• Anonym (:()

    UTOMKVEDSHAVANDESKAP tror jag drabbats av hjälp

    Jag fick ett svagt plus 2 dagar innan bim . Men dagen efter Bim så började jag blöda o blödde ganska mycket i 2 dagar o sen har de kommit brunt flytningar. Fattade ju att de var ett missfall.

    O nu har jag extrem molvärk i magen men mer åt höger sida, de hugger lixom o de gör ont hela tiden o jag är jätte svullen om magen o gasig. Gjorde graviditet test efter blödningen o de visa negativt. O då var jag ju ännu mer hundra på ett missfall.

    Men jag har fortfarande jätte ont i magen, jätte trött, ont i ryggen, dåligt humör, illamående, brösten gör ont.

    De måste ju vara UTOMKVEDSHAVANDESKAP?

    Hur börjar de för er när ni hade de?

    Ska åka till akuten imon o se vad som är fel

  • Svar på tråden UTOMKVEDSHAVANDESKAP tror jag drabbats av hjälp
  • Anonym (??)

    Man väntar inte med att åka på akuten! Går det vänta är det inget ärende för akuten utan då går man på vårdcentralen istället. Alternativt en privat gynläkare. Akuten är till för det som är just akut.

  • Anonym (Akut)

    Man brukar vid missfall inte bli rådd till att uppsöka vård men om du har väldigt ont och/eller har blödit så borde du kanske åka upp? Det är jubskillnad mellan värk och värk.

    Jag har två nära som har haft ett X.

    Min svägerska. Hon var gravid i v.7 och fick extremt ont, min bror fick bära ner henne till vilen och uppsöka vård.

    Hon fick operera bort en äggledare och återhämtade sig snabbt.

    Min bästa kompis visste inte om sin graviditet. Hon började blöda och trodde det var mens men blödde allt mer och fick sjukt ont. Innan värken så var även avföringen svart och hon började blöda näsblod. När hon kom till sjukhus så hade äggledaren brustit och hon hade över 1 liter blod i buken. Op på en gång. Hon återhämtade sig fint.

    Båda har idag barn och lider inte av vad som hände

  • Anonym (H)

    Du tror att du har ett x och istället för att söka vård skriver du här? Vill du inte ha kvar dina äggstockar?

  • Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2019-01-13 18:15:39 följande:

    Du tror att du har ett x och istället för att söka vård skriver du här? Vill du inte ha kvar dina äggstockar?


    Äggledare såklart. Inte äggstockar.
  • Anonym (SSK)

    Vid utomkveds får man inte ett neg gravtest som du har fått. Vid utomkveds har man Hcg (som gravtest mäter), men det stiger långsamt. Du har fått ett missfall, det kan göra väldigt ont. Blöder du mer än flera bindor ska du söka gynakuten. 

Svar på tråden UTOMKVEDSHAVANDESKAP tror jag drabbats av hjälp