• Anonym (TS)

    Olika stora bröst

    Jag har enormt stora komplex över mina bröst. De har egentligen aldrig varit fina. Jag hade aldrig uppnosiga tonårsbröst som de flesta andra. De var liksom tråkiga från start.

    Nu, 33 år gamla, är dom stora, hängiga och slappa. Men mitt största komplex är att dom är så otroligt olika stora. Det skiljer en hel kupstorlek mellan dom. När de nu dessutom hänger så syns det väldigt tydligt när man står naken. Kläder kan ju förvilla det mesta men utan.... usch!

    Jag bävar inför den dag jag behöver visa mig naken inför en ny karl. Ser ju ut som nåt slags dåligt skämt.

    Men, dagens fråga blir: -Hur skulle du som kille/man reagera när du ser en tjej naken för första gången och hon inte alls ser ut som du hoppats / som du tänder på. (Jag förstår att majoriteten karlar har vett att hålla tyst om det men jag menar din egen reaktion. Vad tänker du?)

  • Svar på tråden Olika stora bröst
  • Anonym (Jomenatt)

    Jag vet inte... Att en kvinna är mer än sina bröst?

    Hur reagerar du själv om kuken inte såg ut som du förväntade dig?

  • Anonym (TS)
    Anonym (Jomenatt) skrev 2019-01-13 02:40:46 följande:

    Jag vet inte... Att en kvinna är mer än sina bröst?

    Hur reagerar du själv om kuken inte såg ut som du förväntade dig?


    Ja det beror ju på hur den såg ut. Extremt liten (alltså svårt att hitta ställningar det ens går att genomföra samlag i) så skulle jag nog bli besviken. Extremt stor skulle jag bli osäker och lite orolig. Sned skulle jag inte reflektera över så länge den ändå är fullt användbar. Slak skulle vara jobbigt. Om den inte gick att få hård alltså.

    Tycker dock inte att det är riktigt jämförbart. Kuken är ju faktiskt nödvändig för sexet medan brösten inte är det utan mer är en turn-on för många killar. Då blir det ju tokigt om det som ska vara en turn-on istället blir turn-off
  • Anonym (Ture)

    Min fru har väldigt olika stora bröst. Det ena är stort och har ordentlig volym och hänger. Det andra är litet och står mer ut som en slags strut, helt utan häng.

    Är väl estetiskt inte särskilt tilltalande om jag ska vara ärlig, men jag tycker om att hålla på med det största så jag är nöjd ändå och absolut inget jag lägger nån större vikt vid.

  • Anonym (Man)

    Utan att se dem på bild så blir det ju lite spekulation från min sida, men jag bryr mig inte så mycket om bröst. Antagligen skulle jag bara mentalt noterat att de är lite osymmetriska, och gosat vidare.

    Finns ju typ 100 andra saker som blir en totalupplevelse av personen.

    Skulle gissa att du stör dig mer än 90% av männen. Men är det verkligen ett jätteproblem för dig så kan man ju åtgärda det kirurgiskt? Behövs egentligen inte, men det är väl klart att du inte borde låta en sådan liten sak hindra dig från att dejta.

  • Anonym (Els)

    Du är inte ensam ts!!!

    Jag har en skada i ryggen sen jag var 10-år. Vilket har gjort att min kropp har vuxit snett på nån vänster. Ingwt som syns eller märks på mig förutom att ena bröstet är större än det andra. Och de slutade växa tidigt. Jag har B och A kupa. Mina bröst ser ut som en fjortonårings. Små koner som sticker ut. Ena bröstvårtan är stor och andra är liten och ojämn. Usch. Jag har alltid hatat mina bröst, men aldrig hört någon man klaga. Och jag har varit ganska slampig i min ungdom.

    Du behöver inte oroa dig, jag lovar! Den killen som inte älskar hela dig vill du öndå inte ha en relation med. Många män är dessutom mer fixerade vid rumpor än bröst idag. Jag är gift med en sådan. Han knådar o smiskar rumpan och jag ligger oftast med linne eller bh på.

  • tankfull

    Med en så stor skillnad så kanske du kan få en bröstoperation betald av Landstinget om du skulle vilja det? Om du hävdar hur mycket detta påverkar dig mentalt och hur du lider av det så är det kanske skäl nog till operation?

  • Anonym (TS)
    Anonym (Man) skrev 2019-01-13 09:26:56 följande:

    Utan att se dem på bild så blir det ju lite spekulation från min sida, men jag bryr mig inte så mycket om bröst. Antagligen skulle jag bara mentalt noterat att de är lite osymmetriska, och gosat vidare.

    Finns ju typ 100 andra saker som blir en totalupplevelse av personen.

    Skulle gissa att du stör dig mer än 90% av männen. Men är det verkligen ett jätteproblem för dig så kan man ju åtgärda det kirurgiskt? Behövs egentligen inte, men det är väl klart att du inte borde låta en sådan liten sak hindra dig från att dejta.


    Ja, den tanken har slagit mig många gånger de senaste åren men rn operation är enormt dyrt och det är inga pengar som jag har i nuläget. Jag har alltid stört mig på det men det blev värre efter att jag fick min son. Då började de hänga ännu mer och skillnaden blev ännu mer markant än tidigare.
  • Anonym (TS)
    tankfull skrev 2019-01-13 10:01:43 följande:

    Med en så stor skillnad så kanske du kan få en bröstoperation betald av Landstinget om du skulle vilja det? Om du hävdar hur mycket detta påverkar dig mentalt och hur du lider av det så är det kanske skäl nog till operation?


    Jag har svårt att tro att landstinget skulle betala så länge jag inte har stora fysiska problem med ryggen t.ex. De har ju konstanta sparkrav på sig
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ture) skrev 2019-01-13 09:21:47 följande:

    Min fru har väldigt olika stora bröst. Det ena är stort och har ordentlig volym och hänger. Det andra är litet och står mer ut som en slags strut, helt utan häng.

    Är väl estetiskt inte särskilt tilltalande om jag ska vara ärlig, men jag tycker om att hålla på med det största så jag är nöjd ändå och absolut inget jag lägger nån större vikt vid.


    Tack för ett ärligt svar. Var det inget du brydde dig om när ni först träffades heller? Jag tänker att du borde blivit väldigt förvånad första gången du såg henne naken?
Svar på tråden Olika stora bröst