• Anonym (:()
    Äldre 14 Jan 07:32
    575 visningar
    22 svar
    22
    575

    inkontinens

    har inkontinens som började i slutet av graviditeten och nu har det gått 4 månader sedan förlossningen och har urininkontinens DAGLIGEN! går och luktar kiss hela tiden och kan inte vara utan trosskydd för då är trosorna dygnsura av urin efter 5 minuter. Och nej, knipövningar fungerar inte . Har endast fött ett barn och har det redan så här.. hur blir det då efter flera barn? och kommer jag aldrig kunna ha samlag mer utan att behöva känna mig ofräsch nerkissad och kissa på mig ?? krävs det operation nu eftersom knipövningarna inte tar bort inkontinensen? knipövningar är skit!

  • Svar på tråden inkontinens
  • Anonym (.)
    Äldre 14 Jan 07:36
    #1

    Och duchar gjort knipövningarna flera gånger per dag fram till nu?

    Varför slutade du med knipövningarna?

  • Anonym (:() Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 07:47
    #2
    Anonym (.) skrev 2019-01-14 07:36:44 följande:

    Och duchar gjort knipövningarna flera gånger per dag fram till nu?

    Varför slutade du med knipövningarna?


    ja. för att dom inte gett någon effekt.
  • Anonym (S)
    Äldre 14 Jan 07:54
    #3

    Det låter jättejobbigt för dig ts! Så ska du inte behöva ha det (hoppas jag).

    Har du kontaktat vårdcentral eller din mvc?

  • Anonym (S)
    Äldre 14 Jan 07:55
    #4

    Vad sa de på efterkontrollen på mvc?

  • Anonym (:() Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 07:57
    #5
    Anonym (S) skrev 2019-01-14 07:55:32 följande:

    Vad sa de på efterkontrollen på mvc?


    tog upp det på fjärrkontrollen och barnmorskan rekommenderade fortsatta knipövningar vilket inte funkat mot inkontinensen.
  • Anonym (:() Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 07:57
    #6
    +1
    Anonym (:() skrev 2019-01-14 07:57:08 följande:

    tog upp det på fjärrkontrollen och barnmorskan rekommenderade fortsatta knipövningar vilket inte funkat mot inkontinensen.


    efterkontrollen ska det givetvis stå. Haha
  • Anonym (Hmmmm­....)
    Äldre 14 Jan 09:07
    #7
    Anonym (:() skrev 2019-01-14 07:32:59 följande:

    har inkontinens som började i slutet av graviditeten och nu har det gått 4 månader sedan förlossningen och har urininkontinens DAGLIGEN! går och luktar kiss hela tiden och kan inte vara utan trosskydd för då är trosorna dygnsura av urin efter 5 minuter. Och nej, knipövningar fungerar inte . Har endast fött ett barn och har det redan så här.. hur blir det då efter flera barn? och kommer jag aldrig kunna ha samlag mer utan att behöva känna mig ofräsch nerkissad och kissa på mig ?? krävs det operation nu eftersom knipövningarna inte tar bort inkontinensen? knipövningar är skit!


    Man kan ju få inkontinensskydd gratis. de är gjorda för att det inte ska bli lukt.
    Knipövningar är också bra, men det tar väl ett tag.
  • Anonym (:() Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 09:17
    #8
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2019-01-14 09:07:16 följande:

    Man kan ju få inkontinensskydd gratis. de är gjorda för att det inte ska bli lukt.

    Knipövningar är också bra, men det tar väl ett tag.


    men inkontinensen hindrar ju mig från att ha ett sexliv också och inte bara lukten
  • Anonym (Hmmmm­....)
    Äldre 14 Jan 09:31
    #9
    Anonym (:() skrev 2019-01-14 09:17:10 följande:
    men inkontinensen hindrar ju mig från att ha ett sexliv också och inte bara lukten
    Jo, jag vet. Har själv problem, fast för mig är problemet att jag får väldigt bråttom till toaletten när det är dags. Har jag kissat klarar jag mig en timme i alla fall.

    Jag hörde av en sexolog att man ska avdramatisera det hela. Typ "händer det så händer det" och skaffa inkontinenslakan (vet inte vad de heter). Alltså ha sex och inte bry sig om man kissar på sig. Det är såklart lätt för henne att säga. I verkligheten är det inte så kul, så jag förstår dig.
  • Anonym (:() Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 09:39
    #10
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2019-01-14 09:31:46 följande:

    Jo, jag vet. Har själv problem, fast för mig är problemet att jag får väldigt bråttom till toaletten när det är dags. Har jag kissat klarar jag mig en timme i alla fall.

    Jag hörde av en sexolog att man ska avdramatisera det hela. Typ "händer det så händer det" och skaffa inkontinenslakan (vet inte vad de heter). Alltså ha sex och inte bry sig om man kissar på sig. Det är såklart lätt för henne att säga. I verkligheten är det inte så kul, så jag förstår dig.


    nej inkontinensen blir lite som ett funktionshinder. Hur många barn har du fött?
Svar på tråden inkontinens