• Sprallig

    Ska jag bryta kontakten med alla?

    Jag sitter nu här på allvar och funderar på om jag ska byta liv helt och håller. Jag avskyr min mamma för att hon lånat pengar av mig som hon vägrar betala tillbaka. Min pappa är en korkad alkoholist och på allt detta så avskyr jag när alla jag känner frågar mig när man ska träffa en tjej. Jag är evigt ensam och tjejer gillar inte mig.

    Jag blir bara mer och mer förbannad och deprimerad när jag tänker på det här att jag ibland vill ta mitt liv, eller ja jag tänker tanken iallafall.

    Bör jag byta namn helt och flytta och skaffa ett ensamjobb eller något? Jag har verkligen börjat avsky människor.

  • Svar på tråden Ska jag bryta kontakten med alla?
  • Anonym (Benke)

    Du kan bryuta med dina föräldrar utan problem. Gör ingen stor grej av det utan glid bara isär. Glöm pengarna från din Mamma, de får du sätta upp på förlustkontot.

    Försök dock att hålla och odla kontakten med dina vänner. Man behöver vänner mer än man tror och det är viktigt att ha ett socialt kontaktnät.

  • Anonym (flyy)

    Har du körkort och kanske (helst) bil då klarar du dig. Du kan göra vad du vill.
    Kolla arbetsförmedlingen efter jobb utomlands. Eller om du har cash gå en yrkesutbildning som du kanske drömmer om innerst inne och byta stad med det.
    Eller kolla csn:s språkkurser utomlands. 


    Tänk inte att du bryter kontakten, tänk att du ska leva livet ett tag tills du känner för att hälsa på dom igen. Sitt inte o deppa o förvandlas till en soc-bidragstagare o datanörd som bara sitter inne hela tiden. Kolla dina möjligheter! 


    O juste, bråka aldrig om cash. 

    Lycka till ^^ 

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Benke) skrev 2019-01-15 10:20:18 följande:
    Du kan bryuta med dina föräldrar utan problem. Gör ingen stor grej av det utan glid bara isär. Glöm pengarna från din Mamma, de får du sätta upp på förlustkontot.

    Försök dock att hålla och odla kontakten med dina vänner. Man behöver vänner mer än man tror och det är viktigt att ha ett socialt kontaktnät.
    Håller med
Svar på tråden Ska jag bryta kontakten med alla?