• Förstabarnet28

    Försöker bli gravid ?

    Hej alla där ute som försöker bli gravida som jag , tänkte skapa en tråd för o se ifall de finns fler där ute som jag.

    Har försökt bli gravid sen i augusti ( tog ut kopparspiral i juli) men det har inte tagit sig ännu .

    Har läst lite om Rosenrot & Bisolvon metoden så jag testade detta denna månaden, även min man fick ta bisolvon o han hade inga problem med de :) .

    Beräknad mens är 24 januari så jag är otroligt ivrig o se ifall det verkligen funkade :)

    Hur går det för er ?

  • Svar på tråden Försöker bli gravid ?
  • Arvidoliver

    Hej!

    Spännande! Vad är bisolvon och rosenrot metoden? Nytt för mig. ????

    Vi har två barn sedan tidigare och skall försöka på en trefje. Vi har precis fått börja försöka. Har fått botox gör min migrän kontinuerligt i flera år och det måste gå minst 4 mån efter sista injektionerna som vi får försöka. Så ni får vi äntligen!

    Jag har sedan 4-5 mån tillbaka använt natural cycles och mätt min temp. Var rädd för att min menst skulle vara väldigt oregelbunden pga medicinering och att jag ätit cerazette som tog bort mensen men till min förvåning var den regelbunden direkt. Så enligt appen ska jag ha ägglossning på fre 18/1 +- 1 dag. Så hoppas det kanske kan ta sog fort!

    Har hört att det kan ta tid när man medicinerats så som jag gjort dock. Även när man tar ut spiral. Har din menscykel kommit igång med regelbundenheten?

  • Förstabarnet28

    [quote=79359134][quote-nick]Arvidoliver skrev 2019-01-13 16:20:13 följande:[/quote-nick]Hej!

    Spännande! Vad är bisolvon och rosenrot metoden? Nytt för mig. ????

    Vi har två barn sedan tidigare och skall försöka på en trefje. Vi har precis fått börja försöka. Har fått botox gör min migrän kontinuerligt i flera år och det måste gå minst 4 mån efter sista injektionerna som vi får försöka. Så ni får vi äntligen!

    Jag har sedan 4-5 mån tillbaka använt natural cycles och mätt min temp. Var rädd för att min menst skulle vara väldigt oregelbunden pga medicinering och att jag ätit cerazette som tog bort mensen men till min förvåning var den regelbunden direkt. Så enligt appen ska jag ha ägglossning på fre 18/1 +- 1 dag. Så hoppas det kanske kan ta sog fort!

    Har hört att det kan ta tid när man medicinerats så som jag gjort dock. Även när man tar ut spiral. Har din menscykel kommit igång med regelbundenheten?[/n

    Hej :) !!

    Läste att Rosenrot gör så man känner av ÄL tydligare och Bisolvon ska göra både kvinnans o mannens sekret tunnare så de små simmarna simmar bättre , första gången jag testar så jag vet inte ifall det tagigt sig , ska bli spännande o se. Tog tabletterna från sista dagen mens till ÄL.

    Jaa jag har vänner som oxå tar botox för migrän så förstår vad du går igenom , kämpa på så fixar vi detta !

    Jaa min mens har varit regelbunden sen den dagen jag tog ut kopparspiralen , din då ?

  • Förstabarnet28

    Oj nu blev det fel , skulle svara dig o inte citera XD .

    Svarade dig under din text :)

  • Solin1

    Jag försöker för andra månaden nu och har bim 20/1 känner mig otålig just nu!

  • Förstabarnet28

    Solin1 : Vad spännande !!! Du får hålla mig uppdaterad om hur det gick ! Som sagt har BIM 24/1 kan knappt vänta har ett graviditets test hemma som jag så gärna vill testa o få ett pluss :)

  • Arvidoliver

    Okej! Alltid värt att testa. Håller tummarna för er!

    När jag tog ut min spiral spökade min mens väldigt. Men det var dock hormon.

    Håller tummarna för er Solin1 och förstabarnet28!

    Är det första barnet för dig också Solin1?

  • Förstabarnet28

    Tack Arvidoliver !! Håller tummarna för dig med ! Håll oss uppdaterade :) !!

  • Solin1

    Ja det är förstarkt barnet. Vågar inte hoppasför mycket har inte känt av någonting förutom att brösten är lite ömma men det har de ibland varit även innan mensen. Håller tummarna för dig med!

  • Förstabarnet28

    Solin1: ne jag förstår dig man vill inte bygga upp ngt o så kmr mensen o man blir besviken :( men man får tänka att d finns fler gånger o man blir bara starkare utav d och ge inte upp !! Håll mig uppdaterad så kna vi se ifall det visade ngt denna månaden <3

  • Kellie13
    Förstabarnet28 skrev 2019-01-13 14:27:02 följande:

    Hej alla där ute som försöker bli gravida som jag , tänkte skapa en tråd för o se ifall de finns fler där ute som jag.

    Har försökt bli gravid sen i augusti ( tog ut kopparspiral i juli) men det har inte tagit sig ännu .

    Har läst lite om Rosenrot & Bisolvon metoden så jag testade detta denna månaden, även min man fick ta bisolvon o han hade inga problem med de :) .

    Beräknad mens är 24 januari så jag är otroligt ivrig o se ifall det verkligen funkade :)

    Hur går det för er ?


    Är inte bisolvon hostmedicin?
Svar på tråden Försöker bli gravid ?