• Anonym (Gift)
    Äldre 12 Jan 22:50
    230 visningar
    35 svar
    35
    230

    Avtänd

    Jag tycker om min man. Vi är gifta och har barn.

    Det senaste året har varit annorlunda. Jag har inte velat ha samlag.

    Han vill. Tjatar. Då vill jag ännu mindre. Jag har några gånger ställt upp, men det har inte varit bra. Sexet är dåligt, jag tänder inte på honom och det känns fel.

    Det har ju pågått ett tag och så här kan vi inte leva. Jag vill ha sex men inte med honom. (Rent hypotetiskt)

    Vad ska hjälpa? Familjerådgivning? Får jag helt plötsligt känslor tillbaka? Jag känner mig tom.. Känner vänskap. Jobbigt att vi känner olika.

  • Svar på tråden Avtänd
  • Anonym (Tända till)
    Äldre 13 Jan 05:03
    #1

    Vad är det mer specifikt som gör att du inte tänder på din man?

  • Anonym (A)
    Äldre 13 Jan 11:47
    #2

    Prata med honom.

  • Anonym (Gift) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 13:59
    #3

    Det har jag. Han känner inte samma sak.

    Jag vill bara inte, kan inte förklara..

  • Anonym (Tända till)
    Äldre 13 Jan 16:14
    #4
    Anonym (Gift) skrev 2019-01-13 13:59:45 följande:

    Det har jag. Han känner inte samma sak.

    Jag vill bara inte, kan inte förklara..


    Tänkte om det var så att han hade misskött sitt utseende på något sätt.
  • Anonym (Gift) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 17:17
    #5

    Nej det har han inte. Jag är bara inte intresserad på det sättet. Och det är jobbigt för oss båda.

  • Anonym (Tända till)
    Äldre 13 Jan 18:53
    #6
    Anonym (Gift) skrev 2019-01-13 17:17:14 följande:

    Nej det har han inte. Jag är bara inte intresserad på det sättet. Och det är jobbigt för oss båda.


    Är det så illa så att du överväger att lämna honom?
  • Anonym (Jö)
    Äldre 13 Jan 18:58
    #7

    Lämna honom, och låt honom träffa någon som tänder på honom. Det kommer ALDRIG att bli bättre. Är gnistan borta så är det inget som kan ändra på det.

    Inte prata, inte terapi, inte sexolog, inte leksaker, inte tjat, inte onani, inte städning, inte åka på weekend. INGET!!!

    Bern there, Done that!

  • Anonym (Jö)
    Äldre 13 Jan 19:00
    #8

    Det viktigaste av allt: det är INTE fel på dig för att du känner så här!!! Glöm aldrig det!

    Den som inte vill ha sex tar ofta på sig hela skulden när det egentligen bara handlar om ren och skär biologi.

  • Anonym (Gift) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 19:51
    #9

    Ja gnistan är borta.

    Men barnen då? Jag tänker på dem främst.

  • Anonym (Jjbb)
    Äldre 13 Jan 20:10
    #10

    Jag blev lämnad på detta sätt.

    Min sambo var som dig ,jag tjatade o tjatade efter sex . Jag blev nästan helt tokig av att inte få sex av mina barns mamma.

    Detta är en vidrig känsla för honom och även för dig.

    Vi var tillsammans i 12år.

    Ett stort tips !!! Börja prata om att ha sex med andra *tillsammans* detta kan rädda så sjukt många förhållanden och framför allt små barns åren.

    Om det funkar bra runt om i familjen så tycker jag verkligen det.

    Detta tog jag upp med min sambo,men de slutade med att hon gick o var otrogen och därefter gjorde slut med mig.

    Det som har hänt nu är att hon har blivit helt knäpp på alla tänkbara sätt. Även mot barnen för att*straffa*mig ?

    Detta märker jag så tydligt. Varför hände detta ? För att hon gjorde bort sig något fruktansvärt.

    Ni ska alltså inte ha öppet förhållande utan ni kan börja med par sex,trekanter. Om ni bara anar vad detta kan släppa allt jobbigt.

    Såhär lever jag nu efter 3 år med min nya sambo och vi har aldrig varit lyckligare.

Svar på tråden Avtänd