• Anonym (pest och kolera)

    Bör V rösta ner S, C, L, MP förslaget?

    Många inom V kräver att V röstar ner och har föreslagit namninsamlingar?

    Vad blir konsekvenserna av detta? Är det inte bättre för V`s väljare att få värna om demokratin och att hålla SD och M på avstånd?

    Tycker alla alternativen är otroligt dåliga eftersom högerns politik med den föreslagna S, C, L och MP kommer att få stort inflytande och öka klyftorna ytterligare och likaså SD`s väljare.

  • Svar på tråden Bör V rösta ner S, C, L, MP förslaget?
  • Anonym (pest och kolera)
    CarinaL26 skrev 2019-01-13 10:52:43 följande:

    Bara om de föredrar Kristersson som statsminister.


    Ja exakt och de borde ju vara värre för då kommer ju SD får större makt. Kan inte riktigt förstå hur V´s väljare just nu kan tycka detta alternativet är bättre?
  • Ramma
    Anonym (pest och kolera) skrev 2019-01-13 11:09:29 följande:
    Ja exakt och de borde ju vara värre för då kommer ju SD får större makt. Kan inte riktigt förstå hur V´s väljare just nu kan tycka detta alternativet är bättre?
    Man röstar väl på vänstern för man vill ha deras politik? Varför skulle vänstern lägga sig ner? Samma sak som med SD dom har ett ansvar till sina väljare och nu får vi se vad Sjöstedt är för nåt. en man som står upp för sina principer och sitt parti eller en liten hund som inte vågar gläfsa åt högern för sossen säger åt hunden att vara tyst ,så gulligt
  • Mongoliet

    Självklart ska Vänstern inte låta denna vördelösa dealen släppas fram. Då får vi ju med all sannolikhet ett extraval. I extravalet kommer V få 15 %. Skitsamma om SD får 25. Vi måste stå upp för våra egna värderingar. Efter extravalet kan mycket väl SD, M & KD bli störst tillsammans men jag tar hellre den risken & skulle det bli så är det inte det alternativet sämre än nuvarande förslag.

  • CarinaL26
    Mongoliet skrev 2019-01-13 11:29:09 följande:

    Självklart ska Vänstern inte låta denna vördelösa dealen släppas fram. Då får vi ju med all sannolikhet ett extraval. I extravalet kommer V få 15 %. Skitsamma om SD får 25. Vi måste stå upp för våra egna värderingar. Efter extravalet kan mycket väl SD, M & KD bli störst tillsammans men jag tar hellre den risken & skulle det bli så är det inte det alternativet sämre än nuvarande förslag.


    Så du ser hellre en M/KD/ regering med stöd av SD än denna? Det hade jag inte väntat mig av en vänsterpartist.
  • Anonym (pest och kolera)
    Mongoliet skrev 2019-01-13 11:29:09 följande:

    Självklart ska Vänstern inte låta denna vördelösa dealen släppas fram. Då får vi ju med all sannolikhet ett extraval. I extravalet kommer V få 15 %. Skitsamma om SD får 25. Vi måste stå upp för våra egna värderingar. Efter extravalet kan mycket väl SD, M & KD bli störst tillsammans men jag tar hellre den risken & skulle det bli så är det inte det alternativet sämre än nuvarande förslag.


    Jag håller med dig i praktiken. Men risken med att släppa fram extremhögern är för stor. Att vårt land går samma farliga väg som resten av Europa och Brasilien. Är det inte bra att Sverige åtminstone håller ihop och kompromissar för demokratin, än både extraval och för att visa sin ståndpunkt?
  • Mongoliet
    CarinaL26 skrev 2019-01-13 11:51:17 följande:

    Så du ser hellre en M/KD/ regering med stöd av SD än denna? Det hade jag inte väntat mig av en vänsterpartist.


    Hellre att vi står upp för våra värderingar. Skulle ett extraval göra att det blir SD, M & KD som går vinnande ut ur det så bara att gratulera. Då vill ju folk ha det.
  • Mongoliet
    Anonym (pest och kolera) skrev 2019-01-13 12:04:26 följande:

    Jag håller med dig i praktiken. Men risken med att släppa fram extremhögern är för stor. Att vårt land går samma farliga väg som resten av Europa och Brasilien. Är det inte bra att Sverige åtminstone håller ihop och kompromissar för demokratin, än både extraval och för att visa sin ståndpunkt?


    Att kompromissa med S & MP är ju ok men detta är ju ingen kompromiss, ingen V-politk kvar typ. Stå upp för värderingarna är viktiga. Visst jag vill inte ha rasistpolitik men inte centerpolitik heller. Ett extraval är vad folk behöver nu. Blir besviken om V släpper igenom detta. Då har de tappat min röst till den nyvalet som lär komma efter 1-2 år. Bättre att ta extraval & oavsett hur det slutar få en riktig regering. Vill folk ha en rasistregering så får vi väl ha det i 4 år.
  • Anonym (pest och kolera)
    Mongoliet skrev 2019-01-13 12:19:30 följande:
    Att kompromissa med S & MP är ju ok men detta är ju ingen kompromiss, ingen V-politk kvar typ. Stå upp för värderingarna är viktiga. Visst jag vill inte ha rasistpolitik men inte centerpolitik heller. Ett extraval är vad folk behöver nu. Blir besviken om V släpper igenom detta. Då har de tappat min röst till den nyvalet som lär komma efter 1-2 år. Bättre att ta extraval & oavsett hur det slutar få en riktig regering. Vill folk ha en rasistregering så får vi väl ha det i 4 år.
    Men riskerar vi inte bara att Kristersson blir stadsminister med SD som V röstar ner? Det finns väl ingen garanti för extraval bara för att V inte säljer sig? Själv hade jag föredragit extraval just för att jag tror V hade växt och även Socialdemokraterna och SD då. Tror att S och V skulle bli segrarna i ett sådant utfall och få flest mandat.
Svar på tråden Bör V rösta ner S, C, L, MP förslaget?