• Anonym (Ts)

    Hur är det att bo med barn vid Nacka strand, Kvarnholmen etc..?

    Några som känner till områdena Nacka Strand, Kvarnholmen, Finnboda och/eller Saltsjöqvarn? Plus och minus som ni ser det? Tack:)

  • Svar på tråden Hur är det att bo med barn vid Nacka strand, Kvarnholmen etc..?
  • Anonym (Nacka)

    Bra, tycker jag.

    +Finns lekparker och skolor och förskolor. Nära till stan och man kan åka båt till Grönalund. Lugnt och fint att bo vid vattnet. Nära till skärgården.

    - Jobbigt med Slussen om man behöver åka genom, saknas stora fina gröna områden (parker). Köer till friskolor. Färre aktiviteter för barn i kommunen jämfört med Stockholms kommun; parkering kostar oftast dygnet runt (även kvällar, helget osv, jobbigt om man får besök), finns vissa platser där man kan stå 15-30 min upp till 2-4t.

  • Anonym (Nacka)

    Kom på att det är lite glest med kaféer och restauranger, men det kan ändras ju fler flyttar till områden.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nacka) skrev 2019-01-14 00:13:02 följande:

    Bra, tycker jag.

    +Finns lekparker och skolor och förskolor. Nära till stan och man kan åka båt till Grönalund. Lugnt och fint att bo vid vattnet. Nära till skärgården.

    - Jobbigt med Slussen om man behöver åka genom, saknas stora fina gröna områden (parker). Köer till friskolor. Färre aktiviteter för barn i kommunen jämfört med Stockholms kommun; parkering kostar oftast dygnet runt (även kvällar, helget osv, jobbigt om man får besök), finns vissa platser där man kan stå 15-30 min upp till 2-4t.


    Stort tack!:) Vilket av områdena bor du i? Tips på skolor att ställa sig i kö till eller är det ?kört? om man inte gjorde det redan på BB?
  • Anonym (Nacka)

    Vi bor i Finnboda. Finns 2 förskolor nära där vi bor, inte helt nöjd med någon av dem, men det funkar ok för oss. Skolor är däremot bättre, Vilans skola är bra och Ebba Brahe på kvarnholmen. Samt barnen står i kön till Engelska skolan i Nacka strand.

Svar på tråden Hur är det att bo med barn vid Nacka strand, Kvarnholmen etc..?