• Anonym (Blobb)

    Varför gillar kvinnor att äta ute?

    Jag äter gärna hemma, i skogen eller picknick vid vattnet.
    Men kvinnor vill gärna gå ut på restaurang, krog, liknande.
    Vad lockar?
    Jag är lite folkskygg, så därför trivs jag inte så bra på såna ställen, sitta och glufsa Tungan ute

  • Svar på tråden Varför gillar kvinnor att äta ute?
  • MsFry

    Kvinnor OCH män gillar att äta på restaurang. Varför undrar du just över kvinnor?

    Menar du date-sammanhang? Få skulle nog ge sig iväg med okänd man ut i skogen...

  • Ooops

    Jag är kvinna och tycker inte alls om att äta ute. Känner mig sjuk obekväm med att sitta på restaurang. Bättre hemma..

  • Anonym (Inte alla)

    Ingen aning, jag är kvinna men jag föredrar också picknick i naturen framför trängsel, högljutt oväsen och överdrivet parfymerade främlingar så långt ögat når på caféer och restauranger. Vad man föredrar är säkert individuellt som med allt annat.

  • Meriall

    Det är städat och fint och oftast lugn mysig stämning på restaurang eller lyxigt och festligt beroende på ställe. God mat och fokus på samtal och ha trevligt. Kul att ha människor omkring sig också. Jag gillar inte naturen.

    Slippa disk och stök och laga mat :)

    Man kan hitta på ngt kul efteråt på stan.

  • Anonym (A)

    Det är ju inte bara kvinnor som gillar att äta ute, det gör även män. 

    För att man välja vad man vill äta och någon annan lagar det och man behöver inte sköta någon disk osv. sen. Är man inte en höjdare på att laga mat är det ofta även godare mat på restaurangerna än man gör hemma. Folk i allmänhet är ju inte folkskygga heller så det problemet finns inte.

    Sen utesluter inte det ena det andra, man kan gilla både restaurang, picknick och middag hemma men ibland kan man känna för att lyxa till det och gå ut, ha det trevligt, beställa det man är sugen på och slippa laga mat/diska.

  • Anonym (Men hallå)

    Men ät som folk. Måste du sitta och glufsa som en utsvulten hund. Använd kniv och gaffel.

  • Mongoliet

    Det handlar ju om att bli sedd. Iallafall de du undrar över. Det visste du när du skrev frågan.

  • Anonym (Mäster Gudmunds)

    Slippa laga mat, bara sitta ner och bli serverad, äta nåt annat än det gamla vanliga, bara få komma iväg. Kan ha picknick också, men då måste man ju göra allt själv och packa med- på restaurant slipper man allt jobb.

  • Anonym (Okunniga)

    Många unga kvinnor kan helt enkelt inte laga mat. Polarns sambo springer så fort han tar fram en kastrull.

Svar på tråden Varför gillar kvinnor att äta ute?