• Anonym (ledsen)

    Om du behöver tid att tänka.. hjälp!

    En liten fundering.. Jag tror jag vet svaret på min fråga men vill ändå höra om det kan finnas andra alternativ.

    Om du träffat någon för sex och efter träffen behöver personen tid att fundera på om den vill ses igen, vad menas med det?

    Det är alltså en kille som behöver tänka!

  • Svar på tråden Om du behöver tid att tänka.. hjälp!
  • Anonym (Pelle)

    Om man träffas för sex är det just det som menas och inget annat.

    Att tänka på saken är väl ett finare sätt att säga att vi hörs när jag är kåt igen. I övrigt finns inget intresse.

  • EmberEyes
    Anonym (Pelle) skrev 2019-01-13 11:09:25 följande:

    Om man träffas för sex är det just det som menas och inget annat.

    Att tänka på saken är väl ett finare sätt att säga att vi hörs när jag är kåt igen. I övrigt finns inget intresse.


    Eller så vill personen fundera på om han vill ha TS som en regelbunden KK eller inte.

    Men om första gången var specifikt för sex så utgår jag från att "tid att tänka" inte handlar om att skapa en djupare relation än rent sexuellt.
  • Anonym (Reflektera)
    Anonym (ledsen) skrev 2019-01-13 11:00:10 följande:

    En liten fundering.. Jag tror jag vet svaret på min fråga men vill ändå höra om det kan finnas andra alternativ.

    Om du träffat någon för sex och efter träffen behöver personen tid att fundera på om den vill ses igen, vad menas med det?

    Det är alltså en kille som behöver tänka!


    Kan vara fint att han vill få tid att reflektera och Inte kasta sig in i något. Kan också vara ett finare sätt att säga: jag är inte intresserad av att träffas mer.
  • Anonym (ledsen)

    Jag är oxå inne på det ni skriver.. Jag undrar dock varför det skulle vara finare att dra ut på det istället för att säga som det är.. vi är vuxna människor och har haft fin kontakt innan det här. 

  • Anonym (Reflektera)
    Anonym (ledsen) skrev 2019-01-13 11:21:14 följande:

    Jag är oxå inne på det ni skriver.. Jag undrar dock varför det skulle vara finare att dra ut på det istället för att säga som det är.. vi är vuxna människor och har haft fin kontakt innan det här. 


    Kanske finns ngn annan med i bilden, han kanske inte är helt ärlig?
  • Fjäril kär
    Anonym (ledsen) skrev 2019-01-13 11:21:14 följande:

    Jag är oxå inne på det ni skriver.. Jag undrar dock varför det skulle vara finare att dra ut på det istället för att säga som det är.. vi är vuxna människor och har haft fin kontakt innan det här. 


    Det är kanske sexet som saboterat det ni haft.

    Jag som kvinna och 42 år gammal kan säga att när jag tittar tillbaka på gamla vänner och relationer blev allt så mycket mer komplicerat när vi blandade in sex i fantastisk vänskap och ingenting blev längre som tidigare. Man måste faktiskt inte agera på attraktion.
  • Anonym (Reflektera)
    Fjäril kär skrev 2019-01-13 12:56:03 följande:

    Det är kanske sexet som saboterat det ni haft.

    Jag som kvinna och 42 år gammal kan säga att när jag tittar tillbaka på gamla vänner och relationer blev allt så mycket mer komplicerat när vi blandade in sex i fantastisk vänskap och ingenting blev längre som tidigare. Man måste faktiskt inte agera på attraktion.


    Men då är det frågan om känslor har uppstått, annars skulle man bara se förbi sexet och fortsätta som vanligt. Bara en tanke liksom
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Reflektera) skrev 2019-01-13 12:15:38 följande:
    Kanske finns ngn annan med i bilden, han kanske inte är helt ärlig?
    mmm har oxå ifrågasatt ärligheten faktiskt.. 
  • Danniboy
    Anonym (ledsen) skrev 2019-01-13 11:00:10 följande:

    En liten fundering.. Jag tror jag vet svaret på min fråga men vill ändå höra om det kan finnas andra alternativ.

    Om du träffat någon för sex och efter träffen behöver personen tid att fundera på om den vill ses igen, vad menas med det?

    Det är alltså en kille som behöver tänka!


    Kan vara många saker, men med tanke på att ni haft en "fin relation" som du säger sedan tidigare så är det högst troligt det han tänker på. Han väger fördelarna med nackdelarna, och tänker på hur detta kan påverka er relation längre fram.
  • Anonym (Reflektera)
    Anonym (ledsen) skrev 2019-01-13 11:21:14 följande:

    Jag är oxå inne på det ni skriver.. Jag undrar dock varför det skulle vara finare att dra ut på det istället för att säga som det är.. vi är vuxna människor och har haft fin kontakt innan det här. 


    Fast säga som det är, då krävs det också att man vet hur det är. Kanske vet han inte vad han vill och eller vad han känner, ge honom tid att tänka. Var glad att han säger sig behöva den tiden, han ber ju faktiskt bara om tid. Stressa inte fram något. Alla fungerar olika, sex för dig kanske inte är bara sex för honom, jag tror inte på manligt och kvinnligt här.. vi är individer och påverkas olika av närhet oav sex eller vänskap. Vad tror ts själv att det beror på?
Svar på tråden Om du behöver tid att tänka.. hjälp!