• Anonym (Lån)
    Äldre 13 Jan 20:56
    32 visningar
    1 svar
    1
    32

    Beviljat lån som FL?

    Hej!


    Jag och sambon har precis köpt en nyproduktion med inflytt i början av 2020. Vi har fått beviljat lånelöfte utifrån våra löner vi har i nuläget.


    När det handlar om nyproduktion gör man en ny låneansökan 6 månader innan inflytt för att se hur ekonomin ser ut just då.


    I nuläget har vi båda ett fast jobb. Han kommer fortsätta att ha sitt fasta heltidsjobb i princip tills han själv väljer att lämna. Jag har haft mitt jobb sedan september och det blir förlängt hela tiden. Har just nu fram till juni månad, och mycket troligt blir det förlängt. (Heltid)

    Vi har inga planer i nuläget på att skaffa barn, men skyddar inte oss - så det är välkommet!! MEN - om jag nu blir gravid och barnet kommer i slutet av hösten/vintern, när vi ska få vårt nya lån. Hur räknar dom då? Om vi säger att jag inte har kvar mitt jobb efter FL - alltså inte har blivit förlängd - tror ni att vi kommer få beviljat ändå? 


    Min sambo har som sagt en heltidslön, får ut ca 22k, och jag har arbetat heltid i ca. 2 år. Har en bra buffert. 

    Någon kunnig inom området? TACK. 

  • Svar på tråden Beviljat lån som FL?
  • Anonym (ekono­m)
    Äldre 14 Jan 07:24
    #1

    Det beror på vad det är för bank.

    Men min bank skulle säga nej om du är FL utan ett jobb att gå tillbaka till,

Svar på tråden Beviljat lån som FL?