• Anonym (Knäck­t...)
    Äldre 13 Jan 22:26
    63 visningar
    6 svar
    6
    63

    Kan inte få fler barn och det enda som cirkulerar i mitt huvud är att jag vill ha fler barn...

    Kan inte tänka på något annat just nu och sorgen och längtan äter upp mig inifrån... jag orkar inte med mig själv längre, mår så himla dåligt av att vilja något så innerligt som är helt omöjligt. Varför? Jag vet inte hur jag ska ta mig upp ur detta och lära mig leva med längtan... jag vill inte att mitt liv ska kretsa kring något som aldrig kommer hända. Jag vill leva här och nu och njuta av mina barn men jag KAN inte... HJÄLP...

  • Svar på tråden Kan inte få fler barn och det enda som cirkulerar i mitt huvud är att jag vill ha fler barn...
  • Anonym (Sol)
    Äldre 13 Jan 22:57
    #1

    Förstår att det är ett tufft besked att få. Försök fokusera de barn du har. Sörj beskedet, älta och våga prata om det. ?

  • Anonym (.)
    Äldre 13 Jan 22:59
    #2

    varför kan du inte få fler barn?

  • Anonym (Jag också)
    Äldre 13 Jan 23:08
    #3

    Jag också. Vill så hemskt gärna ha ett till barn men är i en livssituation att det inte kommer gå innan det är för sent plus att mina två barn har ett handikapp som gör att det känns oetiskt att få ett till med samma. Läkarna har inte hittat att det är ärftligt men så pass ovanligt är det att det väl inte kan vara en slump.

  • Anonym (Samma här)
    Äldre 14 Jan 00:19
    #4

    Samma här. Har bara ett. Kan inte ha fler. Tittar på andras lyckliga bebisbilder på sociala medier och gråter mig till sömns nästan varje dag. Accepterat att det är så och låter mig gå genom min sorg. Älskar mitt barn över allt annat och så glad att jag fick chans att vara mamma.

  • Anonym (Knäck­t...) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 10:07
    #5

    Har ingen i min närhet som riktigt förstår mina känslor vilket inte gör saken lättare att bära såklart... har gått till kurator ett par ggr och tycker inte det ger mig så mycket men får väl ge det några fler ggr innan jag ger upp.

    Sen har vi ju fullt upp med de vi har, både tweenies och småbarn, så vet i fasen om vi skulle ro iland fler, just nu. Men vetskapen att det aldrig blir fler är tuff ändå. Att inte ha valmöjligheten...

  • Anonym (Knäck­t...) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 10:16
    #6

    Hatar att Instagram finns, för där kan jag fastna o glo på helt okända människors bebisbilder. Helt jävla galet...

    Kan hänga upp mig på att jag inte filmade minstingen mer (först då jag hade en vettig mobil för det...) för att ha kunnat titta tillbaka o drömma mig bort. Ångrar flera saker jag inte gjorde när de var små, ex använde bärsjal för att ha fått njuta mer av närheten bara en liten bebis kan ge. Ångrar att vi inte väntade längre med sista bebisen för att ha kunnat ge mer tid till de större...

    Dessa tankar som tar upp hela mina dagar och ger mig ännu mer ångest för att jag inte lever i nuet.

    Är för första gången i mitt liv arbetslös till viss del också, vilket inte gör mitt mående bättre såklart. Tröstäter o går upp i vikt o mår ännu sämre...

Svar på tråden Kan inte få fler barn och det enda som cirkulerar i mitt huvud är att jag vill ha fler barn...