• Guf1521319

    hjälp att tyda SKUGGA på gravtest

    Hej!

    Har gjort två graviditetstest idag.

    Detta på bilden har legat i 10 min.

    Jag fick negativt på ena, asså så vitt det bara kan bli där strecket ska vara. Men så kom detta?



    Är en skugga, som knappt syns för ögat men det finns där.... vad är det

  • Svar på tråden hjälp att tyda SKUGGA på gravtest
  • Guf1521319

    Kunde ej redigera inlägget, så får bli ytterligare en kommentar då.

    För 3 veckor sedan hade jag alla grav.symptom man kan ha i hela världen i princip, avtog sedan, fick sedan blödning igen, mens i thought(?). I 4 dagar.

    2 dagar efter mensen/blödningen nu, är detta test.

  • syntharen

    Jag ser nåt väldigt svagt men nu för tiden verkar många tester få sånna streck utan att det betyder nåt. Men testa om 2-3 dagar igen

  • mumiiin
    syntharen skrev 2019-01-15 09:39:54 följande:

    Jag ser nåt väldigt svagt men nu för tiden verkar många tester få sånna streck utan att det betyder nåt. Men testa om 2-3 dagar igen


    det är ett spökstreck om det inte är ljusrött eller mörkrött i färgen vilket testet inte är eftersom ts knappt ser det med blåtta ögat.
  • Glad81

    När jag tog mitt första gravtest denna graviditeten syntes det inte ens när jag tog kort med mobilen men jag såg ett jätte jätte svagt streck med ögat. Min man såg det inte alls. Jag testade 3-4 dagar innan bim. Sen ökade styrkan på strecket varje test jag tog med varannan dags mellanrum. Hur tidigt har du gjort detta testet?

  • Guf1521319

    Jag har absolut ingen aning om min BIM eller förväntade mens eller så pga haft oregelbundet så ibland är menscykeln 12 dagar och ibland 100 dagar.

    Jag hade som sagt ALLA gravsymptom för 3 veckor sedan ca, även blödning som höll i 4 timmar. Fick sedan otrolig värk som mensvärk och sen blödning i 4 dagar, alltså Niagarafallen. Men tog detta 2 dagar efter blödningen slutat.

  • Guf1521319

    Står i appen ?flo? nu efter att jag började med den denna månad:



    EDIT. Haft oskyddat sex sen 1,5 år tillbaka.

  • Barajag12345
    Guf1521319 skrev 2019-01-16 02:57:04 följande:

    Jag har absolut ingen aning om min BIM eller förväntade mens eller så pga haft oregelbundet så ibland är menscykeln 12 dagar och ibland 100 dagar.

    Jag hade som sagt ALLA gravsymptom för 3 veckor sedan ca, även blödning som höll i 4 timmar. Fick sedan otrolig värk som mensvärk och sen blödning i 4 dagar, alltså Niagarafallen. Men tog detta 2 dagar efter blödningen slutat.


    Kan visserligen inte se något streck på ditt test, men om du blödde kraftigt i 4 dagar innan du tog det, så kan det kanske ha varit en ofostrig graviditet eller ett tidigt missfall. 

    Ta ett test om några dagar igen. Och förresten, ta ett digitalt, de är mycket mer tillförlitliga. 
  • litenlinjal

    Jag ser strecket, men vet inte om det är ett riktigt eller spökstreck. Testlagrets stickor tycker jag är bra och pålitliga, hade det strecket suttit på en sticka därifrån så hade jag sagt positivt. Däremot in det det ju vara tidigt missfall om du har blödit.

Svar på tråden hjälp att tyda SKUGGA på gravtest