• Anonym (Kattis)

    Det gör ju ingen skillnad!

    Om man försöker sterilisera hemlösa katter ur en koloni med egna pengar så kommer man ju inte så långt och det finns ingen hjälp att få för alla organisationer och katthem har inte heller några pengar eller hjälp att dela med sig av. Det är ett hopplöst företag och katterna lider. Hela situationen med hemlösa katter är sorglig och övermäktig. Gråter

  • Svar på tråden Det gör ju ingen skillnad!
  • neverpreggo

    Nej, är kolonin för stor så är det svårt. Om de lider så kan det vara humanare att skjuta av dom.

  • Anonym (Kattis)
    neverpreggo skrev 2019-01-14 21:15:46 följande:
    Nej, är kolonin för stor så är det svårt. Om de lider så kan det vara humanare att skjuta av dom.
    Vad är för stor? Så länge dom får mat och vatten så lider dom väl inte om dom inte bor där det är jättekallt men det är ju ändå inte bra om dom förökar sig oavbrutet för att dom inte är steriliserade.
  • Anonym (Bengt)

    Vi hara samma problem med gråsparvar i vårtområde, alldeles för stor koloni och många lider. Jag har försökt att få bidrag till sterilsering men ingen hjälper till.....

  • Anonym (Kattis)
    Anonym (Bengt) skrev 2019-01-15 10:24:53 följande:
    Vi hara samma problem med gråsparvar i vårtområde, alldeles för stor koloni och många lider. Jag har försökt att få bidrag till sterilsering men ingen hjälper till.....
    Du, det är ingen som steriliserar sparvar men det är vanligt gällande kattkolonier. Gå och var lustig i någon annan tråd.
  • Anonym (Bengt)
    Anonym (Kattis) skrev 2019-01-15 21:58:54 följande:
    Du, det är ingen som steriliserar sparvar men det är vanligt gällande kattkolonier. Gå och var lustig i någon annan tråd.
    Ok, jag byter tråd.
Svar på tråden Det gör ju ingen skillnad!