Inlägg från: Anonym (Va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va)

    Hur stötta min sambo i livskris och sorg

    Jag förstår inte, vad vann systern?

  • Anonym (Va)
    Anonym (Inte stark ensam) skrev 2019-01-13 01:13:57 följande:

    Jo livet kändes väl ännu tyngre när ens systern den med en riktigt bra inkomst sen tidigare vann väldigt mååånga miljoner och inte alls engarerar sig längre i allt efter föräldrarna som ska fixas med... dvs som att förlora tre familjemedlemmar... på kort tid..

    nu är de bara två syskon kvar och de bor inte i närheten av varandra. Och de ska rodda allt efter föräldrarna.

    System med miljonerna sörjer inte längre föräldrarna som sambon och den andre systern...


    Jag förstår fortfarande inte vad systerns pengar har att göra med din mans depression? Att systern inte är ledsen får ju stå för henne, det är ju ingenting som behöver påverka din mans mående att de har olika lång tid för att sörja och olika ekonomiska förutsättningar?

    Det låter som att ni behöver fokusera mer på ert eget liv och det som ni har, inte på vad andra har som ni inte har.

    Det låter även som att din sambo behöver sjukskrivas en tid för att ta sig samman och träffa någon som kan ge honom verktyg att ta sig genom det här, kan du ringa och boka en tid för honom hos vårdcentralen?
  • Anonym (Va)
    Anonym (Inte stark ensam) skrev 2019-01-13 01:23:21 följande:

    Jag ska säga det till hen imorgon. Tack. Jag har försökt prata stötta och lyssna men hen säger nästan inget till mig.

    Ja hen mår dåligt helt klart...


    Har han sagt något om suicidtankar?
Svar på tråden Hur stötta min sambo i livskris och sorg