• Anonym (YG)

    Killar som gett hjärnspöken

    Hej!
    För två år sedan skrev jag på familjeliv kring en kille som brutaldumpat mig efter några månaders dejting. Gick upp i rök trots att vi åkte på resa tillsammans och hördes varje dag. Det hela började med att jag såg att han hade börjat följa en tjej på instagram.. En tjej vars bildflöde inte var något annat än putande läppar. Jag fattade direkt vad som skulle hända, trots mina vänners lugnande ord om att "det inte behöver betyda någonting". Jo. Det betydde någonting och min magkänsla hade rätt.  Någon dag senare slutade han svara helt och han är idag tillsammans med instagramtjejen.  

    Det satte sina spår. Min tillit för killar (tro mig det har varit några stycken nu) har försvunnit och jag har fått jättesvårt att läsa signaler. Att få träffa dennes vänner, spendera mkt tid tillsammans, skicka hjärtan, höras varje dag betyder ingenting för mig då jag varit med om detta tidigare. Bara det att jag senare fått mattan bortdragen under fötterna och insett att personen trots allt detta försvunnit upp i rök. Det har alltså inte betytt någonting för dem.. 

    Saken är den att jag ser historien upprepa sig för tredje gången, TREDJE!  Killen jag träffar och har gjort intensivt i flera veckor, hörs med varje dag, träffar hans vänner har idag gjort den där "följningen" på instagram. Återigen på en brud med putande läppar och bikinibilder. Denna gången står det att hon är från Stockholm. Där han var i helgen. Så.jäkla. uppenbart. 
    Jag bara inväntar ghostingen som smygstartat.. Han har inte svarat på mitt senaste meddelande nämligen... 

    Jag FÖRSTÅR inte hur man kan tillbringa så mycket tid med en person (inte bara gå hem med varandra efter en natt på klubben liksom) om man inte har känslor för denne? Varför envisas med att jag ska få träffa hans vänner och höras hela tiden? It breaks my heart alltså och jag tappar allt hopp om att hitta kärleken. Det gör så jäkla ont att gång på gång få sitt hjärta stampat på.. Vad har ni för erfarenheter av sådant här? Hur många grodor ska man behöva kyssa egentligen? Hur kommer man över någon?

    Jag vet att ni inte kan tala om för mig vad som hända skall men sist jag skrev av mig här fick jag så otroligt fina svar som peppade mig. Notera också att jag närmar mig 30 år, varit singel i två år efter ett 7 årigt förhållande och anser mig själv vara en självständig kvinna men dessa hjärnspöken och dessa elaka män... De tar snart kål på mig...

  • Svar på tråden Killar som gett hjärnspöken
  • Anonym (Tess)

    Känner igen en del av det du skriver... jag ?höll på? i nästan 4 år. Träffade till sist en kille som verkade vara annorlunda än de andra... men det trodde jag ju att dom andra oxå var. Jag hade byggt upp en hög mur till sist för att skydda mig själv, för att INTE krossas igen och jag gick hårt åt killen med min mur och gjorde klart för honom att här kommer man inte igenom hur som helst!

    Han visade sig faktiskt vara annorlunda, han rev muren snabbare än jag hann blinka!

    Vi har nu varit ett par i två år och planerar barn och hus. Så ge inte upp hoppet!

  • Anonym (YG)

    Åh, tack för att du skrev!! Fick tillbaka en gnutta hopp av ditt svar.. Min mur är verkligen hög nu och jag HAR vädjat tidigt till denna kille att "om du inte vill ses mer så hade jag uppskattat att du bara sa det till mig för det gör så ont annars". Han var helt med på detta och försäkrade mig om att han skulle vara ärlig och bad mig om detsamma.. Nu sitter jag här med en magkänsla som är minst sagt dålig. Men ändå, tack för att du skrev som sagt och jag är glad för din skull. Min prins kanske kommer någon gång trots allt :) 

  • Anonym (Tess)
    Anonym (YG) skrev 2019-01-14 21:53:14 följande:

    Åh, tack för att du skrev!! Fick tillbaka en gnutta hopp av ditt svar.. Min mur är verkligen hög nu och jag HAR vädjat tidigt till denna kille att "om du inte vill ses mer så hade jag uppskattat att du bara sa det till mig för det gör så ont annars". Han var helt med på detta och försäkrade mig om att han skulle vara ärlig och bad mig om detsamma.. Nu sitter jag här med en magkänsla som är minst sagt dålig. Men ändå, tack för att du skrev som sagt och jag är glad för din skull. Min prins kanske kommer någon gång trots allt :) 


    Ja usch! Vet inte hur många gånger den där mattan försvann under mina fötter och det slutade med att jag satt och bölade som en kalv och tyckte livet var orättvist!

    Självklart finns det någon för dig oxå, men behåll din mur lite grann och visa inte känslor för tidigt, det gör att man blir mer intressant... du vet den där jakten som män gillar, suck! Fokusera på dig själv nu ett tag, gör saker som du mår bra av!
  • Mongoliet

    Fast relationer tar ju slut hela tiden oavsett om man har varit tillsammans 1 vecka eller 20 år. Både män & kvinnor lämnar den andre trots att denne har investerat massa.

  • Anonym (Ledsen för din skull)

    Usch vad jag lider med dig! Vet ju knappt vad man ska svara förutom att du bevisligen träffar helt fel killar.. Tro mig, det finns bra män där ute! Försök lista ut vad de har för gemensam nämnare som du fallit för, sen stryker du den ur listan..

  • Anonym (Brutal truth)

    Du går efter utseendefixerande killar och är antagligen rätt utseendefixerad själv då du föll för dessa killar.

Svar på tråden Killar som gett hjärnspöken