• Anonym (oroli­g mamma)
    Äldre 14 Jan 17:19
    158 visningar
    7 svar
    7
    158

    är detta farligt?

    Hej! min bebis bajsade väldigt mycket förut så det råkade komma lite bajs i snippan. Är det farligt? bör jag kontakta bvc imorgon?

  • Svar på tråden är detta farligt?
  • Äldre 14 Jan 17:22
    #1

    Alla bebisar gör så. Tvätta rent. Det som är 'farligt' är om det får ligga och fräta länge mot skinnet, kan bli rött och irriterat då.

  • Anonym (oroli­g mamma) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 17:24
    #2
    feeeeeeeee skrev 2019-01-14 17:22:46 följande:

    Alla bebisar gör så. Tvätta rent. Det som är 'farligt' är om det får ligga och fräta länge mot skinnet, kan bli rött och irriterat då.


    tvättade bort med våtservett men det rann ju in bajs i själva hålet och det kan ju skapa infektioner och sånt skit.
  • Anonym (A)
    Äldre 14 Jan 18:04
    #7
    feeeeeeeee skrev 2019-01-14 17:22:46 följande:
    Alla bebisar gör så. Tvätta rent. Det som är 'farligt' är om det får ligga och fräta länge mot skinnet, kan bli rött och irriterat då.
    Ja, tvätta rent, alla bebisar gör ju så.
  • Äldre 14 Jan 18:07
    #8
    +1
    Anonym (orolig mamma) skrev 2019-01-14 17:24:35 följande:

    tvättade bort med våtservett men det rann ju in bajs i själva hålet och det kan ju skapa infektioner och sånt skit.


    Och hur vet du att det rann in i hålet är min största fundering?
  • Anonym (oroli­g mamma) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 18:09
    #9
    Pierott skrev 2019-01-14 18:07:12 följande:

    Och hur vet du att det rann in i hålet är min största fundering?


    ja det brukar man se om man torkar rent från bajs. Vilken dum fråga
  • Anonym (K)
    Äldre 14 Jan 19:01
    #12

    Bada barnet om du är orolig att det har kommit in. Det kan dock inte komma in eftersom det är mer eller mindre stängt där på så små barn. Du ska inte ringa någon.

  • Äldre 14 Jan 19:05
    #7
    +1

    Människor med blöja som gör sina behov däri, då kommer det lite överallt. Oavsett ålder. Vad tänker du att BVC skulle göra åt alla som fått bajs i snippan?

Svar på tråden är detta farligt?