• Anonym (Orkar inte mer)

    Borde vara lycklig men letar bara en väg ut

    Är nyförlöst. Barnet för tidigt fött och vi ligger på sjukhus. Har fler barn hemma, varav ett multisjukt.

    Har hänt saker , mycket saker runtom och jag ser allt svart.

    Jag vill och orkar inte mer, jag vill dö men vill inte lämna mina barn på det sättet.

    Har haft mycket kontakt med psykiatrin pga mitt dåliga mående under graviditeten och jag började se en ljusning. Men nu var de som om en Bomb släpptes.

    Jag vill inte träffa någon, jag tvingar mig själv att äta duscha och sköta rutiner. Jag har dragit mig undan och svarar inte när folk närmar sig och hör av sig. Jag känner mig totalt värdelös och känns som om jag inte är värd att bry sig om. Funderar på att lämna min sambo för jag tycker han förtjänar bättre.

    Kan stå och prata med någon men ser mig själv stå i ett mörkt rum med 10000 röster som skriker åt mig från varje håll att jag inte duger till något , att jag är en värdelös mamma som inte förtjänar mina barn - att jag borde hitta ett skonsamt sätt att försvinna för mina närmastes skull.. jag är så ensam och ingen orkar med mig längre...

    Jag vet egentligen inte ens varför jag skriver det här. Kanske för att lätta på trycket... kanske för att någon någonstans kan få mig att tänka om... jag orkar ingenting och jag har ingen kvar

  • Svar på tråden Borde vara lycklig men letar bara en väg ut
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Men du - Vad är det "rösterna" säger åt dig? Du låter som en toppenperson som hamnat på ett mkt jobbigt ställe i livet.

  • Anonym (Orkar inte mer)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-01-15 08:16:16 följande:

    Men du - Vad är det "rösterna" säger åt dig? Du låter som en toppenperson som hamnat på ett mkt jobbigt ställe i livet.


    Jo, att jag hamnat på ett dåligt ställe är nog en underdrift. Men känner mig inte alls som någon toppenperson, tvärt om. Trots det kan jag inte minnas att jag gjort någon något ont , inte velat heller.

    Är som om jag blir sliten i armarna pt varsitt håll och det håller på att slita isär mig. Min sambo brukar vara förstående men jag tror han tröttnat - och jag förstår honom. Vem 17 hade inte gjort det
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Orkar inte mer) skrev 2019-01-15 08:25:05 följande:

    Jo, att jag hamnat på ett dåligt ställe är nog en underdrift. Men känner mig inte alls som någon toppenperson, tvärt om. Trots det kan jag inte minnas att jag gjort någon något ont , inte velat heller.

    Är som om jag blir sliten i armarna pt varsitt håll och det håller på att slita isär mig. Min sambo brukar vara förstående men jag tror han tröttnat - och jag förstår honom. Vem 17 hade inte gjort det


    Du blir sliten i åt olika håll och det alla har krav- bebisen, dina andra barn, din sambo, andra personer. Du känner dig dålig för att du inte kan gå alla till mötes till 100%. Du märker att du kan bara ge kanske 30-40% Eller vad det blir. Men du, det är jättebra. Din situation är orimlig, inte du själv. Din sambo känner kanske likadant och orkar därför inte stötta dig nu. Det är inte att du är jobbig. Du kan inte göra mer än vad du gör och du borde förmodligen göra mindre. Så du inte bränner ut dig. Och att lägga elaka röster på sig själv gör bara din situation ännu värre.

    Tänk ifall din kompis eller syster var i en liknande situation. Hade du då följt efter henne och sagt elaka saker om att hon var dålig? Jag tror inte det. Så gör inte det till dig själv heller. Inte konstigt om du mår extra dåligt när du har en röst som följer efter och trackar ner på dig. Säg fina saker istället <3 Du gör ditt bästa. Du är den bästa mamman dina barn kan ha. Du är en snäll och omtänksam människa. Och trots att du kanske ser överarbetad och trött ut i spegeln just nu så är du finast i världen i din bebis ögon :)

    Vilka krav har du mest dåligt samvete över just nu?
  • Anonym (Orkar inte mer)

    Vet inte hur jag ska klara ut de här... hur ska jag räcka till , hur ska jag orka ? Vad tänkte jag ....

    Och varför - varför är mina känslor så likgiltiga gemot bebisen *gråter*

    Minns inte det skulle vara så här, jag ser på bebisen och känner mig bara förvirrad för det känns som en främling ligger vid bröstet. Jag vill bara hem

  • Anonym (förlossningsdepression?)

    Har du funderat på att prata om det här med dom på BB? Kan vara att du hamnar i en förlossningsdepression och behöver hjälp. Det kan också förklara känslorna kring bebisen.

Svar på tråden Borde vara lycklig men letar bara en väg ut