• Anonym (Osäker)

    Att ta en paus!

    Hej,

    Jag har träffat en kille ett tag och vi har fått upp ett intresse för varandra. Dock har vi båda mycket annat för oss just nu. Saker som kommit ivägen som gör att vi kanske inte kan ge den rättvisa bilden av varandra eller att vi har möjlighet att ses så mycket som vi vill. Fel tajming helt enkelt.

    Vi har pratat om att ta en paus och kanske ta upp förhållandet igen senare när mer tid öppnas upp.

    Nu står jag framför valet om det är värt att vänta och om det är någon som varit med om att det funkar att ta en paus? Hittat tillbaka till varandra osv.

    Kom gärna med egna erfarenheter och tankar.

  • Svar på tråden Att ta en paus!
  • Anonym (nja)

    Det enda är väl vilken typ av paus ni menar. Menar ni paus men ni ska inte träffa några andra eller menar ni paus mer som "vi får se vad som händer. Är det meningen att det ska vara vi så händer det" 

    Tänker på det klassiska från serien Vänner "Vi were on a break" Glad 

    Mina erfarenheter är i vart fall att paus i princip alltid leder till att det tar slut, speciellt som ni inte hunnit fördjupa er relation så mkt. 

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (nja) skrev 2019-01-13 16:45:35 följande:

    Det enda är väl vilken typ av paus ni menar. Menar ni paus men ni ska inte träffa några andra eller menar ni paus mer som "vi får se vad som händer. Är det meningen att det ska vara vi så händer det" 

    Tänker på det klassiska från serien Vänner "Vi were on a break"  

    Mina erfarenheter är i vart fall att paus i princip alltid leder till att det tar slut, speciellt som ni inte hunnit fördjupa er relation så mkt. 


    Vi menar nog att vi får se lite vad som händer typ. Det är väl det enda jag får göra just nu. Se vad som händer.
  • TriC

    En paus innebär att ni fortfarande är ihop, och därmed alltså inte kan dejta andra. 
    Annars får ni istället göra slut, och säga att ni får se vad som händer i framtiden. 

  • Anonym (A)
    TriC skrev 2019-01-13 22:54:25 följande:
    En paus innebär att ni fortfarande är ihop, och därmed alltså inte kan dejta andra. 
    Annars får ni istället göra slut, och säga att ni får se vad som händer i framtiden. 
    Håller med
  • CitronTulo

    Jag är av den åsikten att vill man verkligen vara tillsammans så får man det att funka, oavsett hur mycket det är runt omkring..
    Okej att vi kan bara ses 1 gång i månaden pga yttre omständigheter som vi inte kan påverka, då är det så, då tar man hellre den gången än inte alls eller väljer att dejta någon annan som man inte gillar lika mycket men som är mer tillgänglig!
    Och är det saker som man faktiskt KAN påverka för att underlätta situationen då är man villig att göra det.
    Att ta en paus brukar sällan funka, det kommer andra saker (och andra personer) emellan..

Svar på tråden Att ta en paus!