• Anonym (Åsidosatt)

    Sambo bildgooglar snygga skådisar

    Den senaste månaden har jag blivit varse ett beteende hos min sambo som skaver. Av vår gemensamma dators historik ser jag att han, efter att vi sett någon film eller serie med en snygg kvinnlig skådis, bildgooglar denna. Det kan vara upp till 20-30 sökningar, vilket innebär att han bläddrar igenom många sidor.

    Detta gör mig osäker. Det känns obehagligt att han attraheras så av skådespelarna, när vi gemensamt ser på film. Och vad är ens syftet med bildgooglingen?

    Vad är er spontana tanke? Är detta naturligt sökbeteende?

  • Svar på tråden Sambo bildgooglar snygga skådisar
  • Anonym (jag gör så)

    Jag gör så med manliga skådisar. 

    Dels för jag tycker killen är snygg, attraktiv. Sen försöker jag kolla om hur personen verkar vara i verkligheten. Och dagdrömmer lite. Men det fyller också funktionen att jag kan få lite power om det är en action-hjälte, motiveras att träna mer och känner nån sorts - "yeah!". 

    Det händer att jag gör liknande med tjejer.

    Dock håller jag detta jättediskret för att jag tror min sambo skulle tycka det var onödig info. Skulle nämligen själv inte bli så glad att se vilka han googlar. Och skulle bli lite sotis.

    Så min slutsats är: puckat av din sambo att vara så odiskret med sökhistoriken. Om detta problem stör dig mkt, så fråga honom. 

  • Anonym (T)

    Spontant så känns det omoget och jag förstår du blir ledsen. Har också varit med om det i mitt förra förhållande

  • Anonym (Ja)

    Min spontana tanke är att du låter sjukt osäker. Förstår inte alls problemet.

  • Anonym (ttt)

    Men om ni ser en film, blir inte du också intresserad av att veta mer om skådisarna i filmen? Så gör både jag och min man. Vi läser ofta tillsammans. Det handlar inte om att de skulle vara snygga utan vi vill veta om personen gjort fler bra filmer som vi vill se, tex. Då kan man hamna på flera sidor innan man är färdig. Har din sambo ett stort filmintresse? 

    Om han nu tycker nån skådis är snygg, gör det så mycket då? Tittar man på tex Nocole Kidman så är hon givetvis supertjusig men hon är skådespelerska, hon fixas och donas med inför varje film för att passa en roll. Det förstår väl även du - och han - , att det är den fixade sidan som visas upp på siterna han tittar på. 

    Om du på allvar tror att det han gör är "mer" än vad jag skrivit ovan (som jag anser att alla kan göra utan att det ska påverka ens förhållande) så måste du ju ta upp det med honom, en också fundera på varför du tänker så här. Är det han som gör fel eller är du osäker på er relation? 

  • Anonym (18)
    Anonym (jag gör så) skrev 2019-01-15 06:56:22 följande:

    Jag gör så med manliga skådisar. 

    Dels för jag tycker killen är snygg, attraktiv. Sen försöker jag kolla om hur personen verkar vara i verkligheten. Och dagdrömmer lite. Men det fyller också funktionen att jag kan få lite power om det är en action-hjälte, motiveras att träna mer och känner nån sorts - "yeah!". 

    Det händer att jag gör liknande med tjejer.

    Dock håller jag detta jättediskret för att jag tror min sambo skulle tycka det var onödig info. Skulle nämligen själv inte bli så glad att se vilka han googlar. Och skulle bli lite sotis.


    Om du har sett en stilig man på film söker du alltid info då. 
    Tränar du mycket får du inspiration ibland från filmer
  • Anonym (med)
    Anonym (Åsidosatt) skrev 2019-01-15 06:48:59 följande:

    Den senaste månaden har jag blivit varse ett beteende hos min sambo som skaver. Av vår gemensamma dators historik ser jag att han, efter att vi sett någon film eller serie med en snygg kvinnlig skådis, bildgooglar denna. Det kan vara upp till 20-30 sökningar, vilket innebär att han bläddrar igenom många sidor.

    Detta gör mig osäker. Det känns obehagligt att han attraheras så av skådespelarna, när vi gemensamt ser på film. Och vad är ens syftet med bildgooglingen?

    Vad är er spontana tanke? Är detta naturligt sökbeteende?


    Det gör jag med, med både manliga och kvinnliga skådisar. Kollar också om de är gifta och hur deras man/fru i s¨fall ser ut :)

    Jag har aldrig tänkt på att det skulle störa min man, är ju inte som att jag skulle lämna mitt förhållande bara för att jag tycker att Jamie Dornan är skitsnygg, eller att Jamie Dornan skulle komma förbi och liksom vilja ha mig :D Det innebär inte heller att jag älskar min man mindre eller tycker att han är oattraktiv. Däremot om han blev sur och svartsjuk på att jag googlar nån snygging så skulle jag tycka att det var oattraktivt och småaktigt. 

    Men som lite fantasi, samma mekanism som att man läser skvallertidningar eller annat liknande. Man undrar över kändisars liv och leverne. Och de flesta är snygga och trevliga att se på.

    Jag utgår från att min man också kollar in snyggingar och det stör mig inte det minsta. Det vi har är liksom lite större än att nån av oss kollar in en objektivt sett snygg person. 
  • Anonym (jag gör så)
    Anonym (18) skrev 2019-01-15 12:03:30 följande:
    Om du har sett en stilig man på film söker du alltid info då. 
    Tränar du mycket får du inspiration ibland från filmer
    Ja ofta gör jag det faktiskt. Men det hänger även ihop med att jag är intresserad av människor, så det är inte direkt bara funktionen att "kåt-glo".

    Ja, jag tränar och får inspiration av att se folk som är vältränade. Och ser upp till dem.
  • Anonym (jag gör så)
    Anonym (med) skrev 2019-01-15 12:21:58 följande:
    Det gör jag med, med både manliga och kvinnliga skådisar. Kollar också om de är gifta och hur deras man/fru i s¨fall ser ut :)
     
    haha, samma här :D
  • Anonym (Åsidosatt)

    Nu söker han ju inte information, utan bildgooglar. På 20 sökträffar får man upp många hundra bilder.

    Detta verkar ju ske efter varje film/serie vi sett. Det innebär att han googlar i snitt 2-3 kvinnor per dag, och 15-20 sidor per person. Jag tycker att det känns smått retarderat att ägna så mycket tid, utan syfte, åt att titta på bilder av folk. Han är nästan 50 år!

Svar på tråden Sambo bildgooglar snygga skådisar