• tankfull

    Klippa bort födelsemärke själv

    Jag har en utstående liten plupp som retar mig och som jag vill ta bort. Det är en leverfläck som växte under graviditeten och som är ful. Kan man sterilisera en sax och klippa bort den själv eller är det farligt? Att knyta tråd runt har jag provat och den åker av, dessutom sitter pluppen dumt till för mig och jag är själv. Måste jag gå till en hudklinik för att göra detta?
    Jag undrar även om någon här har provat att tråda sitt ansikte för att ta bort hår? Det är nytt år och jag vill bli finKyss

  • Svar på tråden Klippa bort födelsemärke själv
  • tankfull
    Drottningen1970 skrev 2019-01-13 18:14:02 följande:

    Tråkning gör så ont att man vill kräkas. Men bra blir det.


    Har du gjort det på salong då? Blev du jätteröd efteråt? Jag funderar på att prova själv men vill inte få "brännmärken" och vet ju inte riktigt hur man gör så salong är kanske bäst. Men dyrt antar jag?
  • Drottningen1970

    [quote=79361070][quote-nick]tankfull skrev 2019-01-14 08:24:44 följande:[/quote-nick]Har du gjort det på salong då? Blev du jätteröd efteråt? Jag funderar på att prova själv men vill inte få "brännmärken" och vet ju inte riktigt hur man gör så salong är kanske bäst. Men dyrt antar jag?[/

    En kollega gjorde det. Känns inte som nåt man gör själv bara sådär. Gäller att ha en jäkla snits. Var röd som en kräfta första dagen.

  • Drottningen1970

    Förövrigt har jag också klippt bort ett födelsemärke på mig själv. Det gjorde ont och blödde. Fast den bara satt fast i en tunn hudtråd.

  • tankfull
    Drottningen1970 skrev 2019-01-14 19:52:48 följande:

    Förövrigt har jag också klippt bort ett födelsemärke på mig själv. Det gjorde ont och blödde. Fast den bara satt fast i en tunn hudtråd.


    Aj! Men läkte det okej och kom det aldrig tillbaka? Jag kanske ska se om jag kan få tid till läkare istället...
  • K Kalle
    tankfull skrev 2019-01-13 16:52:35 följande:

    Jag har en utstående liten plupp som retar mig och som jag vill ta bort


    Hade jag också. Gick till vården och fick bort den med laser. Jag gick på kontroll av födelsemärken och bedyrade hur mycket den var i vägen och skavde. Zap sa det bara och den var bort och inget spår syns av den. En kompis klippte av sin och det blev fult ärr.
  • tankfull
    K Kalle skrev 2019-01-21 08:47:44 följande:
    Hade jag också. Gick till vården och fick bort den med laser. Jag gick på kontroll av födelsemärken och bedyrade hur mycket den var i vägen och skavde. Zap sa det bara och den var bort och inget spår syns av den. En kompis klippte av sin och det blev fult ärr.
    Okej, tack för ditt svar och ditt tips! Jag lutar nog mot att göra som du gjorde. Ärr vill man ju helst inte ha heller.
  • ballerinakakaoreo

    Prova knyt en sytråd runt födelsemärket så stryps det på blod och kommer att ramla av inom ett par dagar. Det gör lite ont, men inte ondare än att klippa. Blir en ljusbrun liten fläck kvar, ibland försvinner hela 

  • Kiyah

    har klippt bort en skin-tag och det kändes o blödde men nu är den borta. bäst att ta bort det hos läkare dock då du själv inte kan veta vad som finns där o om du klipper av nerver.

    Trådning i ansiktet (haka, "mustasch" och ögonbryn) blir det lite då och då. jag brukar bli lite röd en stund efteråt men det lägger sig efter max nån timme. 

  • Poppy75

    Jag har skurit bort ett födelsemärke med ett rakblad. Först höll jag en isbit emot så det blev bedövat. Det kändes inte mycket alls att skära bort det men gjorde ont efteråt. Det blev ett litet ärr i samma storlek som basen på födelsemärket. 

  • tankfull

    Tack för svar allihop! Jag har bokat tid hos läkare istället så snart är den lilla pluppen väck! Jag försökte med tråd men den ramlade av och jag var rädd att få ärr eller infektion trots allt så jag tog det säkra före det osäkra och bokade tid. Trodde jag skulle få vänta länge men fick tid inom kort.
    Trådning har jag nog inte pengar till just nu i januari men tänkte prova det nån dag om jag ser att någon salong har det i stan. Har ljusa fjun på kinderna som jag vill få väck för att sminket ska sitta snyggare. 

  • tankfull
    Kiyah skrev 2019-01-22 22:25:39 följande:

    har klippt bort en skin-tag och det kändes o blödde men nu är den borta. bäst att ta bort det hos läkare dock då du själv inte kan veta vad som finns där o om du klipper av nerver.

    Trådning i ansiktet (haka, "mustasch" och ögonbryn) blir det lite då och då. jag brukar bli lite röd en stund efteråt men det lägger sig efter max nån timme. 


    Vad kostar trådningen?
  • Kiyah
    tankfull skrev 2019-01-22 23:08:44 följande:
    Vad kostar trådningen?
    Jag får det gratis. En kollega till mig (vi är dom enda 2 kvinnliga på arbetsplatsen) jobbade med det innan en skada tvingade henne att sluta. Hon erbjöd sig innan första gången och nu brukar säga till när det är dags. Jag behöver bara se till att det finns tråd så jag har en rulle på kontoret
  • Kiyah
    Kiyah skrev 2019-01-23 20:50:09 följande:
    Jag får det gratis. En kollega till mig (vi är dom enda 2 kvinnliga på arbetsplatsen) jobbade med det innan en skada tvingade henne att sluta. Hon erbjöd sig innan första gången och nu brukar säga till när det är dags. Jag behöver bara se till att det finns tråd så jag har en rulle på kontoret
    kvinnorna ska det naturligtvis vara
  • Malaco

    Använd ett fästinglasso för att ta bort födelsemärken. Tvätta sedan rent såret och lägg på förband. Tyvärr har jag själv bara platta.

  • silhuett

    Min sambo knipsar av sina med jämna mellanrum, när de sticker ut för mycket. Det blöder som tusan och det behövs sårtejp som kan hålla ihop såret när det läker. Det blir ju liksom en ganska stor såryta som man vill få ihop så tajt son möjligt.

Svar på tråden Klippa bort födelsemärke själv