• Satelliten

    Skor till 2-åring

    Hej!

    Vad har barn för skor mellan 2 och 3 år?

    Mitt barn fyller 3 i november. Är det Kavat-skor som man ska ha? Sandaler, gympaskor, kängor eller vad behöver man ha hemma nu under vår/sommar-säsongen?

    Vill helst ha ergonomiska som är bredast i tåspetsarna...

    Tack för hjälp!

  • Svar på tråden Skor till 2-åring
  • Anonym (S)

    Räkna med stövlar, gympaskor och sandaler.

    Man måste verkligen inte ha kavat. Hitta skor som är sköna istället.

    Titta på eccos de tycker jag generellt är bredare, din sko/skopunkten kan du skippa ens gå in i typ.

    Annars kan du alltid gå in i en sportaffär med stort skoutbud de brukar ha fler vettiga gympaskor att välja mellan tycker jag.

  • Anonym (Många skor)

    Säger tvärtemot föregående talare...

    Vi köper nästan uteslutande från skopunkten. Anledningen till det är att mitt barn från ca 1 års ålder förbrukat runt 3-5 par skor per årstid. Brukar köpa ett par dyrare skor och resten billiga då det annars blir för dyrt. Hon hinner ha skorna max 2-3 månader innan det är dags att byta till annan modell eller storlek. Räknade nyligen skorna vi förbrukat och det var ca 30 par på 2,5 år -_- hon blir snart 4 år.

  • Anonym (Många skor)

    Och en till sak. Köp inte skor i förväg för det finns stor risk att de kommer vara fel storlek sen när du ska använda dom.

  • Anonym (Mamman)

    Köper uteslutande skor från skopunkten, eftersom de blir lite slit och släng. På vår/sommaren har de ett par gympaskor, gummistövlar och sandaler. Ev ett par typ foppatofflor också.

  • Satelliten
    Anonym (Många skor) skrev 2019-01-14 10:03:01 följande:

    Säger tvärtemot föregående talare...

    Vi köper nästan uteslutande från skopunkten. Anledningen till det är att mitt barn från ca 1 års ålder förbrukat runt 3-5 par skor per årstid. Brukar köpa ett par dyrare skor och resten billiga då det annars blir för dyrt. Hon hinner ha skorna max 2-3 månader innan det är dags att byta till annan modell eller storlek. Räknade nyligen skorna vi förbrukat och det var ca 30 par på 2,5 år -_- hon blir snart 4 år.


    Tack för svar! Är det för att hon växer snabbt och byter storlek ofta? Eller att hon sliter ut skorna?
  • Anonym (Många skor)

    Både och. Mest för att dom blir slitna. Köpte i somras lite dyrare sandaler, efter första användningen ute var de skrapade och smutsiga. Hade lika gärna kunnat köpa från skopunkten då de inte höll längre trots dyrare och ?finare? märke. Men har ett barn som springer, hoppar, klättrar och far runt mycket. Ibland har det hänt att hon mitt i en säsong gått upp en storlek och man har fått köpa allt nytt igen.

  • tjockobbe

    När barnet börjar gå ska det vara stabila skor, gärna "hårda" bak över hälen, då är Kavat uteslutande bäst. 2-3-åringar kan lika väl ha skor från Skopunkten, det gå att hitta skapligt stabila skor där med. Räkna med ca 1,5 cm växmån på ett år och att skon ska vara ca 1 cm längre i innermått än foten. 

  • tjockobbe

    När barnet börjar gå ska det vara stabila skor, gärna "hårda" bak över hälen, då är Kavat uteslutande bäst. 2-3-åringar kan lika väl ha skor från Skopunkten, det gå att hitta skapligt stabila skor där med. Räkna med ca 1,5 cm växmån på ett år och att skon ska vara ca 1 cm längre i innermått än foten. 

  • Anonym (Inkognito)

    Jag köper enbart Kavat, Viking eller Superfit Goretex som passar för säsongen. Upplever att billigare skor från Skopunkten slits och går sönder snabbare. Lägger lite mer pengar ordentliga ytterkläder och skor till förskolan där barnet ska kunna vara ute i alla väder utan att bli våt, svettig eller kall om kroppen eller fötterna. Köper allt på rea så kommer ofta undan med halva priset på både skalkläder, vinteroveraller och skor/vinterskor. Känner att jag hellre köper kläder och skor som håller tills dom är för små, än att köpa nytt var tredje månad för att det går sönder, blir ju inte så billigt i slutändan???? Men man gör ju som man själv tycker är bäst givetvis, inget är mer rätt än nåt annat.

Svar på tråden Skor till 2-åring