsa, osv... Den personen kommer inte ha några problem.

  • Anonym (JIMMY DEAN! OH, JIMMY DEAN!)
    EmberEyes skrev 2019-01-12 19:45:39 följande:
    Med "the Look" tolkar jag det som du menar se ut som en fotomodell.

    När jag skriver "kom och hjälp mig" menar jag komma med smutsiga kälder och lukta svett och inte ha borstat tänderna på en vecka. Eller för all del, har du en extra näsa kan det också vara problematiskt (även om det skulle kunna vara en tvärt om).

    Men en "normal" människa, kanske lite tunnhårig, kanske lite acne-ärr, kanske något kilo för mycket eller för lite, kanske en krokig näsa, osv... Den personen kommer inte ha några problem.
    Nej, men ett utseende du lägger märke till. Som har ngt (inte allt) du vill ha.
  • älskamigmucho

    Jag tycker utseende är viktigt ä. Men mer än utseende är sexapeal oroligt viktigt. Kan inte va med en man eller kvinna som inte gör mig kåt

Svar på tråden Utseendet nästa alltid extremt viktigt vid relationer?